اگر پیشنهاد خارجی نداشته باشم با بیرانوند به پرسپولیس می روم

وحید امیری پس از گذشت چند روز از بازی با پرسپولیس در آرامش کامل و بدون هیچ حساسیتی از پیروزی شیرین در این دیدار می‌گوید و عقیده دارد که فقط لطف خدا شامل حال‌شان شده است.

 

وی که یکی از گلزنان این دیدار بود، با فروتنی خاصی درباره گل آفسایدش به پرسپولیس و نظر کارشناسان داوری حرف می زند.

 

اظهارات امیری را در ادامه می خوانید:

 

* بازی با پرسپولیس چطور بود؟

- بازی خیلی سختی بود. نیمه اول کاملا در اختیار پرسپولیس بود چرا که این تیم برای ادامه صدرنشینی و قهرمانی نیاز سختی به پیروزی داشت و در مقابل ما هم به خوبی آنها را کنترل کردیم. اما در نیمه دوم برنامه عوض شد و ما کمی جلوتر کشیدیم و با توجه به تغییراتی هم که در دفاع پرسپولیس به وجود آمد، در یک ضدحمله به گل رسیدیم.

 

* شما هم پرسپولیس را بردید و هم رکورد این تیم را شکستید. آیا این مساله که آنها شکست نخورده بودند، روی بازی شما تاثیر گذاشته بود؟

- پرسپولیس کم تیمی نیست. آنها یک تیم کوچک محلی نیستند که زود شیرازه‌شان از هم پاشیده شود. آنها یک نیمه به خاطر اینکه 21 هفته نباخته بودند خیلی به ما فشار آوردند در مقابل ما هم برای اینکه آنها را شکست دهیم انگیزه زیادی داشتیم. بالاخره می‌توانستیم با این برد شگفتی‌ساز شویم و جلوی رکوردشکنی آنها را بگیریم.

 

* از این رکوردشکنی خوشحال شدید؟

- من دلم به حال هواداران پرسپولیس سوخت و ناراحت شدم ولی باور کنید همان‌طور که گفتم برای برد انگیزه زیادی داشتیم.

 

* این روزها بحث بر سر گل توست؛ یکسری از کارشناسان می‌گویند آفساید بوده و بعضی‌ها هم می‌گویند درست بوده. حتی بین رییس دپارتمان داوری و رییس کمیته داوران هم اختلاف‌نظر است.

- در آن لحظه بعد از دریافت توپ، در یک نگاه دیدم که با رضا نورمحمدی در یک خط هستیم وقتی شما در یک خط هستید - طبق قانون داوران - به خاطر پرگل شدن بازی‌ها آفساید اعلام نمی‌کنند. من هم فکر می‌کنم آفساید نباشد ولی اگر هم کارشناسان می‌گویند آفساید بود، حتما آفساید بوده چون آنها قوانین را بهتر می‌دانند و نیز تصاویر دوربین‌های تلویزیونی هم بهتر صحنه را نشان می‌دهد اما آن موقع باید به کمک‌داور با آن سرعتی که در بازی حاکم است حق داد.

 

* حالا با این گلزنی پرسپولیسی شدنت سخت نشد؟ گویا شایعه رفتنت خیلی جدی شده.

- متاسفانه قبل بازی خیلی‌ها برای من و علیرضا بیرانوند حرف درآورده بودند و خدا را شکر که هم من و هم علیرضا روسفید شدیم. من فکر می‌کنم پرسپولیس هم بازیکن کم‌کار و بی‌تعصب نمی‌خواهد. بنابراین اگر قرار به رفتن باشد، من و علیرضا نشان دادیم که بازیکنان وفاداری هستیم و نان و نمک هر تیمی را که بخوریم نمکدان را نمی‌شکنیم و به آن تیم و پیراهنش تعصب و عرق داریم.

 

* یعنی فصل بعد پرسپولیسی می‌شوی؟

- نه، من یک حرف کلی زدم. من الان از هیچ تیمی پیشنهاد رسمی ندارم. همان‌طور که قبل بازی با هم حرف زدیم، گفتم اولویتم حضور در اروپا، چین یا قطر است اما اگر نشد هم پیشنهادات ایران را بررسی می‌کنم. البته این را هم انکار نمی‌کنم که پرسپولیس من را می‌خواهد و به قولی یک پالس‌هایی از این تیم به من رسیده است.

 

* و علیرضا بیرانوند هم که با تو می‌آید. البته او پرسپولیسی بودنش را علنا به همه گفته است.

- علیرضا پرسپولیس را دوست دارد و مطمئنا شرایط جور شود، حتما آنجا می‌رود. البته این را هم بگویم او هم اولویت اولش خارج از ایران است اگر نشد که به پرسپولیس خواهد رفت.

 

* بالاخره حرف منصوریان شد و شما پرسپولیس را به نفع استقلال متوقف کردید.

- به خدا این‌طوری نیست. ما فقط به خاطر حیثیت خودمان بازی کردیم. ما با شکست پرسپولیس دوباره به کورس کسب سهمیه آسیایی برگشتیم. ما در این فصل فقط و فقط به خاطر خودمان بازی کردیم چون نه پولی بوده است نه چیز دیگر.

 

* بحث پول شد. آیا به خاطر برد پرسپولیس قول پاداش دادند؟

- کدام پاداش! پول خودمان را بدهند، بقیه‌اش پیشکش!

 

* مثل اینکه خیلی ناراحتی.

- چرا ناراحت نباشم. از اول فصل تا الان 10 درصد بیشتر نگرفتیم که بخشی از آن سهم فدراسیون و مالیات بوده است. هفت ماه است یک ریال هم نگرفته‌ایم. آن وقت شما فکر می‌کنیدکه باید خوشحال باشیم. به خدا نمی‌دانم در پایان فصل چه سرنوشتی در انتظار ماست.

 

* حالا با تمام این اوصاف سهمیه می‌گیرید؟

- دو بازی دیگر باقی مانده است و ما باید آنها را ببریم و از سوی دیگر منتظر لغزش تیم‌های بالای سر خودمان باشیم. خدا بزرگ است. امیدوارم که اتفاقات خوبی رخ دهد. ما که امیدواریم.

 

* راستی شنیده می‌شود کسی از باشگاه در رختکن حاضر نشد که از شما حتی تشکر خشک و خالی کند و اینکه شما هم خوشحال نبودید.

- ما تشکر می‌خواهیم چکار. ما پول می‌خواهیم. می‌آمدند تشکر هم می‌کردند چه فایده داشت؟! اینکه می‌گویند خوشحال نبودیم، آن‌طورها هم نیست. بالاخره برده بودیم ولی مثل همیشه شاد و سرحال نبودیم. وقتی شما می‌برید و کسی شما را تحویل نمی‌گیرد و انگار نه انگار دارید زحمت می‌کشید و برد و باخت برای‌شان فرقی نمی‌کند، چرا خوشحال باشیم؟ اگر هم خوشحال بودیم به خاطر خودمان بود که مثل باشرف‌ها و مردها بازی کردیم و سر سوزنی از وجدان خودمان کم نگذاشتیم. البته این را بگویم آقای شاه‌کرمی مدیرکل ورزش نفت آمدند و از ما تشکر کردند ولی از مدیرعامل و هیات‌مدیره خبری نبود مثل همیشه!

 

* شادی بعد از گلت هم گویا به مذاق هواداران پرسپولیسی خوش نیامده بود.

- من و حمید بوحمدان این خوشحالی را در نفت مسجدسلیمان هم انجام می‌دادیم. اصلا قصد بی‌احترامی به پرسپولیسی‌ها را نداشتم و فقط یک خوشحالی ساده بود.

 

* فکر می‌کردی در این بازی حساس با آن همه فشار گل بزنی؟

- طبیعی است که هر بازیکنی بخواهد در چنین بازی‌هایی گل بزند و این را هم بگویم که گل زدن به پرسپولیس و استقلال سخت است ولی خدا را شکر یک موقعیت خوب به دست آوردم و گل اول را زدم.

 

* و صحنه گل یک لایی به سوشا.

- فوتبال همین است. یا گل می‌زنی یا گل می‌خوری. در آن صحنه هم یک لحظه سرم را بالا آوردم و زاویه را دیدم سوشا بسته و اگر بالا هم می‌زدم می‌گرفت برای همین مجبور شدم ریسک کنم و زمینی بزنم که بین پاهای سوشا هم باز بود و توپ گل شد.

 

* پس دیدی که لایی سوشا باز بود.

- تقریبا دیدم که او به خاطر شیرجه‌ای که می‌خواهد بزند بین پاهایش باز است و من ضربه را زدم البته تمام این‌ها در صدم ثانیه رخ داد.