حاتمی: میریم که فقط استقلال را شکست دهیم

فرزاد حاتمی درباره آخرین وضعیت تیم تراکتورسازی پس از برتری پرگل مقابل ملوان در آستانه حضور در آخرین دیدار دور مقدماتی مسابقات لیگ قهرمانان آسیاصحبت کرد.

متن کامل این گفت و گو در ادامه می آید.

*باخت سنگینی به ملوان در در خطر سقوط تحمیل کردید.

اولا باید بگویم بابت برد سه امتیازی خیلی خوشحالم اما از این بابت که تیم ملوان در خطر سقوط قرار گرفته ناراحتم.

*چرا؟

ما فصل پیش این تیم را با خون دل در حالی حفظ کردیم که در خطر سقوط بودیم. من، آقا فیروز، مازیار و سایر بچه ها تیم را حفظ کردیم ولی حالا می بینیم که باز هم در همان شرایط قرار دارد. امیدوارم ملوان در لیگ بماند چون این تیم را خیلی دوست دارم و خودم را مدیون آن می دانم.

*پس چه شد که دوگل به همین تیم زدی؟

بچه ها پاس دادند من هم زدم. البته دیدید که من بعد از گل خوشحالی نکردم. چون ملوان را دوست دارم و از شکستش خوشحال نمی شوم. 

*با وجود این برد فکر می کنی قهرمان شوید؟

خیلی بعید است. حالا دیگر احتمال قهرمانی ما در حد معجزه است. هرچند که در فوتبال هر اتفاقی ممکن است. ما باید امتیازات از دست رفته را جبران کنیم تا سهمیه آسیایی بگیریم. دو امتیاز مقابل صبا و سه امتیاز مقابل سیاه جامگان می توانست ما را 50 امتیازی کرده و حالا ما هم در کورس قهرمانی قرار داشتیم.

*چرا آن 5 امتیاز از دست رفت.

از بس در این مدت تحت فشار بودیم. از یک سو بازی های لیگ قهرمانان و از یک سو سفرهای متعدد داخلی و خارجی. به هر حال حالا دیگر نباید بگذاریم فرصت ها از دست مان برود.

*پس به کسب سهمیه امیدواری؟

صد در صد. ما باید چهارم لیگ بشویم و منتظر فینال جام حذفی باشیم که امیدوارم در آن بازی استقلال ذوب آهن را شکست دهد و ما بتوانیم سهمیه آخر آسیایی را از آن خود کنیم.

*چه اتفاقی افتاده که تراکتورسازی این روزها به قوی ترین تیم لیگ از نظر ساختاری و نفری تبدیل شده است. آیا این ربطی به حضور قلعه نویی دارد؟

تونی اولیویرا هم در این تیم خیلی زحمت کشید و ما بخشی از این شرایط مان را مدیون تونی هستیم. اما با حضور قلعه نویی شرایط مان بهتر شد. رفاقت ها بیشتر به چشم آمد و سرانجام توانستیم به وضعیت فعلی برسیم. هرچند که من معتقدم ما هنوز به آن انسجام کامل نرسیده ایم. ولی باز هم شرایط مان خیلی خوب است. اینجاست که می توان تفاوت ها بین تیم قلعه نویی و تونی را حس کرد. زمانی که قلعه نویی آمد ما در رده 11 جدول بودیم. حالا به چهارم رسیدیم و حتی می توانستیم با کمی دقت بخت قهرمانی باشیم که خستگی ها مانع از آن شد. 

*در چنین شرایطی چرا هواداران تراکتور به ورزشگاه نمی آیند.

اتفاقات آخرین بازی فصل قبل و از دست رفتن قهرمانی در روحیه کلی مردم تبریز تاثیر منفی گذاشته. از سوی دیگر نتایج ابتدای فصل هم در این باره دخیل است. ولی من فکر می کنم اگر آنها به ورزشگاه بیایند قطعا از بازی های ما لذت می برند. در همین مسابقه آخر ما چهار گل زدیم که آنها می توانستند به خوبی ار هر یک از آنها لذت ببرند و شادی کنند. حضور پرشور آنها در یادگار به ما هم انرژی و انگیزه بیشتری می دهد. امیوارم این شرایط تغییر کند. 

*این موضوع ربطی به حضور قلعه نویی ندارد و مخالفت هایی که با حضورش در تراکتورسازی می شد؟

فکر نمی کنم. زمانی هم که قلعه نویی نبود باز هم هوادار کمی به ورزشگاه می آمد. این موضوع ارتباطی به قلعه نویی ندارد.

*سه شنبه باز هم الهلال را شکست می دهید.

همه فکر و ذکرمان همین است. الهلال شانس صعود دارد اما در شرایطی که ما را شکست بدهد. ولی با توجه به اختلاف یک امتیازی اش با پاختارکور ما می خواهیم الهلال را شکست دهیم تا در صورت برد پاختاکور نماینده سعودی ها را حذف کنیم. فوتبال محلی برای صلح و دوستی کشورهاست. خیلی از ممالک که با هم دشمنی دارند زمان برگزاری مسابقات ورزشی کینه ها را دور می اندازند اما دیدیم که صعودی ها در این باره چه طرز تفکری نسبت به ایران و ایرانی داشتند. به خاطر همین توهین ها میخواهیم بار دیگر الهلال را شکست دهیم.

*با این حساب باز هم باید مدتی از تبریز دور شوید؟

متاسفانه چون نمیتوانیم در تبریز میزبان الهلال باشیم باید به عمان برویم. در حالی که می توانستیم در خانه خودمان استراحت و بازی کنیم، بعد هم به تهران بیاییم و مقابل استقلال به میدان برویم. ولی حالا باید با تغییر  آب و هوا، بعد مسافت و خستگی ها رو به رو شویم. ولی چون این بازی برایمان مهم است به نوعی با مشکلات کنار خواهیم آمد.

*گفته بودی دوست داری استقلال خوزستان قهرمان لیگ شود.

من کاری به استقلال خوزستان ندارم. فقط دوست دارم عبدالله ویسی قهرمانی را تجربه کند. او در صبا مربی من بوده و میدانم که تا چه اندازه کارش را دوست دارد و برای این حرفه تلاش می کند. تلاش او جای ستایش دارد.

*کدامیک از تیم های صدر جدولی بخت بیشتری برای قهرمانی دارند.

هر سه تیم 51 امتیازی اند. هر تیمی سرحال تر باشد و لغزش کمتری پیدا کند قهرمان خواهد شد.

*به بازی استقلال فکر نمی کنید؟

هنوز زود است. ما باید به تهران بیاییم و برای کسب سهمیه استقلال را شکست دهیم. این تنها راه چاره مان برای گرفتن سهمیه است ولی فعلا به الهلال فکر می کنیم.

*حرف پایانی.

دوست دارم هواداران مان با تراکتورسازی آشتی کنند و در این دو بازی باقیمانده حامی تیم خودشان باشند.