مهاجم استقلال: قلعه نویی را نمی شناسم فقط می دانم سرمربی استقلال بوده است

 پروپییچ که برخلاف پیش‌بینی‌ها نتوانست جایگاه ثابتی در ترکیب استقلال برای خود دست و پا کند در ورزشگاه تختی به عنوان تعویض طلایی به میدان رفت و گل دوم تیمش را زد تا با گل او امیدها به قهرمانی این تیم بیشتر شود.

 

*از بازی با سایپا بگو.

بازی حساسی بود و ما می‌دانستیم که باید به هر شکل ممکن برنده از این دیدار بیرون بیاییم. با هر سختی‌ای بود این مأموریت را خوب انجام دادیم و خوشحالم خنده بر لبان طرفداران‌مان نشست.

*به نظر می‌رسید کل تیم استرس دارند.

طبیعی هم بود چون در چنین بازی‌هایی استرس روی عملکرد تیم تأثیر می‌گذارد اما تیم‌های بزرگ همواره شخصیت قهرمانی‌شان را در چنین بازی‌هایی نشان می‌دهند و استقلال هم نشان داد تیمی بزرگ با شخصیت قهرمانی است.

*بعد از باخت در دربی کمتر کسی به قهرمانی و بازگشت شما به صدر جدول ایمان داشت.

به ظاهر این گونه بود اما واقعیت پنهان ماجرا این نبود. ما به خودمان و توانایی‌های تیم‌مان ایمان داشتیم و بعد از آن اتفاق تلخ دربی هم‌قسم شدیم که از فرصت‌های پیش آمده نهایت استفاده را ببریم و دوباره به جایگاهی که یک سال برایش زحمت کشیده بودیم، برگردیم.

*فکر می‌کردی در دربی با آن نتیجه ببازید؟

من بعد از دربی حرفی نزدم اما اعتقادم این است که در آن بازی پرسپولیس از ما خوش‌شانس‌تر بود که موقعیت‌هایش تبدیل به گل شد اما برای استقلال نه. به هر حال هر چه بود ما با آن اتفاق کنار آمدیم و نشان دادیم که برای انجام مأموریت نیمه‌تمام هنوز چیزی به پایان نرسیده و صدرنشینی الان استقلال ماحصل همان تفکر و دیدگاه است.

*یک سؤال تکراری اما مهم، از نیمکت‌نشینی ناراحت نیستی؟

نیمکت‌نشینی هر بازیکنی را ناراحت و ناامید می‌کند به خصوص اگر این بازیکن مهاجم باشد. چون مهاجمان نیاز به بازی دارند تا در فرم ایده‌آل قرار گرفته و شرایط گلزنی را پیدا کنند با این حال من همواره تابع دستورات پرویز مظلومی به عنوان رئیس استقلال بودم و هر چه رئیس صلاح دانست را انجام دادم و منافع باشگاه را بر خواسته‌های خود ارجح دانستم گرچه اعتقاد قلبی خودم این بود که می‌توانستم بیشتر از این چیزی که برایم اتفاق افتاد نصیبم می‌شد و با بازی‌های بیشتر به مراتب کیفیت فوتبالی‌ام را بهتر نشان می‌دادم.

*گل سرنوشت‌سازی هم مقابل سایپا به ثمر رساندی.

کار خاصی نکردم و فقط باید جایی می‌ایستادم که زحمات تیم را به سرانجام می‌رساندم و خوشبختانه این کار را هم انجام دادم و شلیک آخر را من به قلب حریف انجام دادم. البته جا دارد از زحمات کل بچه‌های تیم در به ثمر رسیدن این گل تشکر کنم.

*در شادی‌های بعد از گل هم حرکات جالب انجام دادی.

فی‌البداهه بود و برنامه‌ریزی نداشتم درست مثل بازی با فولاد که گلزنی کرده بودم و یادم نیست چگونه شادی کردم. در این بازی هم دوست داشتم بعد از گلی که زدم فریادهای قهرمانی استقلال از سوی هواداران را بشنوم که آنها هم برایم سنگ تمام گذاشتند.

*استقلال قهرمان می‌شود؟

الان زود است که در باد قهرمانی استقلال بخوابیم و جشن بگیریم. بله ما مدعی اول هستیم و الان همه چیز دست خودمان است که جام را به هیچ کس تعارف نکنیم به همین خاطر برای دو بازی حساس پیش رو باید 150 درصد تمرکز کنیم و به چیزی جز برد فکر نکنیم و کاری هم به رقبا و نتایج‌شان نداشته باشیم.

*بازی‌های دشواری هم دارید؛ هم با تراکتورسازی هم با صبا در قم.

صد درصد و به همین خاطر هم هست که می‌گویم نباید از الان جشن قهرمانی بگیریم.

*بازی با تراکتورسازی را چطور می‌بینی؟

حساس و سرنوشت‌ساز درست مثل بازی با صبا. ما این شانس را داریم که از حمایت طرفداران پرشمار خودمان در مصاف با این تیم سرسخت و تاکتیکی برخوردار باشیم به همین خاطر منتظر 100 هزار استقلالی در این بازی هستیم تا یک گام بلند دیگر برداریم.

*از امیر قلعه‌نویی شناخت داری؟

من شناختی ندارم اما می‌دانم او سرمربی استقلال بوده و با این تیم به افتخارات زیادی رسیده است به همین خاطر برایش احترام زیادی قائل هستم.