معضلی که دامن پرسپولیس را برای قهرمانی می گیرد

تفاضل گل، یا حتی بدتر از آن گل زده بیشتر، حاشیه امنی برای صدرنشینی استقلال نیست. آبی‌های تهران این هفته به صدر جدول برگشته‌اند و برای قهرمانی، نیاز به دو برد پیاپی دارند اما شاید بدون این دو برد هم آن‌ها جام قهرمانی را بالای سر ببرند. رویارویی حساس استقلال با تراکتورسازی باعث شده بیشتر نگاه‌ها به تهران و ورزشگاه آزادی دوخته شود. قلعه‌نویی از زمانی که مربی تراکتورسازی شده فقط در یک بازی خارج از خانه باخته و استقلال هم از هفته سوم تا امروز باخت خانگی نداشته است. نگاه‌ها روی این بازی،  باعث شده کمتر کسی دو بازی سخت پرسپولیس و استقلال خوزستان در تبریز و مشهد را ببیند. دو تیمی که شانس پیروزی‌شان در این هفته، از استقلال کمتر هم هست.

 

گسترش فولاد میزبان پرسپولیس، در 12 بازی آخرش فقط یک باخت خانگی مقابل سایپا داشته است. بازی که با برتری مطلق گسترشی‌ها همراه بود اما میداوودی بر خلاف جریان بازی توانست تیمش را پیروز کند. در جدول بازی‌های خانگی این فصل، گسترش فولاد بعد از استقلال خوزستان در رده دوم قرار دارد و بالاتر از دیگر مدعیان قهرمانی، موفق‌ترین تیم لیگ در بازی‌های خانگی است. البته پرسپولیس هم از سه بازی آخر خارج از خانه، سه برد در قم، انزلی و اهواز کسب کرده اما همه این بردها با نمایشی نسبتا نزدیک و سخت بدست آمده‌اند.

 

استقلال خوزستان برای پیروزی در مشهد، کار سخت‌تری هم دارد. پدیده این فصل فقط دو باخت خانگی داده و بعد از گسترش فولاد، در رده سوم موفق‌ترین تیم‌های لیگ در بازی‌های خانگی قرار گرفته است. بدتر اینکه استقلال خوزستان در بازی‌های خارج از خانه عملکرد خوبی نداشته و نیم فصل دوم، فقط یک بار خارج از اهواز توانسته پیروز شود.

 

تیم‌های دوم و سوم لیگ در بازی‌های خانگی، این هفته می‌توانند جایگاه استقلال را در صدر جدول لیگ محکم کنند. به شرطی که تیم مظلومی، به تراکتورسازی نبازد و بتواند با حاشیه‌ای امن به استقبال هفته آخر لیگ برود.