مهدی پاشازاده جمعه شب در برنامه شب های فوتبالی صحبت هایی را انجام داد که موجب تعجب اهالی فوتبال شد. او از خودش به عنوان یکی از گزینه های سرمربیگری استقلال در فصل آینده نام برد و اعلام کرد کاری که مربیان کنونی فوتبال ایران انجام می دهند را جوان تر ها نیز قابلیت انجامش را دارند.

 

من هم مثل قلعه نویی

پاشازاده  درباره صحبت های اخیر خود می گوید: من هرگز سنگ خودم تنها را به سینه نزدم. من در برنامه اخیر گفتم ما می توانیم در فوتبال ایران کار کنیم و منظورم تمام مربیان جوان بود. الان هم سر حرفم هستم و می گویم جوان ها هم می توانند کار باتجربه ها را انجام دهند. همه این مربیانی که الان مشغول به کار هستند، زمانی خودشان جوان بودند و تیم گرفتند. به هر حال امثال من چند سال است مربیگری می کنیم. مگر امیر قلعه نویی 4، 5 سال مربیگری نکرد و بعد به استقلال آمد؟ ما هم می توانیم این رویه را سپری کنیم.

 

هرجا رفتم موفق بودم

او صحبت هایش را اینطور ادامه می دهد: من تاکنون 3 تیم از لیگ دسته دوم به لیگ دسته اول آوردم و امسال هم انشاءالله با پارس جم چهارمین صعود را جشن می گیرم. کارنامه ام مشخص است. اینطور نبوده که ناگهان فوتبال را کنار بگذارم و بگویم به من تیم بدهید.بازیکن بزرگی بودم، در اروپا بازی کردم، جام جهانی رفتم، در منتخب جهان حضور داشتم و... از این گذشته نخستین فردی در ایران بودم که مدرک مربیگری ام را در اروپا گرفتم و تاییدیه یوفا و فیفا روی آن است. آنجا کلاس مربیگری نیست، دانشگاه است. در اروپا مربی بودم، به ایران آمدم از امیدها و جوانان صنایع دفاع شروع کردم. بعد از آن هم در هر تیمی حضور داشتم، موفق بودم. این هم در شرایطی که بازیکنان خاص خودم را نداشتم. برخی مربیان هستند هرجا می روند بازیکنان خودشان را می برند و موفق می شونداما من اینطور نبودم.

 

توهین نکردم، انتقاد فنی انجام دادم

مدافع اسبق تیم ملی فوتبال با بیان اینکه برخی نمی توانند این مسائل را هضم کنند، تاکید می کند: این موضوع به خاطر فرهنگ غلط مان است. شما بازی استقلال اهواز و پرسپولیس را ببینید. پرسپولیس شایسته برد بود اما دیدید چه شد؟ البته افراد زیادی هم بودند که از صحبت های اخیر من، تمجید کردند. من به کسی توهین نکردم، فقط انتقاد فنی انجام دادم. کار خودم را انجام دادم. وقتی چهار تیم را به دسته بالاتر می آورم، نمی توانم نظر فنی بدهم؟

 

دنبال سکو خریدن نبوده و نیستم

پاشازاده در بخش دیگری از صحبت هایش عنوان می کند: در تمام سال های مربیگری ام نه دنبال باند بازی بودم، نه دنبال سکو خریدن بودم. روی کار فنی ام ادعا دارم و با هرکسی می خواهد بحث می کنم. من عشق مربیگری را دارم و به پول آن هم نیازی ندارم.

 

زیدان و گواردیولا هم اینگونه بودند

او حرف هایش را اینطور به پایان می برد: مگر مربیان بزرگ دنیا مثل زیدان، انریکه، گواردیولا و ... چطور مربی شدند؟ آنها هم ابتدا با چند تیم آماتور شروع کردند. من هم در لیگی کار کرده ام که مثل آنجا آماتور است. مگر یحیی گل محمدی، علیرضا منصوریان و... مربیان بدی بودند؟ آنها هم اعتماد گرفتند و نتیجه داد. باید به مربیان جوان انرژی داده شود. فوتبال همین است. مربیان می آیند و می روند و این وسط باید به مربیان جوان اعتماد کنند.