جعفر کاشانی درباره اتفاقات روز گذشته در دیدار پرسپولیس مقابل استقلال اهواز اظهار داشت: پرسپولیس از این قبیل روزها در تاریخ خود زیاد داشته است. مسابقاتی که در خانه تیم های دیگر برگزار کرده و از همین قبیل موارد برایش به وجود آمده که دیگر تیم ها نمی خواستند پرسپولیس برنده از زمین خارج شود البته جمعی از طرفداران حاضر در ورزشگاه هم علاقه مندان به این تیم بودند.

وی افزود: در همین اهواز ما بازی هایی را انجام می دادیم که حتی دقایقی قبل از پایان بازی طرفداران پرسپولیس از فرط خوشحالی به زمین می آمدند و ما را روی دوش خود بلند می کردند. پرتاب سنگ هم در همان زمان ها بود البته نه به این شدت ولی یادم است می گفتند این رفتارها مختص یک محله خاص در اهواز است. 

پیشکسوت پرسپولیس تاکید کرد: نیمه اول بازی چنگی به دل نمی زد و استقلال اهواز همه تلاشش را کرد تا از پرسپولیس امتیاز بگیرد اما مشخص بود که در نیمه دوم بازیکنان با جو ورزشگاه آشنا شدند و گل هم زدند. پرسپولیس در کورس قهرمانی است و رقبایش سعی دارند به نوعی مانع از رسیدن این تیم به قهرمانی بشوند. اتفاقی که همین حالا در لالیگا برای بارسلونا رخ می دهد و شاهد هستیم که چه مشکلات عدیده ای برای این تیم به وجود آمده است.

کاشانی اضافه کرد: نقطه مثبت این اتفاق این است که بچه های تیم متوجه شده اند که در چه جایگاه بزرگی قرار گرفته اند و در چه تیمی توپ می زنند. بازیکنان پرسپولیس به این خودباوری رسیده اند که قهرمان هستند و اثراتش را در اجتماع از سوی مردم حس می کنند و نهایتا آثار آن را در فوتبال شان می توانیم شاهد باشیم. همه این اتفاقات خوب از متانتی نشات می گیرد که در مدیریت باشگاه و البته تیم به بازیکنان منتقل می شود.

وی خاطرنشان کرد: باز هم باید گفت که یکی از اتفاقات خوب تداوم کار برانکو با پرسپولیس بود. متاسفانه در ابتدای فصل عده ای در نظر داشتند که این مربی با پرسپولیس همکاری نکند اما ایستادگی من و دیگر دلسوزان پرسپولیس باعث شد تا حالا تیم دارای یک رهبر فهیم و کاربلد باشد. امیدوارم در آینده از علم و دانش برانکو در زمینه های دیگر هم استفاده شود تا جلوه های زیبای آن برای پرسپولیس به یادگار بماند.

کاشانی در این باره که چه کسی مقصر وقوع این اتفاقات بود گفت: قطعا نمی توان باشگاه استقلال اهواز را مقصر قلمداد کرد. چون ورزشگاه تختی متعلق به آنها نیست. قطعا کسانی که مسئول برگزاری این دیدار بودند و مرتبط با استان خوزستان هستند باید شرایطی را فراهم می کردند که حادثه ای برای کسی رخ ندهد. هرچند که متاسفانه شنیدیم و دیدیم برخی از تماشاگران در ورزشگاه تختی دچار حادثه شدند.

پیشکسوت پرسپولیس درباره حضور دو تیم سرخابی در صدر جدول گفت: استقلال و پرسپولیس دو باشگاه مکمل هم هستند. این دو مانند روز و شب می مانند که با توجه به وجاهت تاریخی که دارند هر زمان در چنین شرایطی قرار داشتند به غنای فوتبال کشورمان کمک کرده و تیم ملی خوبی را ساخته و پرداخته کرده اند. باید از این فرصت استفاده کنیم تا همزمان به پویایی فرهنگ تماشاگران مان در ورزشگاه ها هم تاثیر مثبتی برسد.

کاشانی در پایان با اشاره به شرایط خوب این روزهای پرسپولیس گفت: امیدوارم پرسپولیس دارای باشگاهی بشود که زیرساخت های آن برای تشکیل تیم های پایه تکمیل شده و با بهره گیری از علم و تجربه پیشکسوتان آینده پرسپولیس روشن و روشن تر شود.از هواداران هم به ویژه هواداران خاص که می توانند نقش مهمی در کمک به پرسپولیس داشته باشند دعوت می کنم تا حمایت خود را از این تیم کم نکنند.