متعصب استقلالی: ما برای قهرمانی استقلال بازی نمی کنیم

علیرضا منصوریان در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل سپاهان گفت: بازی فردا به لحاظ موقعیت جدولی خیلی حائز اهمیت است. با تیمی بازی داریم که خودش را بعد از استقلال و پرسپولیس از فوتبال ایران جدا کرده و از سال 81 به ثبات مدیریتی خودش را رسانده است. هر 4 سال یک بار این تیم افت دارد و امسال هم نوبا افتش است اما از سال 81 یا در کورس قهرمانی لیگ بوده یا در کورس جام حذفی.

 

وی اضافه کرد: با تمام احترام به سپاهان نگاه می‌کنم. سال گذشته از امکانات این باشگاه بازدید کردیم و یک باشگاه کامل است. امسال سال افت آنها است اما 10 سال است که ثبات دارند. سپاهان را مانند شیری می‌بینم که تنها یالش آسیب دیده است. چند روز پیش هم سرمربی‌اش استعفا داده و برنامه‌های ما به هم خورد. آنالیزی که داشتیم از استیماچ بود و الان هم نمی‌دانیم در ترکیب این تیم چه افرادی بازی خواهد کرد.

 

سرمربی نفت تصریح کرد: باید تلاشمان را بکنیم که 3 امتیاز بازی را بگیریم و اگر ببریم جایگاه خاصی برای ما به وجود می‌آید. اگر هفته بیست‌وهشتم و بیست‌ونهم اتفاقاتی بیفتد ما شانس کسب سهمیه را خواهیم داشت و امیدوارم در سال نابسامانی که داشتیم بتوانیم نتیجه بگیریم. به خاطر شرایط، بازی‌های ما حساس‌تر است و من تنها کنفرانس به کنفرانس صحبت می‌کنم و به بچه‌ها گفتم که به مسائل حاشیه‌ای ورود نکنند. نمی‌گویم که ممنوع‌المصاحبه هستند اما باید با باشگاه هماهنگ باشند که در چه زمینه‌ای مصاحبه‌ می‌کنند.

 

منصوریان در پاسخ به این سوال که آیا نفت شانس قهرمانی ندارد، گفت: نه چنین چیزی نیست و همه برای قهرمانی بازی می‌کنند اما اگر دنبال قهرمانی باشیم هم رویاپردازی و هم منطقی است. ما گروه آنالیز خودمان را وسیع کرده‌ایم و از دوستان آنالیزمان استفاده می‌کنیم، یک گروه آنالیز سپاهان و دیگری آنالیز پرسپولیس را دارند.

 

وی در مورد اینکه چرا شرایط جدولی نفت و سپاهان برعکس شده است، گفت: سپاهان دستخوش حوادثی شد که نتوانست نتیجه بگیرد، این تیم همیشه در کورس قهرمانی بوده و چون امسال در کورس نیست هوادارانش ناراضی هستند. من فکر می‌کنم سال آینده سال شکوفایی سپاهان باشد. بزرگترین دلیلی که ما الان در جدول رتبه خوبی داریم و می‌گوییم که می‌خواهیم سهمیه بگیریم، بازیکنان من هستند. پس از مطالعه روی گواردیولا و مورینیو به این نتیجه رسیدم که باید به یک بخش بالاتر فکر کنیم و بچه‌ها بتوانند انرژی مثبت از کادرفنی بگیرند. آنقدر در این نقطه به هم نزدیک هستیم که در برخی مسائل ریز با 4 بازیکن بزرگتر مشورت می‌کنم. خودم به این باور رسیده‌ام که اگر می‌خواهیم موفق باشیم اتحاد تاکتیکی و همدلی داشته باشیم.

 

سرمربی نفت در مورد دیدار هفته آینده تیمش مقابل پرسپولیس اظهار داشت: امتیاز بازی با سپاهان از هفته بیست‌وهشتم و بیست‌ونهم مهم‌تر است. اگر سپاهان را شکست دهیم، می‌توانیم در مورد هفته‌های بعدی صحبت کنیم.

 

منصوریان در واکنش به این سوال که گفته می‌شود نفت تهران برای استقلال بازی خواهد کرد تا این تیم قهرمان شود، گفت: در حال حاضر تمام تفکرات‌مان را برای دیدار با سپاهان گذاشتیم. اگر در این جای جدول قرار نداشتیم حرف‌تان را تایید می‌کردم اما چون دنبال سهمیه هستیم برای خودمان بازی می‌کنیم. در این مسیر قرعه به ما افتاده که یک استقلالی مقابل پرسپولیس قرار بگیرد. ما به دنبال تفکرات خودمان هستیم.

 

وی با اشاره به درگذشت مهرداد اولادی عنوان کرد: 48 ساعت قبل از درگذشت اولادی به صورت اتفاقی او را در پرواز دیدم. ما جوان 30 ساله‌ای را به راحتی از دست دادیم در حالی که می‌توانستیم مهارش کنیم. همه ایرانی‌ها چه در بودنشان و چه نبودشان قابل احترام هستند اما وقتی یک نفر را داریم و می‌دانیم چه مشکلاتی دارد رهایش می‌کنیم. زمانی که او می‌میرد از یک طرف بام می‌افتیم و طوری رفتار می‌کنیم که خانواده‌اش تصور می‌کنند عزیزشان در چه حالی بوده که به او کمک نشده است.

 

منصوریان گفت: عکسی را در سایت‌ها دیدم که مردم در مقابل بیمارستان هجوم بردند و با موبایلشان با حالت خنده مشغول گرفتن عکس هستند، این اتفاق ممکن است برای علی کریمی، علی دایی، امیر قلعه‌نویی، جواد زرینچه و من بیفتد. بخش اعظمی که باید فرهنگسازی شود به شما رسانه‌ها بازمی‌گردد. همچنین باشگاه‌ها باید اقدام به حفظ پیشکسوتان خود کنند. پرسپولیس و استقلال 500-600 پیشکسوت عزیز دارد که باید حفظ شوند، کاری که بارسلونا و رئال مادرید انجام می‌دهند. چند وقت پیش به پسرم گفتم که مردم از آن طرف دیوار می‌افتند و شاید برای پدرت نیز 5-6 لقب بسازند.

 

علیرضا منصوریان پس از پایان نشست خبری‌اش درباره اتفاقات رخ داده در دیدار روز گذشته استقلال اهواز - پرسپولیس گفت: هفته گذشته در بازی با استقلال خوزستان انواع ناسزاها به خانواده‌ من داده شد و دیدید که برای اینکه لج من را دربیاورند چه چیزهایی مطرح کردند اما شما (رسانه‌ها) به این موضوع نپرداختید.

 

وی اضافه کرد: در بازی پرسپولیس مقابل استقلال اهواز تا اتفاقی افتاد همه در مورد آن صحبت کردند و تازه فهمیدند آنجا چه خبر است.