همه بلیت‌ها بازی پرسپولیس و راه‌آهن به فروش رفت

غلامرضا بهروان با حضور در برنامه ورزش و مردم در مورد دیدار امروز پرسپولیس و راه‌آهن، اظهار داشت: همه بلیت‌ها به فروش رفته است. درب ورزشگاه آزادی با حضور ماموران نیروی انتظامی و یگان ویژه باز شده و هواداران وارد استادیوم شدند. تا این لحظه بیش از 20 هزار نفر در سکوهای استادیوم آزادی مستقر شدند.

وی در ادامه افزود: آنهایی که بلیت ندارند لطف کنند و به استادیوم نیایند و افرادی که بلیت تهیه کردند زودتر به استادیوم بیایند تا پشت درهای بسته نمانند. برای برگزاری جشن قهرمانی و اختتامیه لیگ برتر برنامه‌ریزی شده است.

بهروان در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ طبق برنامه‌هایی که از قبل پیش‌بینی کرده بودند لیگ برتر امسال برگزار شد. ما زیر 10 درصد تغییرات در برگزاری مسابقات داشتیم. امروز ساعت 18 نیز بازی هفته پایانی لیگ برتر برگزار خواهد شد.

بهروان در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: هر تیم امروز برای خودش باید بازی کند. بازی جوانمردانه این است که با تمام قوا بازی شود حتی اگر بازی برای خودشان سرنوشت‌ساز نباشد. امروز سه گروه خوب به سه شهر فرستاده‌ایم تا جشن قهرمانی برگزار شود. استقلال خوزستان در اهواز برگزار می‌شود که دوستان ما در آنجا حضور دارند و حتی فرماندار شهر نیز قرار است در آنجا حضور داشته باشد. در تهران و ورزشگاه قم نیز گروهی از دوستان ما حضور دارند البته بازی ثامن مشهد نیز بازی بسیار مهمی است.

وی در ادامه افزود: همه بسیج شده‌ایم تا یک دیدار خوب امروز برگزار شود. نتیجه بازی‌ها نیز دست خدا است و هر تیمی که حقش است ان‌شاءالله که قهرمان شود. در اهواز آقایان ساکت و فتاحی و یثربی حضور دارند. جلال مرادی در تهران و فنایی نیز در قم حضور دارد. استاندار خوزستان نیز قرار است امروز در ورزشگاه حضور داشته باشد که در صورت قهرمانی تیم استقلال خوزستان به اتفاق مدیرعامل روی استیج برود.

بهروان در مورد حضور مسئولان وزارت ورزش در استادیوم آزادی گفت: در تهران نیز مقام عالی وزارت ورزش به همراه سجادی حضور خواهند داشت. بازی‌ها نیز همانطور که گفتم راس ساعت 18 برگزار می‌شود. بعد از اذان مغرب و عشا مراسم جشن قهرمانی ما برگزار خواهد شد. سه جام بسیار زیبا و دست‌ساز که توسط هنرمندان ایرانی درست شده است در اختیار داریم. این جام‌ها بیانگر هنر ایرانی است. لیگ برتر ما به نام مقدس خلیج همیشه فارس ضبط شده است. مدال‌ها هم به همین صورت است. ما هرسال تلاش می‌کنیم به استانداردهای جهانی نزدیک‌تر شویم.

رئیس کمیته مسابقات لیگ برتر در ادامه گفت: 6 ماه است که برنامه‌هایمان را به فیفا ارائه کرده‌ایم حتی برنامه‌های کی‌روش تا 2018 را گرفته‌ایم. تمام برنامه‌های فیفادی را نیز گرفته‌ایم و برنامه‌ریزی کرده‌ایم. خوشبختانه همه اعضای خانواده فوتبال امسال برای برگزاری لیگ تلاش کردند. از همه دوستان تشکر می‌کنم و فکر می کنم امسال لیگ زیبایی برگزار شد.

وی در مورد برگزاری جشن قهرمانی در لیگ یک، گفت: لیگ یک نیز حساس است و هفته بعد دوشنبه با توجه به قهرمانی که تیم پیکان به دست آورده جشن قهرمانی در ورزشگاه شهر قدس برگزار خواهد شد.

وی در مورد هماهنگی سازمان لیگ با باشگاه‌ها گفت: ما با تمام باشگاه‌ها هماهنگی خوبی داریم. به عنوان مثال باشگاه استقلال از ما خواسته‌ای داشته که تیم ملی ارمنستان مگویان را می‌خواهد. آنها گویا یک دیدار دوستانه با تیم ملی آمریکا دارند و ما نیز خواسته آنها را برآورده کرده‌ایم. ما نیت‌مان این است که با باشگاه‌ها هماهنگ باشیم.

بهروان در پاسخ به این سوال که آیا همچنان با حضور تاج در سازمان لیگ حضور خواهید داشت یا خیر؟ گفت: ریئس سازمان لیگ کسی خواهد بود که نایب‌رئیس دوم باشد. این هم منوط بر انتخاباتی است که 6 ماه آینده برگزار می‌شود. من سرباز این مملکت هستم و این مسئولیت را به نحو احسنت برعهده گرفتم حال اینکه مقامات فدراسیون چه تصمیمی بگیرند بنده نیز در خدمت آنها هستم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا دوست دارید در سازمان لیگ باشید یا فدراسیون فوتبال؟ گفت: دوست دارم در سازمان لیگ باشم. به هر حال من سرباز این کشور هستم. نباید از زمانی که وارد فوتبال شده‌ام را فراموش کنم. بنده 5 سال نایب‌رئیس کمیته داوران بودم. در استان خودم مسئولیت داشتم و پست‌های زیادی در فوتبال داشته‌ام در حال حاضر هم هر تصمیم که بگیرند در خدمت آنها خواهم بود.

وی در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که استادیوم‌های ما خالی از تماشاچی است این است که کیفیت فوتبال خوب نیست و گرانی بلیت ورزشگاه‌ها ربطی به عدم استقبال تماشاچیان ندارد. ما باید کیفیت لیگ را بالا ببریم و تعداد تیم‌ها را در لیگ کمتر کنیم. به عنوان مثال در لیگ دسته دو ما 40 تیم داریم. این لیگ خروجی نخواهد داشت.

رئیس کمیته مسابقات لیگ برتر در پایان صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: داوری‌ها از فوتبال ما عقب‌تر نیستند. داوران جوان آمده‌اند البته بزرگان داوری هم قضاوت خوبی داشتند البته عاری از عیب و اشکال نبودند گرچه در همه جای دنیا چنین است. ما باید یاد بگیریم در قضاوت داوران دخالتی نکنیم. با دخالت در تصمیمات داوری ضریب اشتباهات آنها را بالا می‌بریم و در نتیجه قضاوت اشتباه آنها باعث ملتهب شدن سکوهای ورزشگاه می‌شود.