مدافع پرسپولیسی: برانکو فقط 4 بار به تیم ملی دعوتم کرد

سیدجلال حسینی درباره آخرین وضعیت تیم نفت در آستانه دیدار با فولاد، نظرسنجی برنامه 90 برای انتخاب بهترین مربی خارجی بعد از انقلاب و سایر مسائل مربوط به لیگ برتر صحبت کرد. متن کامل این گفت وگو در ادامه می آید.

*از نفت چه خبر. مشکلات مالی تان برطرف شد؟

اگر شما مسئولان نفت را می بینید سلام ما را هم به آنها برسانید. متاسفانه بازیکنان تیم بعد از هر بازی منتظر یک اتفاق خوب هستند ولی تنها دلگرمی آنها شده کسب نتایج تیمی.

*منصوریان بعد از بازی تشکر ویژه ای از شما کرد و گفت بی دلیل بیش از صد بازی ملی نداشته اید.

ما هم باید از علیرضا منصوریان تشکر کنیم. در واقع او به تنهایی تیمی را می چرخاند که در این زمینه بزرگترها و قدیمی های تیم نفت مثل عزتی، حمدی نژاد و بقیه هم به او کمک می کنند. من اگر کاری برای نفت می کنم به خاطر تیم و همه دوستانم است که در این تیم حضور دارند. 5،6 ماه است که اصلا شرایط خوبی نداریم و منصوریان همه سختی ها را به جان خریده است. باز هم باید از او تشکر کنیم.

*بازی با فولاد را چطور پیش بینی می کنید؟

نکته همین جاست. مسئولان نفت باید حداقل در این دو بازی هوای تیم را داشته باشند. الان تراکتور با استقلال بازی دارد که ممکن است امتیاز از دست بدهد و ما اگر فولاد را ببریم می توانیم به کسب سهمیه بیشتر امیدوار شویم. بازی آسانی نداریم. فولاد تیم خوبی است ولی ما هم انگیزه های خودمان را دنبال می کنیم.

*درنظرسنجی 90 کی روش و برانکو با فاصله میلیمتری رقابت کردند.

باید به شعور مردم خوب کشورمان تبریک گفت. این نشان می دهد که مردم فوتبال را خیلی خوب می فهمند. من چهار سال و نیم است که با کی روش کار میکنم و از بودن کنار چنین مربی لذت می برم. کی روش یک مربی دوست داشتنی است با رزومه ای مشخص. او در دنیا مربی شناخته شده محسوب می شود که در تیم های بزرگ کار کرده. به همین خاطر طبیعی بود که مردم بیشتر به او رای بدهند.

*اگر برانکو مربی پرسپولیس نبود باز هم تا این اندازه رای می آورد؟

اول باید بگویم برانکو جزو مربیان خوب حضور یافته در ایران بوده. او در دوران تیم ملی اش چهار بار مرا دعوت کرد اما در نهایت انتخاب نشدم. حالا هم می بینیم که در باشگاه پرسپولیس عملکرد خوبی داشته است.

*...حضورش در پرسپولیس در این رقابت چقدر تاثیر داشت؟

صد در صد نمی توان این موضوع را نادیده گرفت که طرفداران پرسپولیس به خاطر عملکرد برانکو در این فصل در تیم شان دوست داشتند برانکو انتخاب شود. ولی در نهایت مشخص شد که مردم ایران فوتبال را خوب می فهمند.

*رای شما به کدام یک از آنها بود؟

صد در صد رای من کارلوس کی روش بود. مربی که برای فوتبال ایران دل می سوزاند. هرچه خواسته و می خواهد برای فوتبال ایران است نه برای خودش. هر اتفاق مثبتی هم برای فوتبال ایران رخ بدهد قطعا برای ایران و ایرانی باقی خواهد ماند. او سرانجام روزی از کشور ما می رود ولی اتفاقات خوبی که در این مدت رخ داده یا خواهد داد برای ما به یادگار می ماند. در یک جمله بگویم کی روش مربی است که از فوتبال ایران سهمی برای خود نمی خواهد و واقعا خودش را وقف پیشرفت تیم ملی ایران کرده است. 

*شهرام دبیری عضو هیات رئیسه فدراسیون گفته پاداش ملی پوشان پرداخت شده است. آیا پاداش تان را دریافت کرده اید؟

خیر. دراین مدت هیچ پاداشی به ما پرداخت نشده است. یعنی از آخرین اردویی که در تیم ملی حضور داشتیم تا به امروز هیچ پاداشی دریافت نکرده ایم. این در حالی بود که فدراسیون فوتبال خودش را موظف می دانست پاداش ما را قبل از پایان اردو دریافت کند. اما فعلا خبری نیست.

*از اتفاقی که برای اوسیانو کروز رخ داد چه برداشتی می کنید؟

اوسیانو یکی از مربیان بزرگ و موفق است. واقعا باعث تاسف برای فدراسیون فوتبال کشورمان است که نداند مربی تیم ملی اش چه زمانی، چه ساعتی و چه دقیقه ای وارد ایران می شود. چرا نباید برای مربی تیم ملی ارزش قائل شد و پیش از حضورش در کشور محل اقامتش را آماده کرد؟ باور کردنی نیست که ما ندانیم مربی تیم ملی چه زمانی وارد ایران می شود. با وجود این همه وسایل ارتباطی بروز این قبیل اشتباهات نابخشودنی است. من به اوسیانو حق می دهم که ناراحت شود و از ایران برود. صد در صد حق با مربی تیم ملی است.

*واقعا در اتاقی که برایش گرفته بودند سوسک و مارمولک بوده؟

سوسک و مارمولک جای خود دارد. سوال اینجاست که چرا وقتی یک مربی وارد ایران می شود تازه بعد از آن باید به فکر تهیه هتل یا خانه برای او بیفتند. متاسفانه ناهماهنگی در فدراسیون فوتبال منجر به این قبیل مسائل شده است. وقتی آنها به ما احترام می گذارند و به کشورمان سفر می کنند نباید چنین رفتاری داشته باشیم. به نظر من رفتار ما با اوسیانو محترمانه نبود. واقعا وقتی به این قبیل مسائل فکر می کنیم سردرد می گیریم. شنیدم به اوسیانو گفته اند خانه ای که برایش گرفته اند همسایه های خوبی دارد. اوسیانو به همسایه هایش چه کار دارد. 

*شایعه شده کی روش اطلاعات تیم پرسپولیس را به کادر فنی نفت داده. برانکو این موضوع را مطرح کرده است. آیا این موضوع حقیقت دارد؟

من در این باره نمی توانم صحبت کنم. من بازیکن نفت هستم و فقط دستورات تاکتیکی را اجرا می کنم. نمی دانم اطلاعات کادر فنی مان از کجا به دست آمده است.

*باتوجه به حضورت در تیم ملی بازی نفت مقابل پرسپولیس تا چه اندازه شبیه بازی های تیم ملی بود؟

اصلا نمی توان شرایط تیم ملی را با هیچ باشگاهی مقایسه کرد. اگر شما یک ماه با کارلوس کی روش کار کنید متوجه می شوید که او برای تمرینات و مسابقاتش چه تفکرات خاصی دارد. بنابراین اصلا نمی توان بازی آخر نفت را به بازی تیم ملی ربط داد. 

*حرف پایانی؟

ای کاش می شد از اتفاقات درون رختکن نفت در پایان هر بازی فیلمی بگیریم و آن را برای مسئولان رده بالای باشگاه یا وزارتخانه بفرستیم. جای تاسف دارد که بگویم بعد از هر بازی در رختکن تیم ما غوغایی می شود. همه خسته از بازی سراغ حق و حقوق شان را می گیرند. جالب اینکه کسی هم نیست که با او حرف بزنند و فقط در کمال ناراحتی با یکدیگر درددل می کنند. امیدوارم مشکلات نفت در روحیه اعضای تیم تاثیر و صدمه بدی نداشته باشند.