شایسته ترین تیم برای قهرمانی لیگ را بشناسید

مهدی تارتار در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم با بیان اینکه لیگ پانزدهم یکی از بهترین‌های لیگ حرفه‌ای بوده است، اظهار داشت: خوشحالم از اینکه در هفته‌های پایانی لیگ رقابت در بالای جدول به اوج خود رسیده است و این نشان می‌دهد که این فصل لیگ پویا و هیجان‌انگیزی داشته‌ایم.

وی ادامه داد: وقتی تیمی چون سیاه‌جامگان موفق به شکست تراکتورسازی می‌شود نشان‌دهنده این است که تفاوت بین تیم‌های بین بالا و پایین جدول زیاد نیست. شاید اگر لیگ از اول شروع شود جایگاه برخی تیم‌ها در اینجای جدول که قرار دارند، نباشد و این موضوع به‌نوعی ثابت می‌کند که شانس و اشتباهات داوری در نتایج برخی تیم‌ها تأثیر‌گذار بوده است.

تارتار با تأکید بر اینکه سه تیم بالای جدول از باثبات‌ترین تیم‌ها لیگ بوده‌اند، یادآور شد: سه تیمی که در بالای جدول قرار دارند از هر نظر شایسته جایگاه فعلی خود هستند. استقلال تهران و خوزستان هر دو از ابتدای فصل در بین تیم‌های مدعی قرار داشتند، اما تیم پرسپولیس در ابتدای فصل با وجود اینکه بازی‌های خوبی به نمایش می‌گذاشت دچار یکسری بدشانسی‌ها و اشتباهات داوری شد و همین مسئله باعث شد آنها کمی دیرتر از رقبای خود به بالای جدول برسند.

سرمربی پیشین تیم راه‌آهن با تمجید از تیم برانکو ایوانکوویچ افزود: من در همان هفته‌های ابتدایی تأکید داشتم به اینکه این پرسپولیس با تیم‌های سال قبل تفاوت زیادی کرده و این تیم می‌تواند در فصل جاری قهرمان شود. پرسپولیس چه از لحاظ کیفی و چه از لحاظ ثبات در نتیجه‌گیری بهترین تیم لیگ بوده و از هر نظر شایسته‌ترین تیم برای قهرمانی است، هر چند در فوتبال ایران چیزی قابل پیش‌بینی نیست و ممکن است در سه هفته پایانی نتایج عجیبی رقم بخورد.

وی در خاتمه درباره اینکه آیا تیم سابقش شانس بقا در لیگ را دارد یا نه، گفت: از صمیم قلب آرزو می‌کنم راه‌آهن در لیگ برتر بماند. در واقع این اولین بار نیست که راه‌آهن برای بقا در لیگ می‌جنگد و در فصول مختلف این تیم همیشه در مقطع پایانی فصل برای بقا جنگیده و به‌همین دلیل بازیکنان راه‌آهن تجربه بالایی در این زمینه دارند. این تجربه می‌تواند به راه‌آهنی‌ها کمک کند تا در سه بازی آخر خود دست به کارهای بزرگی بزنند و تیم‌شان را در لیگ حفظ کنند.