بازیکنی که همه پرسپولیسی ها از او خشمگین هستند

کریم باوی پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس می گوید سوشا مکانی در قهرمان نشدن پرسپولیس بی تاثیر نبوده، او همچنین معتقد است سرخپوشان به یکی مثل بیرانوند یا خسوس نیاز دارند. گفتگوی کریم باوی را می خوانید.

 

ظاهرا در اهواز هستید، از آن جا چه خبر؟

 

اهواز غرق در شادی عجیبی است، خیلی شرایط خوبی است.

 

بازی را در ورزشگاه ندیدید؟

 

خیر به خاطر برخی مسائل نتوانستم به استادیوم بروم و از تلویزیون بازی ها را تماشا کردم.

 

پرسپولیس چرا نتوانست قهرمان شود؟

 

قهرمانی دست بازیکنان برانکو بود، دست پرسپولیسی ها بود، اگر شایستگی قهرمانی داشتند باید از همان ابتدای بازی حمله می کردند، اگر می خواستند گل های بیشتری به ثمر برسانند باید بیشتر حمله می کردند ولی نکردند. آن ها نتوانستند اهداف تهاجمی برانکو را پیاده کنند، توانش را هم نداشتند، نشان دادند که شایستگی قهرمانی را ندارند ولی استقلالی های خوزستان عزم شان را جزم کردند و موفق شدند که قهرمان شوند. آن نتیجه پشتکار و زحمات زیادشان را گرفتند. استقلالی های خوزستان نشان دادند که لایق قهرمانی هستند.

 

شاگردان ویسی می توانند این موفقیت را ادامه بدهند؟

 

این قهرمانی ها آنی است، پشتوانه محکمی ندارد، مگر فولاد قهرمان نشد ولی در ادامه چه شد؟ استقلال و پرسپولیس پشتوانه محکمی دارد و سال بعد بازیکنان استقلال خوزستان را هم جذب می کنند، مطمئن باشید استقلال خوزستان سال بعد بازیکنانش را از دست می دهد و از این حالت یکپارچگی در می آید. البته جا دارد به مردم خوزستان تبریک بگویم ولی از بازیکنان پرسپولیس گلایه دارم چون نمی دانم به خاطر چه استرس زیادی داشتند. آن ها باید در 20 دقیقه اول کار را تمام می کردند، تماشاگران هم آمده بودند که قهرمانی را ببینند. در واقع فشاری که تماشاگران باید به راه آهن می آوردند در نهایت به بازیکنان پرسپولیس منتقل شد و نتوانستند قهرمان شوند. از طارمی تا عالیشاه و بقیه، هیچکس همان بازیکن قبلی نبود.

 

برخی می گویند سوشا به خاطر گل هایی که خورد، در نهایت قهرمانی را از پرسپولیس گرفت.

 

سوشا مشکلات زیادی را برای پرسپولیس به وجود آورد. او در ثبت این نتایج بی تاثیر نبود، سوشا مقصر قهرمان نشدن پرسپولیس است. پرسپولیس نیاز به یکی مثل بیرانوند یا خسوس داشت، دروازه بان ازبکی (لوبانف) هم قابل اعتماد نبود و از نظر رفلکسی اصلا خوب عمل نمی کرد. واقعا تماشاگران حق دارند که از سوشا شاکی باشند.

 

صحبت های پایانی؟

 

من اهوازی ها را خیلی دوست دارم ولی پرسپولیسی هستم، قهرمان که نشدند ولی امیدوارم در آسیا موفق شوند.