چرا فقط می خواهند تیم های تهرانی را بفروشند؟

ناصر فریاد شیران در گفت و گو با رادیو ورزش درباره موضوع انتقال تیم فوتبال نفت تهران به دیگر استان ها اظهار داشت: در دولت قبل تیم های پایتخت را یکی یکی قربانی کردند و به شهرهای خودشان بردند. الان هم متاسفانه شخص آقای جوادی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با چیدمان ضعیفی که در هیات مدیره باشگاه داشتند و افراد غیرورزشی را در این هیأت جای دادند کاری کردند که تیم زیرمجموعه وزارت نفت که کل بودجه کشور از این وزارتخانه تأمین می شود وضعیت خیلی اسفناک و دردآوری را تجربه می کند.

وی افزود: آقای علی پور و نعمت الهی واقعا وقت می گذاشتند بدون دریافت یک ریال و تا دوسال پیش این تیم را پله به پله آوردند و من مربی این تیم بودم. خوشبختانه من هیچ سمتی در این باشگاه ندارم. چهار سال زحمت کشیدیم. اخراج شدیم. من به دولت قبلی و آقای جوادی تبریک می گویم. باشگاهی که در جام باشگاه های آسیا حاضر بوده الان برای چهار سال متمادی جزو تیم های مدعی قهرمانی است. حتی امسال که پول نداشتند. اما افرادی که در هیات مدیره هستند با نفت مشکل دارند. سال ها بود که تلاش می کردند در سیستم ورزش نفت سمتی داشته باشند الان هم از فرصت استفاده کردند و بازیکنان و کادر فنی را تحت فشار قرار دادند.

مربی اسبق تیم نفت اضافه کرد: اما می بینیم که تیم نفت مسجد سلیمان سقوط کرد. اما خواهشم این است که کمی بررسی شود. تیم هایی که الان در لیگ برتر گذاشتند این تیم ها اسم شان را تیم های حرفه ای گذاشتند. اما تیم هایی که در لیگ برتر فعالیت می کنند از نظر قانونی نمی توانند به اینها بودجه تعیین کنند. از سوی دیگر تیم های مثل نفت امیدیه، نفت مسجد سلیمان و نفت گچساران مشکلی برای بودجه ندارند. متاسفانه اطلاعاتی که غلط داده می شد آقای منصوریان مصاحبه می کردند که وزیر نفت بیاید و کمک کند. پیکان و سایپا اگر نتیجه نگیرد وزیر صنعت، معدن و تجارت بیاید کمک کند. اینقدر اطلاعات غلط به آقای زنگنه دادند می گویند که تیم را بفروشیم.

فریادشیران در پایان گفت: چرا بحث فروش و انتقال تیم ها فقط مختص پایتخت است؟ چرا این اتفاقات فقط باید برای تهران بیفتد؟ الان تیم های فوتبال تهران کجا هستند؟ خواهشم از مسئولین وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال خود وزیر ورزش بیاید به تیم کمک کند همین تیم وقتی در خاک عربستان بازی کرد و تیم عربستان را شکست داد و شعار حیدر حیدر سردادند ارزش معنوی آن چقدر است. اینها همه مخالف فروش نفت هستند. من خودم با هاشمی طبا صحبت کردم اینها گفتند اصلا اطرافیان آقای جوادی اجازه نمی دهند که ما به سمت وزیر برویم. این تیم پنجم جدول است احتمال دارد قهرمان شود. چرا این تیم با قدمت 55 ساله باید به فروش برسد؟