مظلومی سهمیه هم بگیرد شاهکار کرده است

رضا حسن‌زاده در پاسخ به این سوال که چه تیم‌هایی را شانس قهرمانی در لیگ برتر می‌داند، اظهار داشت: «همیشه زیبایی فوتبال به این است که هیچ کس نمی‌تواند تا آخرین لحظه پیش بینی دقیقی داشته باشد. در حال حاضر، بدون شک بازی‌های استقلال سخت‌تر از بازی‌های پرسپولیس است ولی این را هم باید ببینیم که تیم‌هایی که برابر استقلال و پرسپولیس به میدان می‌روند با انگیزه‌ای مضاعف بازی می‌کنند. در کل اختلاف سه امتیازی پرسپولیس با استقلال تهران و استقلال خوزستان عددی نیست که در سه هفته جبران نشود چرا که در این فضاها، تیم صدرنشین استرس بیشتری دارد و این مسئله می‌تواند به استقلالی‌ها فرصت جبران بدهد. من معتقدم سه فینال واقعی تا پایان فصل مانده و با توجه به بازی خیلی خوب استقلال برابر فولاد، امیدواریم که این تیم قهرمان شود هر چند که اگر هم استقلال قهرمان نشود، کسب سهمیه برای تیم پرویز مظلومی که تیم جوانی است، کمتر از قهرمانی نیست.»

 

وی در پاسخ به این پرسش که به لحاظ فنی، لیگ برتر در فصل جاری را چطور ارزیابی می‌کند، عنوان کرد: «امسال لیگ ما دچار بی برنامگی بود. در سه الی چهار نوبت لیگ تعطیل شد و این مسئله برای خیلی از تیم‌ها ضررهایی داشت. برخی تیم‌ها سه بار در طول فصل بدنسازی کردند و خیلی از بازیکنان به همین دلیل مصدوم شدند. من فکر می‌کنم مصاف با هند، گوام و امثال‌ آنها نیاز به تعطیلی بیست یا پانزده روزه لیگ نداشت. این مسئله به لحاظ فنی، باعث مشکلاتی شد و در نهایت من ثمره این تعطیلات را هم در تیم ملی ندیدم و بیشتر خلاقیت فردی در این تیم به چشم می‌خورد.»

 

پیشکسوت فوتبال ایران در پاسخ به این سوال که آیا فکر نمی‌کند این برنامه‌ها از پیش اعلام شده بوده و بر اساس فیفا دی‌ها تیم ملی به اردو رفته است، بیان کرد: «فیفا برنامه‌اش را سالیانه می‌دهد و بر اساس آن برنامه ریزی صورت می‌گیرد. در اینکه باید تیم برای بازی‌ها آماده شود شکی نیست چون باید همه تلاش ما برای این باشد که تیم ملی به جام جهانی برود اما برای بازی با گوام نیاز به تعطیلی لیگ نبود و اگر بگوییم با ژاپن و کره بازی داشتیم و نیاز به تعطیلی 20 روزه داشتیم، حرف پذیرفتنی‌ای بود.»

 

حسن زاده در پایان و در پاسخ به این پرسش که حضور دو تیم استقلال و پرسپولیس در صدر جدول رقابت‌های لیگ برتر و رقابت‌ آنها برای قهرمانی را چقدر به نفع فوتبال ایران می‌داند، گفت: «از اینکه بعد از سال‌ها این دو تیم برای قهرمانی رقابت‌ می‌کنند خیلی خوشحالم. به شخصه از دیدن چند بازی اخیر پرسپولیس لذت برده‌ام و قائل به این هستم که پیشرفت این دو تیم باعث پیشرفت تیم ملی می‌شود.»