بازیکنانی مثل سوشامکانی و بابک حاتمی که با اشتباهاتشان تصویری ضعیف از خود بین هواداران ترسیم کردند. به غیر از پرسپولیس دیگر تیم ها بازیکنانی داشتند که در طول فصل در حد نام خود ظاهر نشدند. تیم منتخب ناکامان لیگ شامل بازیکنان نامداری است که انتظارات را برآورده نکردند. در این میان بازیکنانی مثل جاسم کرار که در نیم فصل از تیم شان جدا شدند در ترکیب نهایی تیم ناکاما قرار نگرفتند.

با تیم منتخب ناکامان لیگ اشنا شوید؛

 دروازه‌بان: سوشا مکانی ( پرسپولیس)

بدون تردید بسیاری از پرسپولیسی ها قهرمان نشدن تیم شان را از چشم سوشا مکانی می بینند، دروازه‌بان پرحاشیه ای که به دلایل مختلف بازی های زیادی را از دست داد. سوشا در بازی هایی که بازی کرد در مجموع عملکرد خوبی نداشت و نمرات گروه آنالیز نشان می دهد که او یکی از ضعیف ترین شماره یک های لیگ بوده است، در روزهای غیبت این بازیکن هم جانشینانش ضعیف کار کردند تا پرسپولیس تیمی بدون دروازه‌بان در این فصل باشد. اگر سوشا و جانشینانش چند تا گل مفت کمتر می خوردند حالا جام در دست پرسپولیس بود. مکانی را باید یکی از ناکام های بزرگ لیگ دانست.

 

دفاع وسط: هادی عقیلی( سپاهان)

اگر به جدول رده بندی بازیکنان لیگ رجوع کنیم در انتهای جدول به نام هادی عقیلی می رسیم. این بازیکن معروف و گران قیمت لیگ در اواسط فصل توسط ایگور استیماچ از سپاهان اخراج شد تا فصل پر از ناکامی اش تکمیل شود. کاپیتان دوم سپاهان قبل از اخراج هم در بازی هایی که به میدان رفت، نمرات بسیار ضعیفی گرفت. عبدالله کرمی دیگر مدافع گران قیمت سپاهانی ها هم البته خیلی اوضاع و احوالی بهتری از عقیلی پیدا نکرد.

دفاع وسط: حنیف عمران زاده(استقلال تهران)

مدافع غول آسای استقلالی ها هم فصل پر فراز ونشیبی را پشت سر گذاشت. نمرات حنیف نشان می دهد نمایش او چنگی به دل نزده است. حنیف پس از نمایش ضعیف در داربی از جمع استقلالی های کنار گذاشته شد و بعد دوباره بازگشت اما بازگشت او همراه شد با از دست رفتن صدرنشینی استقلال. رضا نورمحمدی، مدافع پرسپولیس هم رقیبی جدی برای حضور در این پست بود.

دفاع راست: بابک حاتمی (پرسپولیس)

حاتمی هم یکی از متهمان قهرمان نشدن پرسپولیس است، بازیکنی که هر وقت به او فرصت داده شد هواداران را نامید کرد مخصوصا در مقاطع حساس. دیدار با سپاهان یکی از نمایش های بسیار ضعیف حاتمی بود. در بازی با نفت هم اشتباه فاحش او موجب رقم خوردن گل دوم نفت و خراب شدن تفاضل گل پرسپولیس شد. حاتمی در دیدارهایی که نمره گرفته نمراتش بسیار بد بوده است.

دفاع چپ: مهرداد جماعتی(فولاد خوزستان)

در فصلی که خیلی از ستارگان فولاد از این تیم جداشدند تصور می شد مهرداد جماعتی بازیکنی که در نقل و انتقالات سرش دعوا بود ستاره اصلی تیمش باشد. کاپیتان فولاد اما پس از بازگشت از مصدومیت آن بازیکن همیشگی نبود و حداقل نمراتش نشان می دهد که عملکرد خوبی نداشته است. در نهایت اختلافاتش با سرمربی تیم موجب شد تا در نیم فصل دوم دیگر خبری از جماعتی در ترکیب فولاد نشود و او هم که زمانی گل قهرمانی فولاد را زده بود با ناکامی لیگ را تمام کند.

هافبک: محرم نویدکیا ( سپاهان)

محرم نویدکیا در ابتدای فصل بنا بر دلایل نامعلومی حاضر نبود برای حسین فرکی بازی کند، پس از هفته ها کش و قوس محرم به ترکیب سپاهان بازگشت اما فروغ گذشته را نداشت. فرکی در شرایطی از سپاهان جدا شد که محرم متهم شماره یک بود. نویدکیا با استیماچ هم به مشکل خورد و خیلی ها او را دلیل اصلی ناکامی این فصل سپاهان می دانند. نویدکیا در مسابقاتی که به میدان رفت هم آش دهان سوزی نبود تا یک فصل پر از ناکامی و حاشیه را تجربه کند.

هافبک: مازیار زارع (ملوان)

ملوان به شکل ناباورانه ای در آخرین دقایق لیگ به دسته یک سقوط کرد. این سقوط برای بازیکنان باتجربه ملوان یک ناکامی محسوب می شود. در بین بازیکنان معروف ملوان، نمرات پژمان نوری نمرات قابل قبولی بوده و او بهترین بازیکن انزلی چی ها بوده است. به این ترتیب نمایندگی ملوان در تیم منتخب ناکامان لیگ به مازیار زارع می رسد که نمراتش در طول فصل هم نمرات خوبی نبوده است.

هافبک: آندرانیک تیموریان(سایپا)

آندو در نیم فصل از قطر به سایپا آمد تا جای جواد نکونام را پر کند. زمانیکه آندو به سایپا آمد، این تیم مدعی قهرمانی بود و حالا با هشتمی به کار خود پایان داده است. تیموریان با قراردادی سنگین راهی سایپا شد اما تنها در چهار بازی برای تیم جدیدش میدان رفت و در نهایت به دلیل آسیب دیدگی فصل را از دست داد. آندو نتوانست خرید خوبی برای ساپیا باشد و در همان چهار بازی دو پنالتی داد. دلیل اینکه اندو در تیم ناکامان قرار دارد را باید در کم اثر بودن او در تیم جدیدش دانست نه ضعیف بازی کردن.

 هافبک: پیام صادقیان( صبا)

صادقیان، هافبک فصل قبل پرسپولیس که به دلیل حاشیه هایش از این تیم جدا شد قصد داشت در این فصل احیا شود. صادقیان نیم فصل اول برای نفت بازی کرد و عملکردش بد هم نبود اما بازهم حاشیه ها کار دستش داد و از نفت جدا شد و به علی دایی پناه آورد. صادقیان اما در صبا هم نتوانست بدون دردسر فوتبال بازی کند و سرانجام از هفته بیست و چهارم به بعد مورد غضب دایی قرار گرفت و دیگر بازی نکرد تا در این فصل هم در سراشیبی حرکت کند.

مهاجم: آرش برهانی(استقلال)

مهاجم کهنه کار استقلالی که بهترین گلزن تاریخ این تیم محسوب می شود فصل عجیبی را پشت سر گذاشت. برهانی در طول فصل فقط دو گل زد و در بیشتر فصل به نیمکت دوخته شد. بازی های کم اثر آرش او را به نیمکت منتقل کرد. این فصل برهانی نتوانست حتی با یک گلش به استقلال کمک کند و باری از روی دوش تیمش بردارد.

مهاجم: اسماعیل شریفات (فولاد)

فولادی های خیلی روی مهاجم معروف خود حساب کرده بودند. اسماعیل شریفات مهاجم گران قیمت فولاد در این فصل تنها یک گل زد. نمرات شریفات نشان دهنده نمایش ضعیف این بازیکن است. او در طول فصل موفق نشد گره خط حمله فولاد را بازکند و قطعا خودش هم از عملکردش در این فصل راضی نخواهد بود. شریفات را هم باید یکی از عوامل ناکامی فولاد در این فصل دانست.