ما پشت فرکی را خالی نکردیم

اصغر باقریان در خصوص شرایط این فصل زردپوشان و اینکه چه عواملی باعث افقت محسوس سپاهان شده است، گفت: در موفقیت یا عدم موفقیت یک مجموعه عوامل زیادی نقش دارند. پشتیبانی، منابع مالی، کادر فنی، بازیگری و ... نقش اصلی را دارند. در عدم موفقیت یک تیم هم این عوامل تاثیرگذار هستند. امسال شاید برخی مسایل خارج از باشگاه بود و شرایطی ایجاد بود که گاها از سیستم باشگاه خارج بود.

وی در خصوص اینکه گفته می شود سپاهان در بحث اختلاف بین فرکی و نویدکیا، حمایت کاملی از سرمربی تیم نداشت، خاطرنشان کرد: درباره بحث آقای فرکی باید بگویم که هم از نظر شخصیتی و فنی قابل احترام هستند. مابقی عوامل نیز در این باره حضور داشتند. در بحث آقای فرکی مجموعه باشگاه به شدت از وی حمایت کردند.

مدیرعامل باشگاه سپاهان اضافه کرد: ما پشت فرکی را خالی نکرده بودیم و حتی مقابل بالاترین فشارها ایستادگی کردیم و از وی حمایت به عمل آمد. ما دوستی ۲۵ ساله داریم و تلاش زیادی کردیم که این اتفاق رخ ندهد ولی زمان به صورتی پیش رفت که در آخرین جلسه از من خواهش کرد که برود و گفت که ماندنم به صلاح خودم و باشگاه نیست.

باقریان درباره اینکه چرا سپاهان نتوانست از دو بازیکن برزیلی در نیم فصل استفاده کند و آیا این به ضعف مدیریت برنمی گشت، گفت: بله همه عوامل موثر هستند و نباید نادیده گرفت. تمام این عوامل در بحث سپاهان تاثیرگذار هستند. مسایلی که برای آقای فرکی پیش آمد، و نیز مسایلی که برای ثبت قرارداد بازیکنان خارجی وجود داشت در کنار دیگر اتفاقات شرایط را برای سپاهان سخت کردند.

وی درباره اظهارات برخی اعضای هیات مدیره سپاهان و نیز حمایت از نویدکیا با وجود ایجاد حواشی در طول فصل یادآور شد: یکسری عوامل در اختیار ما است و یکسری هم از عهده ما خارج است و این در تمام دنیا وجود دارد. ما در جامعه باز زندگی می کنیم. ما به عقاید باید احترام بگذاریم. در ایران کمترین مربی از نظر نتیجه مشکل پیش بیاید باقی می ماند ولی ما از ابتدا تاکید کردیم که تا پایان فصل سرمربی خواهد ماند. اگر همه عوامل در اختیار مجموعه بودند شرایط فرق می کرد. اما در جامعه باز یکسری مسایل از عهده شما خارج هستند. مجموعه سپاهان نشان داد که دارای مشکلات است.

باقریان درباره اظهارات رحمان احمدی که عنوان کرد مشکل قلبی دارد و باشگاه در این باره حتی جویای حال وی نشدند، گفت: اینطور نیست و باشگاه سپاهان امسال بیشترین وقت را برای تیم گذاشتند.