یکی از بازیکنانی که در مدت حضور ایگور استیماچ در سپاهان دچار حواشی زیادی شد کسی نبود جز محمدرضا خلعتبری. این بازیکن چند باری از لیست هجده نفره تیمش کنار رفت و گفته می شد که مشکلات زیادی با سرمربی کروات تیمش دارد. جدایی استیماچ بهانه ای شد تا با محمدرضا خلعتبری هافبک تیم فوتبال سپاهان همکلام شویم. در ادامه گفت و گوی وی را می خوانید.

 

*با توجه به شرایطی که در جدول دارید برای سه بازی باقیمانده انگیزه ای در میان بازیکنان دیده می شود؟

 

انگیزه که قطعا داریم چون اگر بتوانیم در چند بازی آینده پیروز شویم حداقل با رتبه ای آبرومند مثلا ششم یا هفتم لیگ را به اتمام می رسانیم.

 

*در طول چند سالی که با سپاهان بازی کردی تا به حال چنین شرایطی را تجربه کرده بودی؟

 

راستش را بخواهید خیر. باشگاه سپاهان که همواره در لیگ برتر جزو سه تیم بالای جدول بوده و هر سال برای رسیدن به قهرمانی و سهمیه آسیا تلاش کرده قرار گرفتنش در چنین جایگاهی دور از تصور است. متاسفانه امسال شرایط طوری رقم خورد که در اینجای جدول باشیم اما باز هم می خواهیم فصل را به خوبی و خوشی تمام کنیم.

 

*یک بازی آسیایی هم مقابل الاتحاد دارید. برای آن بازی هم انگیزه خواهید داشت؟

 

از زمانی که چهار گل از الاتحاد دریافت کردیم هنوز فکرم آرام نشده است. متاسفانه شکست بد و سنگینی مقابل این تیم عربستانی پذیرا شدیم. لحظه شماری می کنم تا بازی برگشت فرا برسد و آن شکست را جبران کنیم. با اینکه هیچ شانس صعودی نداریم اما قطعا با تمام قوا مقابل نماینده عربستان ظاهر می شویم. خدا را شکر حداقل ذوب آهن و تراکتورسازی توانستند در بازی های خود مقابل نمایندگان عربستان به پیروزی برسند.

 

*فردا مقابل گسترش فولادی قرار می گیرید که اخیرا نتایج خوبی به دست آورده.

 

گسترش فولاد تیمی بسیار خوبی است که از مربی بسیار خوبی مثل کمالوند بهره می برد. او برای تک تک دقایق بازی برنامه دارد. شاید اگر چند هفته بیشتر لیگ ادامه داشت گسترش یکی ازتیم هایی بود که شانس بالایی برای به دست آوردن سهمیه هم داشت. بازی بسیار سختی را درپیش داریم اما مطمئنا برای سه امتیاز به میدان می رویم. انشاالله هواداران در این بازی ما را حمایت کنند.

 

*حالا که استیماچ از سپاهان جدا شده صادقانه می گویی که در این مدت با او مشکل داشتی یا خیر؟

 

نه تنها با استیماچ بلکه من با هر مربی که تا حالا کار کردم مشکلی نداشتم. می توانید از مترجم استیماچ بپرسید که وقتی چند باری با این مربی صحبت کردم خطاب به او گفتم شما سرمربی تیم هستید و اگر هر زمانی صلاح دیدید که به میدان بروم با تمام توانم بازی می کنم. حتی زمانی که مرا روی سکو قرار داد هیچ اعتراضی به او نکردم چون من با باشگاه قرار داد دارم و هر سرمربی که بالای تیم باشد مجبورم از تصمیماتش تبعیت کنم. مطمئن باشید هر زمان هم که برای سپاهان در مدت زمان سرمربیگری استیماچ به میدان رفتم از تمام وجود بازی کردم چون من سپاهان را دوست دارم و برای هیچ فردی از جمله استیماچ بازی نمی کنم.

 

*قبول داری که استیماچ خیلی تو را از نظر فنی و سایر مسائل قبول نداشت؟

 

طبیعی است. چون هر مربی سلیقه خاص خود را دارد. وقتی با او صحبت کردم می گفت از باشگاه به او اعلام کردند که باید به تدریج در سپاهان جوانگرایی کنند. اما شاید نمی دانستند که هر تیمی نیاز به جوان دارد اما نه اینکه به یکباره کل ترکیب از بازیکنان جوان باشد. این موضوع احتیاج به زمان دارد و این طور نیست که تمام بازیکنان باتجربه کنار بروند و جوانان به ترکیب اضافه شوند. چند قهرمانی سپاهان هم با همین بازیکنان باتجربه به دست آمده است. البته یکسری بازیکن مثل علی کریمی و مهدی شریفی در کنار این باتجربه ها پرورش پیدا کرده اند.

 

*تو از جمله بازیکنانی بودی که همواره با محرم نویدکیا رابطه خوبی داشتی. برادر محرم در این هفته اعلام کرد او دیگر قصد بازگشتن به سپاهان را ندارد. تو خبر جدیدی از نویدکیا داری؟

 

نویدکیا کاپیتان تیم و بزرگتر ماست. من دائما با او صحبت می کنم و میدانم که برای امسال قصد ندارد به میادین باز گردد. البته خیلی دوست دارم که نویدکیا هرچه زودتر به جمع ما برگردد چون حضورش در تیم واقعا اثرگذار است. البته نباید از این موضوع بگذریم که هادی عقیلی هم مدتی است در کنار ما حضور ندارند. این بازیکنان بزرگ باید به سپاهان برگردند و به تیم ما کمک کنند. عقیلی برای تمدید اقامتش به قطر رفته و فکر می کنم خیلی زود برگردد. محرم نزدیک به 10 سال است که در سپاهان حضور دارد و تمام سختی ها و روزهای خوب سپاهان را دیده است.

 

*اینکه گفته می شد چند بازیکن از جمله خودت، محرم نویدکیا و رحمان احمدی قبل از هربازی جلساتی را برگزار می کردید تا نظرات استیماچ را وتو کنید درست است؟

 

خیر چنین چیزی نیست. اینها حرف و حدیث هایی است که دشمنان سپاهان در می آورند. شاید چهار بازیکن که با هم دوست هستند در یک اتاق بنشینند و صحبت کنند اما این دلیل نمی شود که علیه سرمربی شان جلسه گذاشته باشند. دور هم نشستن ما کاملا طبیعی بوده اما چیزی که مشخص بود سرمربی ترکیب تیم را انتخاب می کرد و هیچ کس دخالتی در تصمیمات او نداشت.

 

*اما استیماچ بعد از بازی استقلال اعلام کرد برخی برای شکست سپاهان نقشه کشیده بودند.

 

این دید استیماچ بود اما مطمئن باشید چنین چیزی نبود. همه دیدند که تمام بازیکنان سپاهان بهترین بازی شان مقابل استقلال را انجام دادند. من اصلا صحبت های استیماچ را قبول ندارم.

 

*در همان روز بازی استقلال روی سکوها شایعه شده بود که تو فصل بعد قرار است آبی پوش شوی.

 

قرارداد من امسال با سپاهان تمام می شود اما دوست دارم که در اصفهان بمانم چون واقعا این تیم را دوست دارم. اگر مرا بخواهند قطعا فصل بعد هم در خدمت باشگاه سپاهان هستم. اما اگر نخواستند آن موقع است که به پیشنهادات دیگر فکر می کنم. از استقلال هم تا به این لحظه هیچ پیشنهادی به دست من نرسیده است. بهتر است فعلا تمرکزم به سپاهان باشد و بعد از پایان فصل روی این مسائل فکر کنم.

 

*شنیده می شود نفراتی چون روبرتو کارلوس و رودگولیت گزینه سرمربیگری سپاهان هستند.

 

من از این مسائل هیچ خبری ندارم و امیدوارم یک مربی خوب برای فصل آینده به سپاهان بیاید.