مظلومی جسور باشد بازی را می برد

شاهرخ بیانی درباره انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال اظهار داشت: «انتخاب تاج اتفاق خوبی بود که روز گذشته برای فوتبال ایران رخ داد. تاج سال هاست که در پست های مدیریتی مختلف در فوتبال فعالیت کرده و از این نظر یک فرد آشنا با فضای فوتبال است و در نقطه مقابل همه اهالی فوتبال اعم از مربیان و مدیران هم با او آشنا هستند. این انتخاب بیشتر مثبت بود تا منفی.»

 

وی ادامه داد: «تاج کار را بلد است و این در بحث مدیریت فوتبال خیلی اهمیت دارد که تمام چم و خم کار را بلد باشی. در این سال ها ما فقط محمد دادکان را داشتیم که تا این اندازه به همه امور آشنا بود. البته برتری دیگری که تاج نسبت به روسای قبلی دارد این است که او خودش مطبوعاتی هم هست و هم در گذشت روزنامه فوتبالی داشته و هم حالا روزنامه داری می کند. از این نظر می تواند تعامل خوبی هم با رسانه ها داشته باشد چون زبان آنها را به خوبی متوجه می شود. در یک جمله تاج همه فن حریف است.»

 

بازیکن اسبق تیم ملی درباره شرایط تاج اضافه کرد: «تاج از آن دسته افرادی نیست که بخواهد فدراسیون را برای خودش پله ای برای پیشرفت کند. او از نظر مالی در وضعیت خوبی است و چشمداشتی به کسب درآمد برای خودش از طریق فوتبال ندارد و قطعا همه هم و غم خود را در مسیر پیشرفت فوتبال خواهد گذاشت. او آمده تا فوتبال را سروسامان بدهد.»

 

بیانی در این باره که با انتخاب تاج تکلیف کارلوس کی روش چه می شود گفت: «بی شک کی روش باید بماند و این اتفاق هم سبب می شود که کی روش را در ایران داشته باشیم. الان وقت جابجا کردن کی روش نیست و تیم ملی مان با آمدن جوانانی که این تیم را متحول کرده اند در وضعیت خوبی به سر می برد و می تواند با ادامه این روند به جام جهانی هم برود. مطمئن هستم که حالا دیگر کی روش می ماند و به کارش ادامه می دهد.»

 

وی ادامه داد: «البته بخشی از این جوانگرایی در تیم ملی را باز هم مدیون تاج هستیم که باشگاه ها را وادار کرد تا بازیکنان جوان را جذب کنند و الان شاهد هستیم که اکثر تیم های لیگ برتری مان با نفرات جوان و زیر 23 سال به میدان می روند. این دیدگاه قطعا در فدراسیون هم می تواند تعمیم داده شود. در کل این انتخاب را مثبت ارزیابی می کنم و معتقدم در شرایط کنونی این بهترین انتخاب بود که اعضای مجمع آن را انجام دادند.»

 

پیشکسوت استقلال در ارتباط با بازی امروز تیم های صدرجدولی هم گفت: «کار تیم های استقلال و پرسپولیس نسبت به استقلال خوزستان سخت تر است ولی نکته اینجاست که همه چیز در این شرایط دست خود تیم هاست و دیگر هر کسی هر کاری انجام بدهد چه خوب چه بد نتیجه اش را می بیند. آن طور نیست که با یک مساوی تیمی وضعیتش بهتر شود و هر سه تیم برد می خواهند.»

 

بیانی تأکید کرد: «اگر مظلومی جسارت لازم را داشته باشد می تواند به خواسته خود و هوادارانش برسد و پرسپولیس هم کار دشواری در تبریز دارد. فکر می کنم امروز تا اندازه زیادی تکلیف تیم های قهرمان مشخص خواهد شد.»