چرا کی‌روش روی استعفای خود تاکید می‌کند؟

با اینکه کی روش در بدو ورود به تهران نشست مثبتی با مهدی تاج داشت و تمام قد انتخابش را به عنوان رئیس جدید فدراسیون فوتبال به وی تبریک گفت روی استعفای خود هم تاکید کرد و خطاب به مهدی تاج گفت که امید که در جلسه روز چهارشنبه با استعفای من موافقت کنی! این در حالی که سرمربی تیم ملی خوب می داند فدراسیون فوتبال به تازگی قرارداد زمین دستگردی را امضاء کرده و از سویی مهدی تاج که بیشتر یک چهره اقتصادی است تا فوتبالی می تواند مشکلات مالی تیم ملی را به نحو قابل ملاحظه ای کاهش دهد.

 

به نظر می رسد پای صحبت های وزیر ورزش و جوانان در روز انتخابات فدراسیون فوتبال در میان است. وزیر صبح روز برگزاری مجمع عمومی با انتقادات خود به عملکرد فوتبال ملی و حتی فدراسیون فوتبال تاخت! البته بی آنکه حرفی از کی روش به میان آورده باشد! حال این برای کی روش سوال شده آیا می تواند در این فضای تضادگونه  کار کند؟ وزیر ورزش و جوانان از سویی بر ماندن کی روش در تهران تاکید می کند و حتی افشین پیروانی را فرا می خواند تا به خواسته های کی روش پی ببرد و آنها را اجابت کند اما از سویی در جلسه مجمع عمومی فدراسیون فوتبال عملکرد فوتبال ملی را مورد انتقاد قرار می دهد. شاید کی روش هم پیش خود فکر می کند چنین وزیری قطعا به کمک تیم ملی نخواهد آمد و شرایط از اینی که هست بغرنج تر خواهد شد. به خصوص که فدراسیون فوتبال مشکلی مالی دارد، درآمدهای فیفا هم وصول نشده و طبعا وزیر  ورزش و جوانان هم با چنین دیدگاهی به تیم ملی کمک نخواهد کرد!

 

البته همان طور که کی روش در جلسه با اعضای هیئت ر ئیسه گفته بود خواسته های او در 11 بند است. بندهایی که همگی در مورد نیازهای تیم ملی بحث می کند نه دستمزد کی روش و به نظر می رسد اهتمام فدراسیون فوتبال در روزهای حضور کی روش در پرتغال برای رفع مشکلات خیلی جدی نبوده به خاطر اینکه همگی درگیر انتخابات بودند و به زعم مردم پیراهنی هم که برای تیم ملی تهیه دیده شده شبیه زیر پیراهن است. این را هم اضافه کنید که در غیاب کی روش در تهران اوسیانو دستیار او برای اقامت دچار مشکل شد و به پرتغال برگشت.

 

خیلی ها می گویند کی‌روش مثل همیش صحبت از رفتن می کند تا برای تیم ملی امکانات بگیرد اما برخی هم می گویند این بار تصمیم کی روش جدی است، چون تحملش تمام شده است. به هر صورت تکلیف کی روش با تیم ملی فردا مشخص می شود.