سیاوش بختیاری‎زاده در ابتدا با اشاره به صحبت‎های مطرح‎شده در برنامه این هفته 90 اظهار داشت: «از عادل فردوسی‌پور ناراحت شدم چرا که او اگر دنبال کشف حقیقت بود نباید با مسئولان سیاسی ارتباط برقرار می‎کرد و آن‌ها را روی خط می‎آورد چرا که آن‌ها اعتقاد دارند وظیفه‎شان را انجام داده‎اند.»

 

وی در ادامه عنوان کرد: «می‎توانستیم به راحتی موضوع اتفاقات ورزشگاه تختی را از دریچه ورزش کالبد شکافی کنیم. وقتی بر اساس قانون فوتبال دنیا، هواداران تیم میهمان فقط 10 درصد ورزشگاه را می‎توانند در اختیار داشته باشند، چرا باید تیم پرسپولیس 60 درصد ورزشگاه تختی را در اختیار داشته باشد که باعث چنین عواقب زشتی شود؟»

 

سرمربی تیم فوتبال استقلال اهواز با بیان این‎که تمام این تماشاگران برادران و بچه‎های ما هستند، گفت: «درست است که این‎ها هوادار فوتبال هستند ولی باید در قبال آن‎ها فرهنگ‎سازی شود و به آن‎ها تفهیم شود که هواداران تیم میهمان فقط 10 درصد ورزشگاه را می‎توانند در اختیار داشته باشند. حالا در بعضی از مواقع به لطف تیم میزبان، این 10 درصد به 20 یا 30 درصد افزایش پیدا می‎کند ولی دیگر قرار نیست 60 درصد استادیوم را هواداران میهمان بگیرند و هواداران میزبان پشت درب‎های استادیوم بمانند.»

 

وی عنوان کرد: «در چنین شرایطی کنترل اتفاقات سخت می‎شود. قسم می‎خورم اگر سازمان لیگ، هیات فوتبال و شورای تامین به ما اعلام می‎کردند که قرار است بیش از 60 درصد جایگاه ورزشگاه تختی به پرسپولیسی‎ها تعلق گیرد، ما خودمان می‎گفتیم بازی را به غدیر منتقل کنند تا این اتفاقات پیش نیاید.»

 

بختیاری‌زاده در واکنش به این سوال که آیا قبول دارد که در چنین دیداری نمی‎شد فقط 10 درصد جایگاه را به هواداران پرسپولیس اختصاص داد؟ بیان کرد: «سازمان لیگ وقتی می‎گوید می‌خواهیم بلیت‎فروشی اینترنتی را آزمایش و فرهنگ‎سازی‎کنیم، باید این موضوع 10 درصد را نیز فرهنگ‎سازی کند.»

 

او در این خصوص افزود: «آن‎ها باید به کانون‌های هواداران اعلام کنند که اگر قرار است بیش از 10 درصد هوادار به ورزشگاه بیاید، نمی‎تواند وارد شود؛ تا در استادیوم‎ها تنش پیش نیاید.»

 

سرمربی تیم فوتبال استقلال اهواز خاطرنشان‌کرد: «سوالی از آقایان فردوسی‌پور و بهروان داریم و آن این است که تیم خونه به خونه بابل اگر امسال به لیگ برتر صعود کند، آیا استادیوم 50 هزار نفری دارد که از استقلال و پرسپولیس پذیرایی کند؟ نساجی قائم‌شهر اگر صعود کند، ورزشگاه 50 هزار نفری دارد؟»

 

وی گفت: «در اسپانیا، ورزشگاه اختصاصی تیم ایبار کلا 6 هزار نفر گنجایش دارد. آیا تا به حال مشکلی در برگزاری مسابقاتش پیش آمده است؟ پاسخ منفی است، زیر آن جا این فرهنگ‎سازی به وجود آمده است و هواداران رئال مادرید و بارسلونا می‎دانند که اگر تعدادشان بیش از 600 نفر باشد، نمی‎توانند وارد ورزشگاه شوند و به خودشان این اجازه را نمی‎دهند که بیش از توان استادیوم، به ورزشگاه بیایند.»

 

بختیاری‌زاده تصریح کرد: «به آقای فردوسی‎پور گفتم که ورزشگاه مسجدسلیمان سه هزار نفر گنجایش دارد و سال گذشته از استقلال و پرسپولیس میزبانی کرد، چرا آن جا هیچ اتفاقی نیفتاد؟»

 

وی با اشاره به قدمت بالای 50 سال ورزشگاه تختی اهواز نیز عنوان کرد: «چرا طی این 50 سال چنین اتفاقی در این ورزشگاه نیفتاد و چرا فقط در این بازی این‎گونه شد؟ تعجب می‎کنم از آقایانی که در تهران هستند و می‎گویند ما پیش‎بینی این موضوع را می‎کردیم. آخر بر چه اساسی این پیش‌بینی را می‎کردید؟ آیا قبلاً چنین اتفاقی در تختی افتاده بود؟»

 

سرمربی تیم فوتبال استقلال اهواز گفت: «ورزشگاه غدیر دو سال است افتتاح شده است، مگر پیش از آن، همه بازی‎ها در تختی برگزار نمی‎شد؟ اصلاً همین ورزشگاه غدیری که آقایان می‎گویند، مگر در بازی فولاد و ذوب‌آهن درگیری بدتر از این در آن اتفاق نیفتاد؟»

 

او درباره این صحبت که استدلال سازمان لیگ این است که شرایط پرسپولیس این فصل متفاوت است، نیز می‎گوید: «اصلاً من می‎گویم، این تیم، بهترین تیم تاریخ پرسپولیس است ولی این به من، به گسترش فولاد، پدیده مشهد و یا سیاه‎جامگان چه ربطی دارد؟ این موضوع بر عهده سازمان لیگ، شورای تامین شهر و هیات فوتبال است و آن‎ها باید فکری به حال آن کنند، نه استقلال اهواز. این موضوع به ما چه ربطی داشت که ما را محروم کردند؟ اگر آدمی در استادیوم بود که همه پرسپولیسی بودند.»

 

بختیاری‌زاده با تاکید بر این که اگر پیش از بازی به او گفته می‎شد قرار است 60 درصد ورزشگاه را به هواداران پرسپولیس اختصاص دهیم، قبول می‌کردند در غدیر بازی کنند، افزود: «اگر به من می‎گفتند قرار است قانون 10 درصد را زیر پا بگذاریم و حق میزبانی را پایمال کنیم و بیش از 60 درصد جایگاه تماشاگران را به حریف دهیم، خودمان قبول می‎کردیم به غدیر برویم. چرا که کدام آدم دلش می‎آید قطره‎ای خون از سر کسی یا بچه‎ای ریخته شود. اگر این را زودتر می‎گفتند ما هم متوجه می‎شدیم که استادیوم تختی جای این بازی نیست و هواداران ما نیز در خیابان نمی‎ماندند.»

 

وی در بخش دیگری از صحبت‎های خود در پاسخ به این سوال که انتظار می‎رود استقلال اهواز با توجه به کسب تجربیات گران‌بها و بازی در مقابل تیم‎های بزرگ در لیگ برتر آن هم با بازیکنان جوان، فصل آینده در رقابت‎های لیگ یک در حد مدعی ظاهر شود، خاطرنشان‌کرد: «این انتظار به‌جایی است ولی این موضوع به مدیریت باشگاه بر می‎گردد که آیا می‎توانند پشتوانه مالی این تیم را تامین کنند یا نه. این بازیکنان با قیمت 10، 15 میلیون تومان جذب تیم شدند ولی به نظر من آن‎قدر بزرگی کردند که قیمت هر کدام‌شان از 500 میلیون تومان گذر کرده است و خیلی از باشگاه‎ها در انتظار پایان لیگ هستند تا با دسته چک سروقت بازیکنان ما آیند.»

 

سرمربی تیم فوتبال استقلال اهواز اطمینان داد: «چنانچه مدیریت باشگاه بتواند امکانات لازم را فراهم کند، استقلال اهواز مدعی نخست قهرمانی در لیگ دسته اول سال آینده خواهد بود.»

 

او با اشاره به سه بازی آخر تیمش در لیگ برتر نیز گفت: «همان‎گونه که مقابل پرسپولیس، استقلال خوزستان و سایر تیم‎ها با شرافت بازی کردیم، در این سه بازی نیز تمام شرافت و توان‎مان را می‎گذاریم تا خدای ناکرده ذهنیتی پیش نیاید.»

 

بختیاری‎زاده در پایان در پاسخ به این‎ سوال که آیا بازیکنان تیمش برای فصل آینده در لیگ یک حفظ می‎شوند؟ تاکید کرد: «تمام بازیکنان ما قرارداد سه‎ ساله و پنج ‎ساله دارند ولی تداوم حضور آن‎ها در تیم در گرو مدیریت باشگاه است که بتواند این بازیکنان را حفظ کند یا خیر.»