رضا شاهرودی که همواره یکی از محبوب ترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران بوده، درباره حواشی پیرامون فوتبالیست ها  می گوید: کسی که در فوتبال مطرح می شود، حواشی خاصی به سراغش می آید. مهم این است که شخص مورد نظر بتواند محبوبیت را از دست ندهد. فوتبالیست ها نباید اصالت خود را فراموش کنند و باید به مسائلی فکر کنند تا از حواشی دور باشند.

 

او ادامه می دهد: دوستان به من لطف داشتند و می گفتند رضا شاهرودی خوشتیپ است. از طرفی حواشی همیشه به سراغم می آمد اما من هیچ وقت تغییری در موهایم ایجاد نکردم، ژل به موهایم نزدم تا آنها را سیخ سیخی درست کنم! در صورتم کارهایی نکردم که تغییر کنم. این مسائل برای یک آدم محبوب زننده است. فوتبالیست ها در جامعه الگو هستند و خیلی از جوانان وقتی چنین مسائلی را می بینند، خوششان نمی آید.

 

پیشکسوت پرسپولیس در بخش دیگری از صحبت هایش تاکید می کند: من همیشه مسائل اخلاقی را رعایت کردم؛ لباسی نپوشیدم که زننده باشد. وقتی می خواستم پیش مدیر باشگاهم بروم، با کت و شلوار می رفتم. همیشه طوری رفتار کردم که حرف و حدیثی نباشد اما متاسفانه تعدادی از فوتبالیست های ایرانی این موضوعات را رعایت نمی کنند.

 

شاهرودی با اشاره به پیام صادقیان اظهار می کند: وقتی فوتبالیست ها چنین مسائلی را رعایت نمی کنند، همین می شود. پیام صادقیان کسی است که به نظر من از نظر فنی یک منحصر به فرد است. او پابه توپ عالی حرکت می کند. اگر بخواهد یک سر وگردن از همه فوتبالیست ها بالاتر است اما متاسفانه حواشی او را به این روز انداخته است.

 

او همچنین می گوید: خیلی ها می گویند رفیق ناباب پیام صادقیان را به این حال و روز انداخته اما من اسمش را رفیق ناباب نمی گذارم. خود انسان باید هوشیار باشد و اجازه ندهد چنین اتفاقاتی رخ بدهد.

 

شاهرودی درباره اینکه گفته می شود برخی فوتبالیست ها مواد مخدر مصرف می کنند، می افزاید: من تا به حال چنین چیزی را ندیدم اما مگر می شود یک فوتبالیست مواد مصرف کند؟ من که باور نمی کنم.