صادق درودگر در رابطه با اوضاع اخیر ملوان و فوتبال ایران به اظهارنظر پرداخت، وی در رابطه با حضور خریداران خصوصی در فوتبال ایران و از میان رفتن تیم های ریشه دار گفت:

 

تیم های قدیمی در حال نابودی هستند

 

متاسفانه اوضاع مناسبی وجود ندارد، بسیاری از تیم های ریشه دار فوتبال ایران در حال نابود شدن هستند، تیم هایی مانند استقلال اهواز، ملوان بندرانزلی و راه آهن به لیگ های پایین تر می روند و به روز تیم هایی مانند نساجی می افتند و وضعیت بدی پیدا می کنند، در طرف مقابل تیم هایی دولتی مانند نفت هم با موانعی روبرو می شوند و مجبور می شوند از بین بروند.

 

اغلب خریداران، بدهکاران بانکی هستند

 

متاسفانه بخش خصوصی هم که به میدان می آید بیشتر به دنبال مطرح کردن خود است، اغلب خریدارانی که پا به میدان می گذراند بزرگترین بدهکاران به سیستم بانکی کشور هستند که می آیند و از فوتبال به عنوان ابزار استفاده می کنند. افرادی که می آیند و یک مدت کوتاهی تنها به مطرح کردن خود می پردازند و بعد هم آن تیم یا مجموعه را با کلی بدهی روی زمین می گذارند و می روند. اغلب آنها می آیند و از فوتبال به عنوان رانت استفاده می کنند.

 

فدراسیون باید ضمانتنامه هزینه یک فصل را بگیرد

 

من پیش از این هم گفته بودم که فدراسیون بیاید و از خریداران تیم ها که از بخش خصوصی می آیند به اندازه هزینه یک فصل از آنها ضمانتنامه بانکی بگیرند. این افراد چون به سیستم فوتبال ایران واقف نیستند می آیند و برای پیشبرد اهداف خود موجی از قراردادهای کلان را می بندند و بدهی سنگینی روی دست مدیران بعدی تیم می گذارند و سپس می روند.

 

در ملوان به راحتی بدهی ایجاد شد

 

مثلا در همین تیم ملوان بندرانزلی، در ابتدای فصل مالک قبلی آمد و قراردادهای سنگینی بست و رفت، البته در قرارداد بازیکنان تفاوتی حاصل نشد و مجموع قراردادهای بازیکنان 1.5 برابر شد اما قراردادهای بعضی ها در این باشگاه 4، 5 برابر شد، قرارداد 30 میلیون تومانی 370 میلیون تومان شد، در حالی که اگر از ایشان ضمانتنامه بانکی می گرفتند او به راحتی این قراردادهای کلان را نمی بست و برای باشگاه بدهی ایجاد نمی کرد.

 

آقای تاج و وزیر ورود کنند

 

از آقای تاج و شخص وزیر می خواهم به این موضوع ورود کنند، در حال حاضر تیم نفت را می خواهند بفروشند حتما بعضی از افرادی که برای خرید می آیند از بدهکاران سیستم بانکی کشور هستند، کسانی که می آیند یک تیم بدون هوادار می سازند و کلی بدهی بالا می آورند و بعد هم خیلی راحت تیم را می گذراند روی زمین و می روند.

 

باید از خریداران برنامه هدف بخواهند

 

از وزیر محترم نفت می خواهم پیگیری کند هرکسی که برای خرید می آید برنامه هدف بدهد، الان استقلال اهواز را ببینید؟ بدون برنامه آمد و تازه چک هایش هم پاس نشد و به دسته پایین تر رفت، اگر این سهمیه را به تیم هایی مانند نساجی قائمشهر و یا برق شیراز می فروختند بهتر نمی شد؟ یک تیم ریشه دار و باهوادار می آمد و در لیگ برتر یک استان را خوشحال می کرد، البته استقلال اهواز هم از ریشه دارترین تیم های ایران است اما باید قبول کنیم برنامه ای نداشت و به همین سقوط کرد.

 

در انزلی همه مصیبت زده اند

 

باور کنید در انزلی همه مصیبت زده اند، یکی از هواداران ملوان فوت کرد و امروز مراسم ختمش است، شما اگر این روزها به انزلی بروید احساس می کنید کسی مانند مرحوم قایقران اخیرا فوت کرده است، همه ناراحت و غمگین هستند چرا که ملوان بزرگترین دلخوشی آنها بود. این تیم به دسته اول سقوط کرده و اگر حمایت نشود شک نکنید مانند برق شیراز و نساجی قائمشهر تا سال ها لیگ یک خواهد ماند.

 

سهمیه نفت را به ملوان بفروشید

 

من با فروش سهمیه تیم ها همیشه مخالف بوده ام اما اگر قرار باشد این اتفاق اصولی بیفتد مشکلی پیش نمی آید، به عقیده من در شرایط فعلی سهمیه باشگاه نفت می تواند به تیم ریشه دار ملوان فروخته شود. حتی به آقای قنبرزاده هم زنگ زدم و گفتم فعلا در فروش تیم عجله نکنند.

 

شش ماه بدون مالک، تیم را چرخاندم

 

زمانی که من مدیرعامل این تیم بودم در شش ماه پایانی مالک نداشتیم، نمی دانید با چه کارهایی اوضاع را پیش می بردیم، من برای پیشبرد اهداف تیم خودم را بدون هماهنگی به رئیس جمهور رساندم، بارها با آقای ترکان بگو مگو داشتم اما چیزی برای ازدست دادن نداشتم، فقط مردم انزلی را می دیدم که با چه شوری تیمشان را می خواهند.

 

نماینده انزلی به کمک مردم بیاید

 

از مسئولان دولت تدبیر و امید می خواهم ورود کنند، کسی می خواهد بیاید مثلا تیم نفت را بخرد که نه پشتوانه ای دارد و نه هواداری و آن وقت آن مسایلی که گفتم پیش می آید، از نماینده محترم انزلی و نماینده های استان گیلان می خواهم در رابطه با این مسئله از تیم حمایت کنند، اکنون زمانی است که نماینده بندرانزلی می تواند خود را نشان دهد و به مردم بگوید برای اهداف آنها تلاش خواهد کرد.