باخت پرسپولیس به نفت تهران جدا از آنکه حاصل شاهکار مشترک سوشا مکانی و بابک حاتمی باشد به خاطر یک تعویض اجباری هم بود. لوکا ماریچ که می توان او را بهترین مدافع پرسپولیس در این فصل دانست، به خاطر مصدومیت نتوانست بازی را ادامه دهد تا برانکو ایوانکوویچ مجبور شود علیرضا نورمحمدی را جای او بفرستد.

 

آنهایی که در استادیوم بودند می گویند در صحنه تعویض، بسیاری از هواداران پرسپولیس نگران ورود نورمحمدی به داخل زمین بودند.

 

بازیکنی که به لحاظ فنی اصلا قابل قیاس با ماریچ نیست و روی گل اول نفت تهران هم به سادگی هر چه تمام تر جلوی وحید امیری کم آورد و زمین خورد تا پرسپولیس مثل آب خوردن گل بخورد و در مهم ترین مقطع فصل شکست بخورد.

 

 

*عملکرد نورمحمدی در طول فصل

علیرضا نورمحمدی پس از درگذشت هادی نوروزی کاپیتان اصلی پرسپولیس شد. وی در 913 دقیقه ای که به میدان رفت چهار بار تیمش بیشتر از دو گل دریافت کرد. مهم ترین اشتباهات نورمحمدی در این فصل را مرور می کنیم.

 

تا پیش از هفته هشتم که پرسپولیس اوضاع خوبی نداشت و حتی حضور در قعر جدول را هم تجربه کرده بود. تا آن روز نورمحمدی هم در سه بازی کامل حضور داشت. اما تیره روزی های پرسپولیس از آن روز شروع شد.

 

 

- صبای قم:

اولین بازی پرسپولیس پس از فوت هادی نوروزی در ورزشگاه آزادی. دیداری که همه منتظر برد تیم بودند. پرسپولیس گل مساوی را هم به تیم دایی زد.

 

سکوها منتظر گل دوم بودند. اما جانشینِ کاپیتان فقید، اسیر درگیری با قاسم دهنوی شد. در نهایت هم کارت قرمز داور را گرفت. نورمحمدی در آن بازی تیم را زمین زد و با درگیری های بی تجربه اش جلوی کام بک پرسپولیس را گرفت. وقت هایی که بیخودی هدر رفت.

 

 

- استقلال:

جابر انصاری با قدی کمتری از یک متر و هفتاد، روی هوا به پرسپولیس گل زد. توپی که از کنار ارسال شد اما نورمحمدی موفق به زدن ضربه سر نشد تا جابر انصاری با ضربه سر گل بزند.

 

 

- ذوب آهن:

بازی را برانکو ایوانکوویچ از یحیی گل محمدی برده بود. ولی تعویض در دقایق پایانی این برد را به تساوی تبدیل کرد. حضور نورمحمدی باز هم توام شد با گل خوردن پرسپولیس.

 

 

- سایپا:

پرسپولیس از سایپای مجید جلالی هم پیش بود. ولی مثل بازی با ذوب آهن تنها چهار دقیقه حضور نورمحمدی در بازی کافی بود تا پرسپولیس باز هم گل بخورد و برد را مساوی عوض کند.

 

 

- نفت تهران:

مصدومیت لوکا ماریچ دوباره نورمحمدی را به ترکیب برگرداند. در دقایق پایانی بازی باز هم نورمحمدی مهاجم حریف را همراهی کرد تا وحید امیری خیلی راحت دروازه پرسپولیس را باز کند.

 

 

- جام حذفی/ باز هم ذوب آهن:

استاد نورمحمدی پرسپولیس را از جام حذفی هم کنار زد. در وقت اضافه این بازیکن قصد حمل توپ در محوطه جریمه را داشت که رضا شکاری توپ را از او شکار کرد و تیر خلاص را وارد دروازه این تیم کرد.

 

 

* نامی که در لیست خروج هم هست

برانکو البته همه اینها را خوب دید و تشخیص داد و این بازیکن را به یک نیمکت نشین محض تبدیل کرد مگر در جایی که به خاطر مصدومیت ها دستش بسته شد. امری که علی دایی و حمید درخشان از درک آن عاجز بودند. در لیست هایی که به صورت غیر رسمی از خروجی های آخر فصل پرسپولیس هم منتشر شده نام این بازیکن دیده می شود تا نشان دهد که برانکوی باهوش چقدر به این موضوع واقف است.