رضا عنایتی در فوتبال ایران رکورددار شده است. او که متولد مهر 1354 است، با 40 سال و 6 ماه سن هنور در لیگ برتر بازی می‌کند و البته نتوانسته تا الان سیاه‌جامگان را از خطر سقوط نجات بدهد.

 

* سیاه‌جامگان را لیگ برتری بدانیم یا تیم سقوط کرده؟

شک نکنید ما در لیگ برتر می‌مانیم. البته کاش مشکلات داوری و بدشانسی‌هایی که دچارش شدیم به سراغ‌مان نمی‌آمد اما حالا هم که آمده مشکلی نیست، ما در لیگ برتر می‌مانیم چون همه نفرات تیم‌مان خواهان این هستند.

* فردا باید با صبا بازی کنید. آماده تقابل با امیرحسین صادقی هستی؟

ما رفیقیم ولی فردا برای مدت کوتاهی رقیب هم می‌شویم. ما فصل پیش در استقلال بودیم ولی حالا هر یک در تیم دیگری حضور داریم. جذابیت فوتبال به همین چیزهاست که دوستان را دور هم جمع می‌کند...

* ... آیا درون زمین فرصتی برای دور هم بودن هست؟

نه! البته که نیست. قطعاً امیرحسین برای موفقیت تیمش سعی می‌کند بهترین دفاع را انجام بدهد و من هم در نقطه مقابل می‌‌خواهم برای سیاه‌جامگان گل بزنم. امیدوارم نتیجه‌اش هرچه می‌شود به نفع سیاه‌جامگان باشد.

* موافقی سری هم به صدر جدول بزنیم؟

امسال لیگ‌مان فوق‌العاده جذاب شده و علتش هم همین صدر جدولش است. البته پایین جدول هم رقابت میلیمتری وجود دارد ولی فکر می‌کنم بالا و پایین جدول شرایطی دارد که اصلاً نمی‌توان نتیجه نهایی‌اش را از حالا پیش‌بینی کرد.

* این اتفاق ناشی از چیست؟

اینکه سطح تیم‌ها به هم نزدیک شده است.

* بخت کدام تیم‌ها را برای قهرمانی بیشتر می‌دانی؟

طبیعی است که من دوست دارم استقلال قهرمان شود ولی باید اعتراف کنم در حال حاضر پرسپولیس یک گام جلوتر است و استقلال باید منتظر باشد تا پرسپولیس امتیاز از دست بدهد.

* پرسپولیس امتیاز از دست می‌دهد؟

هیچ چیز در فوتبال غیرممکن نیست. خیلی‌ها فکر می‌کردند ما به تراکتور می‌بازیم یا حداکثر این تیم را متوقف می‌کنیم و مساوی می‌گیریم ولی دیدید که برنده شدیم و به این خاطر هم می‌گویم که فوتبال رو ندارد و کسی نمی‌داند در پایان 90 دقیقه چه می‌شود. چند شب قبل منچستریونایتد دقیقه 93 گل برتری را زد تا فینالیست جام حذفی انگلیس شود. به نظر من استقلال فقط باید روی بازی‌های خودش تمرکز کند و کاری به دیگر تیم‌ها نداشته باشد. البته یک نکته دیگر هم هست.

* چه نکته‌ای؟

استقلال خوزستان. به نظرم این روزها همه بی‌خیال این تیم شده‌اند و تصور می‌شود که فقط استقلال و پرسپولیس کورس قهرمانی دارند. ابتدا باید یک تبریک به عبدا... ویسی بگویم که تیمش را از شرایط پلی‌آف در پایان فصل قبل به وضعیت کنونی آورده و شانس قهرمانی دارد. این احتمال هم وجود دارد که این تیم با تمرکز روی بازی‌هایش از غفلت سرخابی‌ها استفاده کند.

* موجی هم از سوی استقلالی‌های بیرون تیم به راه افتاده که استقلال قهرمان شود!

همین درست است. استقلالی‌ها به استقلال کمک می‌کنند و پرسپولیسی‌ها به پرسپولیس. البته فقط امیدوارم که این کمک‌ها به روح فوتبال لطمه نزند چون در کنار این مسائل همیشه باید روح این رشته و رقابت صحیح حفظ شود و جنبه تخریبی نداشته باشد.