رئیس فدراسیون فوتبال ایران در سفر به ایتالیا، تفاهم نامه همکاری میان فدراسیون فوتبال دو کشور ایران و ایتالیا را منعقد کرد.

به گزارش مهر، پس از برگزاری نشست علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال ایران با " جان کارلو آبته " رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا، توافق نامه همکاری بین فدراسیون فوتبال ایتالیا و ایران امضا شد.

طبق این توافق نامه، همکاری این دو فدراسیون در جهت برگزاری کنفرانس‌ها و سمینارها، دوره‌های آموزشی و فنی، تبادل تجربه و مهارت در جنبه‌های ساختاری و مدیریتی و همچنین اقدامات لازم برای تاسیسات ورزشی، تجهیزات علمی و ورزشی، تبادل اطلاعات مربوط به آموزش کادرفنی و اهداف سازمانی، تبادل تجربیات، مهارت و آموزش، ایجاد مراکز ورزشی یا تاسیسات برای رقابت‌ها، آموزش و تبادل اطلاعات در زمینه فنی و تخصصی، مورد بررسی و توافق طرفین قرار گرفت.

همچنین دو طرف در ارتباط با موارد خاص و روابط بین المللی به ویژه مواردی که در حیطه فعالیت‌های تعریف شده از سوی فیفا قرار دارند، مشاوره متقابل خواهند داشت.

در ادامه نشست رئیس فدراسیون ایران با ایتالیا، اعضا در مورد تبادلات فنی و تخصصی به این تواقق رسیدند که پرسنل فدراسیون فوتبال ایران می‌توانند به تسهیلات کلاس‌های آموزشی و متخصصان فدراسیون فوتبال ایتالیا در رم خصوصا بخش فنی فدراسیون فوتبال ایتالیا در کوورسیانو دسترسی داشته باشند.

ضمن اینکه پرسنل فدراسیون فوتبال ایتالیا می‌توانند به کلاس‌های آموزشی، تخصصی و تسهیلات فدراسیون فوتبال ایران در تهران یا شهرهای دیگر دسترسی داشته باشند که مهارت‌های لازم در زمینه مدیریت، بازاریابی، فعالیت‌های تبلیغاتی، تسهیلات ورزشی، مطالعه و تحقیق، مربیگری فنی، داوران، مدیریت فوتبال، توسعه فوتبال و نحوه انتخاب بازیکنان مستعد، فوتبال بانوان، فوتبال جوانان، فوتسال، علوم ورزشی در ارتباط با فوتبال، تحقیق در زمینه مسائل فوتبالی، قوانین و مقررات است، را مورد بحثوبررسی قرار دهند.

در پایان قرار شد تا فدراسیون فوتبال ایران و ایتالیا در زمینه برگزاری دیدارهای دوستانه بین تیمهای ملی دو تیم در ردههای بزرگسالان (آقایان و بانوان)، امید، جوانان(آقایان و بانوان) و فوتسال همکاریهای لازم را برای رشد و گسترش فوتبال با یکدیگر انجام دهند.