حیف است استقلال قهرمان نشود

منصور پورحیدری درباره وضعیت استقلال  گفت: که حالا که کار به اینجا کشیده و آبی‌ها به صدرجدول صعود کرده‌اند، حیف است که این تیم قهرمان نشود.

 

* بعد از برد برابر سایپا تمام طرفداران استقلال از خود بی‌خود شدند در مورد این پیروزی صحبت می‌کنید؟

واقعا بعد از شکست در دربی جمع‌وجور کردن تیم کار بسیار سختی بود اما خدا را شکر بچه‌ها همت کردند و توانستیم این 6 امتیاز حساس را در بازی با فولاد و سایپا به دست بیاوریم.

 

* از نظر شما استقلال در بازی با سایپا هم مثل بازی با فولاد هم خوب بازی کرد؟

طبیعی است. من هم قبول دارم که بازی با فولاد بهتر بود ولی فکر می‌کنم این پیروزی خیلی خوب بود. فراموش نکنید بازیکنان استقلال تحت استرس زیادی بودند و همین که توانستیم بازی را ببریم و به صدرجدول برگردیم یک نتیجه خیلی خوب است.

 

* بعد از دربی و آن شکست سنگین شما خودتان هم در تمام تمرینات استقلال حاضر شدید، چقدر حمایت تمام ارکان باشگاه استقلال را در ثبت این نتایج بعد از آن شکست تلخ موثر می‌دانید؟

به هر حال همانطور که می‌گویید وظیفه من بود که هرکاری از دستم برمی‌آید برای استقلال انجام بدهم. در این بین آقای افشارزاده، اعضای هیات مدیره باشگاه، آقای نصرالله عبداللهی و به ویژه خود پرویز مظلومی تلاش‌های زیادی برای این تیم کردند تا هر چه زودتر بتوانیم از آن شرایط خارج شویم.

 

* زمانی که به تمرینات استقلال می‌رفتید فکر می‌کردید این تیم اینقدر زود از این شرایط خارج شود؟

به هرحال باید از پرویز مظلومی تشکر کرد چراکه من در این مدت که سر تمرین می‌رفتم می‌دیدم که او چقدر تلاش می‌کند تا بازیکنان را از لحاظ روحی به لیگ برگرداند. واقعا برداشت من از حضور در تمرینات این بود که انگیزه بچه‌ها چند برابر شده است و این رمز موفقیت ما بود.

 

* شما در هفته‌های ابتدایی که استقلال در صدرجدول بود، مصاحبه می‌کردید و می‌گفتید این تیم نباید صدرنشین باشد دلیل حرف‌های شما چه بود؟

واقعیت این بود که ما روزی که تیم را بستیم برای سهمیه آسیایی تلاش می‌کردیم و صدرنشینی ما شاید کمی توقعات را بالا می‌برد ولی واقعا کادرفنی استقلال خیلی خوب با تیم کار کردند و شما دیدید که موفق شدیم در 23، 24 هفته صدرنشین باشیم.

 

* به نظر شما حالا استقلال می‌تواند قهرمان شود؟

واقعا حیف است که تیمی که تا اینجا پیش رفته است، نتواند قهرمانی را به دست بیاورد. البته شاید این تیم برای سهمیه آسیایی بسته شده بود و حالا ما به این هدف نزدیک شده‌ایم اما حالا که بازیکنان تا به اینجا تلاش کرده‌اند، چراکه نه، باید برای قهرمانی تلاش کنند. الان اینکه استقلال قهرمان بشود یا نه دست بازیکنان است و دیگر خودشان باید برای رسیدن به این موضوع تلاش کنند.

 

* هرچند استقلال هفته‌های زیادی در صدرجدول بوده اما همیشه عملکرد پرویز مظلومی با انتقادهایی روبه‌رو شده است. چقدر این انتقادها درست است؟

نه اینکه چون من در استقلال هستم ولی واقعا باید بگویم که مظلومی با تمام مشکلاتی که این باشگاه داشته و البته تغییر نسلی که در بازیکنان صورت گرفته موفق شده نتایج خوبی بگیرد. البته من واقعا نقشی در انتخاب پرویز مظلومی نداشتم و این اعضای هیات مدیره بودند که او را به عنوان سرمربی انتخاب کردند اما به هرحال من فکر می‌کنم مظلومی تمام توان خود را برای استقلال گذاشته است.

 

* شما قبول دارید که تا بدین جای کار پرسپولیس بهتر از استقلال بازی کرده است یا نه؟

یکی از دلایلی که می‌گویند پرسپولیس بهتر است این است که آنها از رده‌های انتهای جدول خودشان را بالا کشیده‌اند و به صدرجدول رسیده‌اند. البته منکر تلاش پرسپولیسی‌ها نمی‌شوم و واقعا آنها خوب کار کرده‌اند اما به هرحال استقلال تیمی بوده که از همان ابتدا در صدرجدول بوده و این نشان می‌دهد که بازیکنان و کادرفنی کارشان را به درستی انجام داده‌اند.