بیرانوند: به منصوریان گفتم جلوی پرسپولیس بازی نمی کنم

علیرضا بیرانوند بی تردید چهره ویژه این روزها تیم نفت تهران است. او که در نیم رقابت های لیگ برتر تا آستانه پرسپولیسی شدن هم پیش رفت، حالا چند هفته بعد از اتفاقات عجیب آن روزها، باید مقابل سرخپوشان پایتخت به میدان برود. درد فاصله چند روز تا بازی پرسپولیس اتفاقات متعددی پیرامون بیرانوند رخ داده که مطرح کردن آنها با دروازه بان تیم نفت موضوع را جذاب تر می کند.

 

مساوی عادلانه بود

بیرانوند گفت و گوی خود  را با اظهارنظر درباره شکست تیمش مقابل سپاهان آغاز می کند: من فکر می کنم در بازی دیروز واقعا بدشانس بودیم. موقعیت چندانی نداشتیم اما مساوی نتیجه عادلانه تری به حساب می آمد. ما روی یک اشتباه گل خوردیم. اشتباهمان هم این بود که می خواستیم برنده شویم و روی ضد حمله گل خوردیم و باختیم.

 

به پادو گفتم سیدجلال را بگیر، گوش نکرد

بیرانوند که در لحظات پایانی برای جبران گل خورده به خط حمله رفت و دروازه را رها کرد، تاکید می کند: وقتی که در آن شرایط تیم یک گل می خورد، دیگر گل های بعدی را خوردن اهمیت ندارد. من می خواستم به تیمم کمک کنم و به همین خاطر جلو کشیدم. حتی یکی، دو بار هم توپ روی سرم آمد اما پادوانی نگذاشت ضربه سر بزنم. هرچه به او گرفتم برو سیدجلال رو بگیر به حرفم گوش نکرد. البته در عکس هایی که منتشر شده یکجا کسی از بازیکنان سپاهان دورم نیست اما قسمت نبود گلزنی کنم. با این حال فکر می کنم روز بد تیم نفت بود.

 

نفت بی صاحب است

دروازه بان نفت تهران درباره مشکلات باشگاهش ادامه می دهد: من واقعا نمی دانم در باشگاه نفت چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است. باشگاه نفت به معنای واقعی بی صاحب است و هیچ کاری هم نمی شود انجام داد. ما بازیکنان برای آبروی خودمان و مردم فوتبال خود را دنبال می کنیم و این را هم بگویم با توجه به شرایط اخیر اصلا از باخت تیم مان در بازی دیروز ناراحت نبودیم. به هر حال سپاهان هم تیم بزرگی است و نمی شود سابقه این تیم را زیر پا گذاشت.

 

مشکلات عجیب باشگاه نفت

گفته می شود بازیکنان نفت قبل از بازی دیروز تغذیه مناسبی نداشتند. بیرانوند اینطور درباره تغذیه توضیح می دهد: ما هیچ کدام به هتل نرفتیم و تیمی که قبل از بازی به این مهمی به اردو نرود، همین می شود. ما دوست داریم استراحت و تغذیه مناسب داشته باشیم. در این شرایط چطور می شود برای سهمیه آسیایی تلاش کرد؟ ما حتی حاضر بودیم قبل از بازی به بدترین هتل تهران برویم و یا حتی به خانه یک نفر برویم که دور هم باشیم، سر ساعت بخوابیم، غذا بخوریم، قبل از بازی کشش برویم و ... . حالا که شرایط اینطور است هیچ کدام از ما بازیکنان قبل از بازی با پرسپولیس هم به اردو نمی رویم. آقایان اگر اردو برایشان مهم بود، قبل از بازی های قبل هتل می گرفتند. من شخصا قبل از بازی با پرسپولیس به اردو نمی روم چون برایمان احترام قائل نشدند. ما برای خودمان بازی می کنیم، پس نیازی هم نیست به اردو برویم!

 

 

به همسرم گفتم دیگر کامنت ها را نخواند

در آستانه بازی با پرسپولیس خیلی ها علیرضا بیرانوند را چهره ویژه مسابقه روز پنجشنبه می دانند. او در ادامه گفت و گوی خود با "ورزش سه"، به حواشی احتمالی اشاره می کند: ابتدا باید بگویم از اینکه این همه حاشیه برایمان درست کرده اند، ناراحتم. من و سیدجلال حسینی سرمان را هم برایمان نفت می گذارم اما متاسفانه خیلی ها می گویند قرار است کم کاری کنیم و برای موفقیت تیم تلاش نکنیم. من با باشگاه نفت قرارداد دارم و سرم را برای این قرارداد می گذارم. اگر به تیم ملی رسیدن و جزو برترین دروازه بانان ایران هستم، به خاطر باشگاه نفت است. نفت خانواده من است و هرگز خانواده ام را نمی فروشم. متاسفانه در این چند روز در اینستاگرامم کامنت هایی منتشر کردند که خجالت می کشم آن ها را بخوانم. مدام به خودم و خانواده ام توهین می کنند و این توهین ها به حدی است که به همسرم گفتم دیگر کامنت ها نخواند.

به منصوریان گفتم جلوی پرسپولیس بازی نکنم

دروازه بان نفت صحبت هایش را اینطور ادامه می دهد: حجم توهین ها به حدی بود که دیروز به علیرضا منصوریان گفتم اگر می شود من جلوی پرسپولیس بازی نکنم، البته بعد از آن پشیمان شدم. قطعا بازی خودم را مقابل پرسپولیس انجام می دهم و همه مرا با عملکردم می شناسند. من بچه مسلمان هستم و سرم را هم برای تیم نفت می گذارم. البته پرسپولیس هم تیم بزرگی است و من برایش احترام قائل هستم اما نمی دانم چرا باید به من فحش ناموسی بدهند. قطعا درباره سیدجلال حسینی هم چنین اتفاقی رخ نمی دهد. ما خودمان شانس کسب سهمیه آسیایی داریم و می خواهیم شخصیت بالای مان را جلوی پرسپولیس نشان دهیم.

 

به جای 6 قلب، 4 قلب هم بگذارم، داستان می شود

از بیرانوند پرسیدیم آیا تصور نمی کند 6 قلب قرمز رنگی که پایین پست هایش در اینستاگرام می گذارد، استقلالی ها را ناراحت کرده است؟ او اینطور پاسخ داد: 6 قلب نگذارم، 4 قلب هم بگذارم که بدتر می شود! برای من استقلال و پرسپولیس هردو تیم های بزرگی هستند. خیلی ها به من می گویند مهر پرسپولیس روی پیشانی تو خورده است اما واقعیت اینطور نیست. شما بروید پست های مرا نگاه کنید و ببینید چه بلایی سرم آورده اند. اینطور که نمی شود.

 

بدون فحش هم کم کاری نمی کنم

بیرانوند در ادامه تاکید می کند: یک موضوعی هم باید بگویم. قرار است در بازی با پرسپولیس چند نماینده از تیم های اسپانیایی برای تماشای بازی من به ورزشگاه آزادی بیایند و این موضوع هم انگیزه ام را بیشتر می کند. شک نکنید بدون کم کاری همان دروازه بانی را انجام می دهم که مردم از من انتظار دارند. آنهایی که فحش می دهند هم بدانند برای اینکه خوب دروازه بانی کنم نیازی به شنیدن بد و بیراه ندارم!

 

شبکه کارتون هم بازی هایمان را پخش نمی کند

بیرانوند درباره شرایط بازی با پرسپولیس اظهار می کند: این بازی یکی از حساس ترین دیدارهای فصل است. باور کنید این مسابقه برای پرسپولیس از دربی هم حساس تر است. انگیزه زیادی داریم تا بتوانیم نتیجه خوبی مقابل پرسپولیس بگیریم. از سوی دیگر این بازی پخش مستقیم است و فرصت مناسبی داریم تا خودمان را نشان دهیم. قربانش بروم بازی های نفت را که شبکه کارتون هم پخش نمی کند! باید در چنین بازی هایی خودمان را نشان دهیم.

 

برای مظلومی و استقلال بازی نمی کنیم

وی درباره اینکه گفته می شود نفت برای استقلال بازی می کند، عنوان می کند: من چنین چیزی را قبول ندارم. ما اگر با این تفکر بازی کنیم، به مشکل می خوریم. قطعا نه برای مظلومی بازی می کنیم و نه برای استقلال. برای خودمان مقابل پرسپولیس می جنگیم و انشاءالله نتیجه می گیریم.

 

پیشنهادهای خارجی

بیرانوند در پایان درباره پیشنهادهای خارجی اش می افزاید: چند پیشنهاد وجود دارد اما فعلا تمرکزم روی نفت هستم و انشاءالله در پایان فصل به این مساله فکر می کنم.