گسترش فولاد 2- پرسپولیس 4/امید پرسپولیس برای قهرمانی برگشت

شاگردان برانکو ایوانکوویچ در روزی که استقلال چهار گل از تراکتورسازی دریافت کرد با 4 گل گسترش را شکست دادند تا همه چیز به هفته پایانی کشیده شود و البته شانس خود را برای رسیدن به قهرمانی به بیش از 50 درص افزایش دهند.

 

داور: اشکان خورشیدی    کمک داوران: رضا سخندان و سعید علی نژادیان       تماشاگران: 5 هزار نفر

استادیوم: یادگار امام تبریز

 

گسترش فولاد:

 

داود نوشی صوفیانی، امید نظامی پور، مگنو باتیستا، مرتضی اسدی، محمد ابراهیمی، شهرام گودرزی (محمد امین درویشی 61)، محسن حسینی، داریوش شجاعیان، مصطفی اکرامی، سامان نریمان جهان (دقیقه 46، لئوناردو پیمنتا) و امیرحسین کریمی

سرمربى: فراز کمالوند

 

پرسپولیس: 

 

 لوبانوف، محمد انصاری، لوکا ماریچ، مایکل اومانیا، رامین رضائیان، محسن مسلمان، کمال کامیابی‌نیا، فرشاد احمدزاده، امید عالیشاه، علی علیپور و مهدی طارمی

سرمربى: برانکو ایوانکوویچ

 

اخطار

 

کمال کامیابی نیا (60) - مایکل اومانیا (77) - رامین رضاییان (79) از پرسپولیس

شهرام گودرزی (60) از گسترش فولاد

 

 

شرح گل

 

گسترش صفر پرسپولیس یک: ( دقیقه 31، فرشاد احمدزاده): روی یک ارسال و تاثیر علی علیپور که با دفع ناقص نوشی همراه شد، احمدزاده موفق شد دروازه خالی را با ضربه سر باز کند و تیمش را به گل برساند.

گسترش فولاد  صفر پرسپولیس دو: ( محمد انصاری، دقیقه 43): محمد انصاری با شوتی دیدنی و زمینی گل دوم تیمش را از راهی دور به ثمر رساند تا پرسپولیس با دو گل از میزبان خود پیش بیفتد.

گسترش فولاد یک پرسپولیس دو : (دقیقه 55، محمد ابراهیمی) روی خطایی که کامیابی نیا مرتکب شد، گسترش روی قوس محوطه جریمه صاحب ضربه ایستگاهی شد که این ضربه را ابراهیمی به زیبایی وارد دروازه لوبانف کرد.

گسترش فولاد یک پرسپولیس سه: ( دقیقه 70، امید عالیشاه): کاپیتان پرسپولیس روی یک ضربه کرنر که توسط مسلمان ارسال شد اینبار در نقش گلزن ظاهر شد و گل سوم تیمش را  درون دروازه گسترش قرار داد. عالیشاه بعد از گلزنی شادی گلش را با بازوبند این تیم به نمایش گذاشت.

گسترش یک پرسپولیس چهار (امید عالیشاه، دقیقه 85): یک سوپرگل از سوی امید عالیشاه نتیجه بازی را به سود پرسپولیسی ها با چهار گل به جریان انداخته است. شوت راه دور این بازیکن از فاصله 32 متری دور از دستان نوشی صوفیانی به تور دروازه رسید.

گسترش 2 پرسپولیس 4 : (دقیقه 86، داریوش شجاعیان) اشتباه مهلک و مرگبار الکساندر لوبانف، داریوش شجاعیان را در فرصت خوبی برای گلزنی قرار داد تا این تیم اختلاف را به دو برساند و از تفاضل گل سرخ ها در این روزهای حساس نیز بکاهد.

 

 

شرح نیمه اول:

 

پرسپولیسی ها با در اختیار گرفتن جریان بازی و مالکیت توپ بر حریف تسلط یافتند و فراز کمالوند قصد داشت با اجرای پرس همانند بازی با نفت این تیم را دچار مشکل کند اما برانکو نشان داده که دو بار تسلیم یک اتفاق نمی شود و به خوبی توانست از این نقشه خلاص شود و با دو گل نیمه اول را به سود خود خاتمه دهد.

بعد از فشار ابتدایی گسترش فولاد روی دروازه پرسپولیس، این احمدزاده بود که از اشتباه نوشی صوفیانی استفاده کرد و توانست بازی را به سود سرخپوشان با یک گل برتری به جریان در آورد. در ادامه نیز گسترشی ها که در دو هفته مانده به پایان لیگ دغدغه ای آنها را تهدید نمی کند تسلیم حریف شدند و سرخپوشان توانستند میانه میدان را نیز با کمک کمال و مسلمان از آن خود کنند و در نهایت با گلی که محمد انصاری از فاصله 35 متری وارد دروازه این تیم کرد با نتیجه دو بر صفر از حریف پیش بیفتند.

 

برترین بازیکن زمین: امید عالیشاه

 

هافبک چپ پرسپولیس که در هفته های گذشته در نقش پاسور عملکرد فوق العاده ای از خود به جا گذاشته بود در تبریز دو گل تیمش را به ثمر رساند تا در جدول آقای گلی نیز جهش خوبی از خود به جا بگذارد. او با دوندگی بالا و رهبری تیمش موفق شد سهم زیادی در این برتری ایفا کند و در کنار محسن مسلمان یکی از برترین های زمین بود. محمد ابراهیمی نیز در تیم حریف تلاش زیادی داشت و می توان گفت به تنهایی بار هجومی تیمش را برعهده گرفته بود اما نتوانست چاره ساز تیمش باشد.

 

اتفاق ویژه

 

برتری 4 گله پرسپولیس، شکست 4 گله استقلال باعث شد تا این تیم آبی ها را به رتبه سوم جدول بفرستد و در یک هفته مانده به پایان فصل شانس خود را برای قهرمانی با استقلال خوزستان برابر کند. هر  دو تیم باید در هفته آینده در خانه از حریفان خود میزبانی کنند و استقلال تهران در قم کار سختی برای رقابت با این دو تیم و البته شاگردان علی دایی خواهد داشت.

اتفاق تلخ بازی اما درگیری خونین و فیزیکی هواداران دو تیم بود که در دقایق ابتدایی رقم خورد و صحنه های زشتی را در استادیوم یادگار امام رقم زد.

 

 

دقایق حساس

 

دقیقه 3: اولین حمله از سمت گسترشی ها توسط سامان نریمان جهان شکل گرفت که کمک داور به نشان آفساید پرچم خود را بالا آورد و مهاجم این تیم را متوقف کرد.

دقیقه 4: شوت از زاویه بسته محمد ابراهیمی با عبور از خط عرضی دروازه لوبانف به بیرون رفت.

دقیقه 5 تا 12: پرسپولیسی ها قصد دارند با پاس های کوتاه به دروازه گسترش نزدیک شوند و شاگردان کمالوند هم با پرس پرفشار خود مانع از این اتفاق می شوند. پاس های اشتباه مولفه نمایان این دقایق از بازی بود.

دقیقه 13: ارسال ضربه ایستگاهی به درون محوطه جریمه با گل گسترش توسط حسینی همراه بود که خورشیدی آن را به دلیل آفساید نپذیرفت تا بازی بدون گل به جریان بیفتد.

دقیقه 15: خطا روی رامین رضاییان توسط مگنو باتیستا یک ضربه ایستگاهی نصیب پرسپولیس کرد.

دقیقه 16: این ضربه ایستگاهی را مسلمان به سمت محوطه جریمه فرستاد که توپ به هیچ کدام از حمله وران پرسپولیس نرسید تا داوود نوشی بازی را بار دیگر آ؛از کند.

دقیقه 17: بار دیگر سامان نریمان جهان عزم دروازه پرسپولیس کرد که هماهنگی دو مدافع میانی پرسپولیس او را در منطقه آفساید قرار داد.

دقیقه 22: شوت از داخل محوطه جریمه توسط علی پور با واکنش نوشی صوفیانی همراه شد که ضربه برگشتی را مهدی طارمی در آستانه دروازه خالی نتوانست باز کند و توپش فضای بالای دروازه را طی کرد.

دقیقه 26: شوت سامان نریمان جهان را اینبار الکس لوبانف از آن خود کرد تا گسترش در به ثمر رساندن گل ناکام بماند.

دقیقه 29: ارسال رامین رضاییان با ضربه سر ناقص امید عالیشاه همراه شد که توپ با اختلاف به بیرون رفت.

دقیقه 36: سامان نریمان جهان روی یک ضد حمله با طی کردن بیش از نیمی از زمین از پشت محوطه جریمه اقدام به شوتزنی کرد که توپش با برخورد به مدافع پرسپولیس به کرنر رفت. روی این کرنر گسترشی ها به نتیجه ای نرسیدند.

دقیقه 39: کات بک علی علیپور برای فرشاد احمدزاده، این بازیکن را در موقعیت شوتزنی قرار داد که ضربه اش با اختلاف زیاد به بیرون رفت.

دقیقه 40: حرکت درویشی از جناح چپ پرسپولیس با خطای انصاری همراه شد تا گسترش صاحب یک ضربه ایستگاهی شود، این ضربه را شجاعیان فرستاد اما مدافعان پرسپولیس زودتر از زرد و آبی پوشان گسترش آن را دفع کردند.

دقیقه 45: در آخرین ثانیه های بازی، رامین رضاییان فرصت خوبی برای تثبیت برتری تیمش داشت که ضربه اش با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 53: ضربه سر کمال کامیابی نیا به شکلی خطرناک از کنار دروازه گسترش به بیرون رفت تا این هافبک دفاعی از رسیدن به گل ناکام بماند.

دقیقه 59: روی اشتباه انصاری و پاس او به بازیکن حریف، پیمنتا صاحب فرصت شوتزنی شد که ضربه اش با اختلاف کمی به بیرون رفت.

دقیقه 67: ضربه ایستگاهی برای پرسپولیس را رامین رضاییان مستقیم به سمت دروازه زد که نوشی توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه 74: ضربه محمد ابراهیمی از کنج محوطه جریمه را الکساندر لوبانف در دو مرحله از آن خود کرد تا این فرصت برای گسترش ناکام بماند.

 

حاشیه

 

* طرفداران گسترش با تشویق بازیکنان این تیم آنها را به سمت جایگاه خود فراخواندند.

* مهدی طارمی در حالی برای عکس تیمی حضور یافته بود که تی شرت منقش به عکس یکی از شهدای حرم را در دست داشت.

* چندین صندلی از سوی طرفداران گسترش کنده شد تا اینگونه آنها در میزبانی مهمان وار خود در یادگار امام به همشهری شان یعنی تراکتورسازی ضرر بزنند.

* در دقیقه 24 هواداران پرسپولیس با تشویق هادی نوروزی، کاپیتان فقید خود یاد و خاطره او را زنده نگه داشتند.