استقلال مظلومی رکورد پرسپولیس پروین را می زند؟

این بازی‌ها تکلیف دو جام را برای استقلال روشن می‌کند و از یک جهت بسیار حائز اهمیت است‌؛ اینکه مظلومی و تیمش بتوانند رکوردی را بشکنند که در اختیار پرسپولیس است.

آخرین بار پرسپولیس با علی پروین توانست رکورد بی‌نظیر کسب دو جام (لیگ و حذفی) را بشکند‌؛ در فصل 78-77. پس از آن دیگر هیچ تیم ایرانی، حتی سپاهانی که در آسیا درخشید، نتوانست چنین رکوردی بزند. استقلال هم در این سال‌ها، نتوانست به رکورد پروین و پرسپولیس برسد ولی حالا یک موقعیت ایده‌آل برای آبی‌ها به دست آمده است. اگر آنها دو جام را بگیرند، اولین نکته مهمش دستیابی به این رکورد است اما دو جام استقلال می‌تواند تکلیف خیلی چیزها را هم روشن کند.

بی‌شک نتایج آخر فصل، روی وضعیت آینده کادر مدیریتی و فنی استقلال هم اثرگذار خواهد بود. بعضی‌ها می‌گویند عقل حکم می‌کند مظلومی اگر نایب‌قهرمان لیگ شود و قهرمان حذفی، در استقلال بماند. این حرف چندان غیرمنطقی نیست چراکه استقلال در دو فصل قبل در لیگ پنجم و ششم شد و در حذفی هم که به قهرمانی نرسید. با این همه، خبر می‌رسد بقای مظلومی در استقلال تنها با دو قهرمانی میسر می‌شود چراکه منتقدانش می‌گویند این تیم با وجود حضور در فینال حذفی و صدر جدول لیگ برتر، اقتدار کافی نداشته است.

قهرمانی‌های استقلال وضعیت اقتصادی این تیم را هم مشخص می‌کند. اسپانسر این باشگاه تا این لحظه رقمی نزدیک به 13 میلیارد به آبی‌ها داده. اگر آنها قهرمان شوند، درآمدشان بیشتر خواهد بود و برای فصل بعد هم می‌تواند حامی قوی‌تری داشته باشند. از سویی با قهرمان شدن استقلال در دو جام، حفظ ستاره‌های ایران تیم هم ساده‌تر می‌شود‌؛ ستاره‌هایی مثل ابراهیمی، حیدری، شهباززاده و... رحمتی هم که با استقلال قرارداد دارد.

در صورت کسب عنوان قهرمانی با رغبت بیشتری در جمع آبی‌ها می‌مانند. فراموش نکنیم که استقلال فصل آینده بعد از 2 سال به آسیا می‌رود و می‌تواند افتخارات سال‌های دور خود را با حفظ همین اسکلت و البته جذب 3، 4 یار جدید تکرار کند. آیا پرویز مظلومی می‌تواند حداقل یک جام را به دست آورد و سال آینده هم بماند؟ پاسخ به این سؤال مهم نهایتاً تا 9 خرداد مشخص خواهد شد.