مردان جذاب دیدار حساس پرسپولیس و نفت را بشناسید+تصاویر

هم برانکو ایوانکوویچ هم علیرضا منصوریان در این فصل توجه خاصی به جوانان داشتند و با استفاده از همین عصاره جوانی توانستند تیمی پویا و شاداب روانه میدان کنند که نگاه ها را متوجه پرسپولیس و نفت کرد. جوانانی که با دوندگی و جنگندگی خاص خودشان زمینه موفقیت های زیادی را برای تیم های شان فراهم کردند و حالا در جنگ بزرگ هفته در دیگ جوشان آزادی مقابل هم صف آرایی می کنند. با هم نگاهی کوتاه و مختصر به مردان کلیدی بازی حساس فردا میان پرسپولیس و نفت می‌اندازیم.

 

علیرضا بیرانوند

گلر پرحاشیه نفتی ها که در نقل و انتقالات زمستانی فاصله ای با پوشیدن پیراهن پرسپولیس نداشت حالا باید در شرایطی حساس مقابل این تیم صف آرایی کند. دروازه بان آینده دار و ملی پوش نفتی ها خوب می داند حضورش در میدان چه حساسیت هایی در پی دارد به همین خاطر باید تمام توانایی هایش را به نمایش بگذارد تا سربلند از این جنگ بیرون بیاید.بیرانوند که در مصاحبه های خود هم اذعان داشته به این حساسیت ها واقف است دقایق دشوار و دلهره آوری را مقابل خط آتش ویرانگر پرسپولیس پیش رو دارد.

 

مهدی طارمی

اولین بار توسط علیرضا منصوریان به تیم امید دعوت شد. همان روزهایی که به عنوان یک جوان گمنام در ایرانجوان بوشهر بازی می کرد و کمتر کسی او را می شناخت علی منصور استعدادهایش را کشف کرد و او را به جمع ملی پوشان امید دعوت کرد. حالا طارمی با طی کردن پله های ترقی و با لقب آقای گل لیگ برتر و بهترین گلزن پرسپولیس مقابل این مربی و تیمش قرار می گیرد با این امید که با گلزنی دوباره راه قهرمانی پرسپولیس را هموار کند.البته طارمی یک انگیزه مهم دیگر هم مقابل نفت علی منصور دارد آن هم جبران پنالتی که در بازی رفت دو تیم از دست داد و باعث شد تا تیمش برد را با تساوی عوض کند.

 

محمد دانشگر

با توجه به این که سیدجلال حسینی مدافع ملی پوش نفتی ها ممکن است همچون بازی رفت در بازی برگشت هم به دلیل مصدومیت به میدان نرود محمد دانشگر مدافع جوان نفتی ها می تواند با قرار گرفتن در ترکیب اصلی این تیم دوباره مرد کلیدی نفت مقابل پرسپولیس باشد. مدافعی که در بازی رفت زننده گل تساوی نفت در ورزشگاه تختی بود و تیمش را از شکست نجات داد.حالا دانشگر یک بار دیگر این فرصت را دارد تا در جنگ با مهاجمان گلزن پرسپولیس یک بار دیگر قابلیت ها و توانایی هایش را به رخ بکشد.

 

محمد انصاری

مدافعی که در آکادمی استقلال توسط خود علی منصوریان کشف شده بود اما مورد توجه بزرگسالان قرار نگرفت بعد از سال ها به ستاره پرسپولیس در جناح چپ تبدیل شد تا مشخص شود تعریف و تمجیدهای مدیر وقت آکادمی استقلال از این بازیکن بی جهت نبود. محمد انصاری بدون شک یکی از پدیده های جوان پرسپولیس در این فصل بود که فردا هم می تواند نبرد جانانه ای با نفتی ها داشته باشد به خصوص با وینگر راست این تیم.

 

رضا علیاری

جوان چپ پای نفت که توانایی بازی در چند پست را دارد در این هفته ها بیشتر نقش هافبک چپ را برای تیمش ایفا کرده است و در کنار وحید حمدی نژاد زوج مناسبی در این قسمت از زمین تشکیل داده که بیشتر حرکات نفوذی را نیز آنها طراحی می کنند. علیاری در بازی فردا جنگ دیدنی با مدافع راست پرسپولیس خواهد داشت و مسلما علی منصور برنامه های خاصی برای او در نظر خواهد گرفت.

 

فرشاد احمدزاده

بهترین چهره پرسپولیس در چند بازی گذشته فردا می تواند در میانه میدان تیمش بار دیگر جولان بدهد به خصوص که نفتی ها با مصدومیت چند هافبک باتجربه و کلیدی شان با ضعف های زیادی در این منطقه روبرو هستند. فرشاد که این روزها به خوبی نقش شماره 8 پرسپولیس را ایفا می کند با ضریب هوشی بالا نقش بازیساز و گلزن را برای برانکو ایفا می کند و دوئل او با هافبک دفاعی های نفت می تواند سرنوشت بازی را رقم بزند.

 

مهدی شیری

مدافع راست نفتی ها از جمله بازیکنان مورد علاقه علی منصوریان است که در بیشتر بازی های این فصل جزو نفرات اصلی بوده و کمتر پیش آمده که از ترکیب خارج بوده باشد. شیری هم سرعت خوبی دارد هم از تکنیک نابی بهره می برد به همین خاطر فردا دوئل او با محمد انصاری در کنار خط طولی زمین صحنه های جالب توجهی را رقم خواهد زد.

 

امید عالیشاه

برانکو برای این که بیشتر از توانایی های امید را نمایان سازد تغییراتی در پست بازی او ایفا کرد که همین تصمیم باعث شد تا نقش کلیدی عالیشاه نمایان تر شود. سوای از فرارهای تند و تیز و طراحی ضدحملات عالیشاه این روزها در گلسازی هم موفق ظاهر شده و پاس های دیدنی او راه را برای گلزنی مهاجمان هموارتر از قبل می کند. به همین خاطر باید منتظر نمایش او در مقابل ساختار تدافعی نفت بود و دید عالیشاه همچنان قادر به شکستن این ساختار هم هست یا نه؟

 

آرش رضاوند

سرمربی نفت همواره از آرش رضاوند به عنوان بازیکنی نام برده که میتواند جای بزرگانی همچون مجتبی جباری را در فوتبال ایران پر کند اما برخلاف این تعاریف رضاوند هنوز نتوانسته قابلیت هایی که سرمربی در او دیده را در فوتبال ایران بروز دهد با این حال سرمربی نفت خیلی به این جوان دل بسته و فردا هم به نظر می رسد در غیاب بازیکنی مثل مبعلی، آرش رضاوند امید اول نفتی ها در میانه میدان باشد.

 

علی علیپور

جوان اول این روزهای پرسپولیس کسی نیست جزء علی علیپور. مهاجم قائمشهری پرسپولیسی ها انصافا در چند بازی گذشته تیمش ستاره خط حمله بوده و با این که در گلزنی موفق ظاهر نشده اما بازی تاثیرگذار او نقش غیر قابل انکاری در موفقیت ها و صدرنشینی پرسپولیس ایفا کرده است. حسن بزرگ علیپور این است که با زوج خود در خط حمله پرسپولیس چه طارمی باشد چه بنگستون به خوبی ارتباط برقرار می کند و راه را برای گلزنی آنها هموار می سازد.