جنجال هفته در برنامه 90/خطای پنالتی بازیکنان پرسپولیس که داور نگرفت!

اشتباهات داوری و دعوی تیم ها باعث می شود که برنامه عادل فردوسی پور همیشه سوژه مهمی در خود داشته باشد. خصوصا اینکه جنجال این هفته لیگ برتر در شرایطی در دیدار استقلال و تراکتورسازی رقم خورده که مجری این برنامه می تواند بار دیگر قلعه نویی را به چالش بزرگی بکشاند.

 

آنچه در برنامه امشب خواهید دید:

 

 

 

- انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال و برتری مهدی تاج و حضور روی صندلی ریاست

- لیگ برتر فوتبال ایران و بررسی اتفاقات آن

- ماجرای طراحی عجیب پیراهن تیم ملی فوتبال ایران

- تقابل امیر قلعه نویی و مهدی رحمتی با لب خوانی ماجرای بین آنها

 

آیتم اول – نظرسنجی

 

نظرسنجی  این هفته برنامه نود اختصاص به انتخاب قهرمان و نائب قهرمانی احتمالی لیگ برتر دارد. جایی که سه تیم استقلال خوزستان، پرسپولیس و استقلال تهران در شانسی تقریبا برابر مقابل مخاطبان قرار گرفته اند تا آنها پیش بینی خود را اعلام کنند.

 

1. استقلال خوزستان، پرسپولیس

2. استقلال خوزستان، استقلال

3. پرسپولیس، استقلال خوزستان

4. پرسپولیس، استقلال

5. استقلال. استقلال خوزستان

6. استقلال. پرسپولیس

 

 

بررسی مجمع انتخابات فدراسیون فوتبال

 

محمدحسین میثاقی با حضور در مجمع انتخابات فدراسیون ضمن گفتگو با نامزدهای انتخابات حاشیه های مربوط به آن را به طور کامل پوشش داد. از گفتگو با نامزدهای انتخابات پیش از برگزاری مجمع تا قطع ناگهانی صحبت های  وزیر ورزش...

در این مجمع مهدی تاج با کسب 50 رای موفق شد رییس فدراسیون فوتبال در چهار سال آینده لقب گیرد.

در این بخش البته صحبت های آجرلو که به شدت به نحوه رای گیری اعترض داشت و مهدی تاج نیز در سمت مقابل منکر ادعای او شد و عنوان کرد با معاون اول رییس جمهور برای این انتخابات رایزنی نکرده است.

 

ماجرای پیراهن تیم ملی و طراحی عجیب آن

 

 

 

ماجرای پیراهن تیم ملی و اسپانسر جدید آن که بحث های زیادی در رسانه ها شکل داده در برنامه نود مورد بررسی قرار گرفت.

جیووا که بعنوان اسپانسر ایتالیایی موفق شد با عقد قرارداد با فدراسیون فوتبال ایران نام خود این روزها به سر زبان ها انداخته است به دستمایه ای برای طنز در فضای مجازی شده است.

 

برترین های هفته بیست و نهم لیگ برتر

 

 

در این بخش عادل فردوسی پور برترین های لیگ برتر از نظر تکنیک و کار تیمی و ... را مورد بررسی قرار داد که در ادامه مشاهده می فرمایید.

 

برترین بازیکنان تکنیکی هفته:  کریم اسلامتی، محمد ایران پوریان، طالب ریکانی، هاشم بیگ زاده، یوسف وکیا، حسن بیت سعید، مصطفی احمدی، امیرحسین فشنگچی، محمدرضا خلعتبری، فرشاد احمدزاده، اکبر ایمانی، مهرداد محمدی، محمد امین درویشی، حسن شنانی، لئوناردو پیمنتا، محمد ابراهیمی، غلامرضا رضایی، فرزاد حاتمی

 

برترین گل هفته: سروش رفیعی

برترین پاس گل هفته: وحید امیری

برترین مهار دروازه بان هفته: محمد ناصری

برترین موقعیت از دست رفته: فرید بهزادی کریمی

برترین کار تیمی هفته: تراکتورسازی

 

بررسی لیگ برتر – هفته بیست و نهم

 

 

بررسی لیگ برتر و اشتباهات داوری این هفته جزو بخشی است که هواداران و مخاطبان این برنامه در انتظار آن هستند و گل مشکوک به خطای تراکتورسازی و درگیری های جنجالی امیرقلعه نویی با مهدی رحمتی از جمله صحنه هایی است که باید در انتظار نظر کارشناس این برنامه درباره آن بود. کارشناس داوری این بخش را محمد فنایی برعهده دارد.

 

 

 

 

گسترش فولاد 2 پرسپولیس 4

 

نکات بازی:

 * پرسپولیس در 4 بازی اخیر 6 گل خورده و البته 10 گل زده است.

* پرسپولیس در 4 بازی اخیر خارج از خانه خود به 4 برد رسیده است.

کارشناس داوری:

*  برخورد بازیکن گسترش در محوطه جریمه به هیچ عنوان پنالتی نبود.

* برخورد پای محمد انصاری بعد از خطای حریف می توانست با کارت زرد مدافع چپ پرسپولیس را مواجه کند.

* یک ضربه خطا برای گسترش فولاد در محوطه جریمه نادیده گرفته شد و داور می توانست یک ضربه پنالتی به سود شاگردان فراز کمالوند اعلام کند.

 

پدیده صفر استقلال خوزستان 1

 

 

 

نکات بازی:

* سومین شکست پیاپی پدیده مشهد در لیگ برتر رقم خورد.

* پدیده تاکنون موفق به برتری برابر استقلال خوزستان نشده است.

کارشناس داوری:

*  در صورتی که نظرزاده با تکل خطرناک خود و با کف پا به بازیکن حریف برخورد می کرد باید اخراج می شد اما تکل او به میان پای بازیکن حریف برخورد کرد که کارت زرد کافی بود.

* تکل خشن یونس شاکری باید با کارت قرمز مستقیم داور جریمه می شد.

 

استقلال تهران 2 تراکتورسازی 3

 

نکات بازی:

*  زوج حنیف و حاج محمدی از 6 باری که در کنار هم قرار گرفتند تنها یک بار موفق شدند دروازه این تیم را بسته نگه دارند.

* سجاد شهباززاده در این بازی بعد از 617 دقیقه موفق شد پایش به گلزنی باز شود.

* نانگ در این فصل هم با نفت و هم با پیراهن تراکتور به استقلال گل زده است.

* قلعه نویی بعد از چهارمین تقابلش با مظلومی موفق شد او را شکست دهد.

 

کارشناس داوری:

 

*  در صحنه درگیری رحمتی و قلعه نویی به درستی تذکر داد و اخطارش به رحمتی درست بود.

* در صحنه گل اول تراکتورسازی، تکل فرزاد حاتمی خطا بود و داور باید بازی را قطع می کرد.

* برخورد شهباززاده با دو بازیکن تراکتور خطایی برای سرخ های تبریزی نبود.

* خطای خشن سروش رفیعی به درستی با کارت زرد دوم زرگر روبرو شد.

 

آنالیز برنامه نود/  استقلال – تراکتورسازی

 

 

تیم آنالیز برنامه نود، این هفته به سراغ دیدار دو تیم تراکتورسازی و استقلال تهران رفت و شرایط آنها را مورد بررسی قرار داد.

در این آنالیز اعلام شد اشتباهات فردی نقش بزرگی در نتیجه نهایی داشت. پرویز مظلومی در روزی شکست خورد که مهره چینی درستی انجام نداده بود و قلعه نویی به خوبی نقاط قوت استقلال را شناسایی کرده بود.

جایی که امیر قلعه نویی با مهار زوج فخرالدینی و خسرو حیدری توانست توان هجومی حریف را بگیرد. زوجی که در هفته های اخیر شرایط مناسبی برای پرویز مظلومی ایجاد کرده بود. (البته به نظر می رسد آنها در این آنالیز اشتباه مرتکب شده اند و خسرو حیدری در این بازی موفق شد دو بار برای تیمش گلسازی کند.)

حضور نانگ در ترکیب تراکتورسازی در نیمه دوم باعث شد تا قدرت هجومی این تیم افزایش یابد. البته در این آنالیز اعلام شد که دور ماندن سجاد شهباززاده یکی از تصمیمات اشتباه پرویز مظلومی بود. شهباززاده در این بازی به عنوان وینگر چپ به کار گرفته شد.

پروپجیچ که در این بازی در نوک خط حمله قرار گرفته بود عملکرد ضعیف و فاجعه باری از خود به جا گذاشت و به همین منظور در ابتدای نیمه دوم جای خود را به بهنام برزای داد. بهنام برزای در بیشتر گل های این فصل استقلال علیرغم فرصت کمی که در اختیار داشته عملکرد مناسبی از خود به جا گذاشته است.

فضای جلوی مدافعان استقلال که این روزها با مصدومیت روزبه چشمی تنهاتر از همیشه به نظر می رسد از سوی تراکتورسازی مورد هدف قرار گرفت و در نهایت هم به نتیجه مورد نظر رسید.

واکنش تاج به رایزنی‌های سیاسی و استعفای کی‌روش

 

مهدی تاج با حضور روی خط برنامه نود به صحبت های کارلوس کی روش مبنی بر درخواستش برای قبول استعفا و همچنین پیراهن های تیم ملی واکنش نشان داد.

تاج در ابتدای صحبت هایش ضمن تشکر از تمام اصحاب رسانه و کسانی که در مجمع به او رای دادند درباره رایزنی های صورت گرفته، گفت: طبیعی بود که مجمع با توجه به ارتباطم در طول 8 سال اخیر داشتم می توانست پیش بینی کرد که این مناسبات به سمت من باشد. اگر لابی به این معنی باشد که زنگ زده باشم یا صحبت هایی با آنها داشته ام بله این ها بوده است.

او در واکنش به صحبت های آجرلو مبنی بر رایزنی با مقامات سیاسی برای کسب این کرسی گفت: هر نوع رایزنی با مسوولان رده بالا را رد می کنم. هر کس محبتی به من داشته چه از وزارت ورزش و یا هر جای دیگر نظر خودشان بوده و من درخواستی نداشته ام.

مهدی تاج درباره جلسه اش با کارلوس کی روش گفت: ما 3-4 چالش داریم که باید این ها را حل کنیم. یکی بحث تیم ملی و امکانات ان است. دیگری بحث پخش تلویزیونی است. مساله آقای کی روش آمد در هیات رییسه و 11 مورد درخواست خود را گفت. نمی توان به کی روش گفت این درخواست زیاد است. ما بیش از سه ساعت به حرف هایش گوش دادم. من فکر می کنم حفظ ایشان به نفع فوتبال است و به شدت دنبال این بحث است.

رییس جدید فدراسیون فوتبال درباره اسپانسر جدید پیراهن تیم ملی گفت: من از بندهای این قرارداد اطلاع ندارم و فردا خواهم دید. یکی از موارد کی روش نیز همین بود و عنوان کردند که وقتی من سرمربی تیم ملی هستم از من نیز استعلامی بگیرند. در قرارداد بندی وجود دارد که در صورت عدم کیفیت و تایید آن از سوی ما می توان قرارداد را فسخ کرد.

او در مورد دبیرکل خود نیز گفت: ممکن است در برخی بخش ها تغییراتی خواهیم داد. باید مجال داشته باشم و روی آن فکر کنم. اکنون تیم ملی 8 روز دیگر اردو دارد و ما نه لباس داریم نه پیراهن و نه اردوی مناسب. در نهایت نیز هفته پرفشاری در لیگ برتر خودمان داریم و باید اختتامیه مناسبی برگزار کنیم.

تاج در مورد بدهی فدراسیون فوتبال گفت: 13 میلیارد و 100 میلیون بدهی دارد که در صورت وصول طلب از فیفا آن صاف خواهد شد. بدهی در حال حاضر موجود است اما خبری از طلب ما نیست.

رییس فدراسیون فوتبال در مورد ضرب المثلی که عادل فردوسی پور اصرار داشت از ماهیت ان اطلاعات داشته باشد گفت: شما تشریف بیاورید در یک فرصت مناسب می گویم اگر گردش کنی چه می شود و اگر ....

 

حضور شماره هفت در فدراسیون برای تکمیل کارهای مربیگری

استارت فرهاد مجیدی برای مربیگری تایید شد

 

مجیدی اکنون نزدیک ترین گزینه به نیمکت آبی ها معرفی می شود و صحبت های نزدیک ترین فرد به او این شائبه را به یقین تبدیل کرده است.

فرزاد مجیدی در ابتدا درباره برخورد مهدی رحمتی و امیر قلعه نویی گفت: تبریک می گویم این برد را به هواداران تراکتورسازی و مجموعه شان. از هواداران خودمان نیز عذرخواهی می کنم. کاش یک دوربین می گذاشتید حرکات رحمتی را می گرفتید و یک دوربین هم برای نیمکت تراکتور می گذاشتید. من با مهدی مدت زیادی کار می کنم و کاملا او را می شناسم. آقای قلعه نویی قبول دارم برای استقلال زحمت کشیده اما نباید جلوی 90 هزار هوادار این کار را می کرد.

وی ادامه داد: در مجموع مهدی هم عذرخواهی کرد. من می خواهم صحبتی درباره آن آقایانی که در زمین بعد از بازی حضور داشتند انجام دهم. آیا آنها آی دی کارت داشتند؟ یکی از اطرافیان ایشان شروع به فحاشی می کرد. من خودم هم دوستان خوش پوش و کت شلواری دارم اما آیا می توانم آنها را به داخل زمین بیاورم. خودم به آقای قلعه نویی تبریک گفتم اما سوالم این است که این نزدیکان چرا باید بی احترامی کنند؟ دیگر دوران این مسائل تمام شده است.

سرپرست تیم استقلال درباره صحبت هایی درباره جدایی پرویز مظلومی و صحبت های اعضای هیات مدیره گفت: تیمی که دو سال هواداران را اذیت کرده و مقام پنجم و ششم کسب کرده واقعا زحمت کشید. کدام مربی جلوی 90 هزار هوادار بازیکن 18 ساله را میدان می دهد. من به هواداران هم حق می دهم که ناراحت باشند اما ما همچنان مدعی دو جام هستیم. هم در لیگ برتر و هم جام حذفی امیدوار هستیم. فوتبال قابل پیش بینی نیست.

فرزاد مجیدی که تلاش داشت مهدی رحمتی را در ماجرای استادیوم آزادی بی گناه جلوه دهد درباره علت غیبت خود در چند تمرین اخیر آبی پوشان گفت: من جوانترین سرپرست لیگ هستم و همه به من لطف داشتند. من چند وقت مریض بودم و به همین دلیل در تمرین حضور نیافتم.

او در پایان درباره اینکه برادرش فرهاد مجیدی تصمیمی برای مربیگری دارد گفت: امروز دنبال کارهای مربیگری بود و به همین منظور در فدراسیون فوتبال حضور یافت.

 

پرسپولیس قهرمان لیگ پانزدهم شد

 

در پایان برنامه نود و با اعلام نظرسنجی این برنامه، مخاطبان با آرای خود پرسپولیس را قهرمان لیگ پانزدهم معرفی کردند و استقلال خوزستان دومین رتبه را کسب کرد. 67 درصد گزینه قهرمانی پرسپولیس و پس از آن نائب قهرمانی استقلال خوزستان بیشترین درصد آرا را به خود اختصاص داد.

 

برنامه این هفته در ساعت 1:50 دقیقه بامداد به پایان رسید.