برای کمک به تیم آمدم محرومم کردند

سپاهان در فصلی که گذشت نتایج ضعیفی را کسب کرده و  علاوه بر آن حتی این تیم شاهد وقایع عجیب و غریبی هم بود که در نهایت فصل ناکام این تیم با جریمه 30 درصدی بازیکنان به پایان رسید.

بر همین اساس گفت‌وگویی را با لئوناردو پادوانی مدافع برزیلی سپاهان که البته نیم فصل به خاطر مشکلات مربوط به ثبت قراردادش از همراهی این تیم محروم ماند انجام دادیم که متن آن را در زیر می‌خوانید:

 به عنوان یک بازیکن خارجی سپاهان ارزیابی‌تان از نتایج این تیم در فصل پانزدهم چیست؟

اینکه بخواهم به صورت همه جانبه و کلی وضعیت را تشریح کنم با توجه به اینکه نیم فصل نبودم و چند ماه بیشتر برای این تیم بازی نکردم پس تحلیل دقیقی هم نمی‌توانم داشته باشم اما در همین مدت کوتاه هم می‌شد به این موضوع پی برد که سپاهان بازیکنان خوبی دارد اما نمی‌دانم چرا با این وجود نتوانست نتیجه لازم را کسب کند. فصل خوبی نبود و نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد و مشکل اصلی از کجا بود.

اما اتفاق بدتر این بود که سپاهان طی یک فصل چهار سرمربی را تغییر داد.

بله، این برای سپاهان بد بود اما در کنار تغییر مربی اتفاقات بدتر دیگری هم رخ داد. اول می‌خواهم در مورد خودم بگویم. من و پریرا نقل و انتقال خوبی نداشتم چون به خاطر مشکلاتی که به وجود آمد یک نیم فصل نتوانستیم بازی کنیم پس در واقع هم ما محروم بودیم و هم تیم نتوانست از وجود ما استفاده کند. در ادامه نیز نتایج نامناسب روی بازیکنان به نام این تیم از لحاظ روحی و روانی شرایط منفی را وارد کرد و بعد هم تغییر مربی و مسائل دیگر ناکامی‌های این فصل را پدید آورد.

در مورد مسائل دیگر می‌توانی بیشتر توضیح بدهی؟

سپاهان قبل از آغاز فصل پانزدهم مدیریتش را تغییر داد و مربی هم همان هفته‌های اول تغییر کرد. برخی بازیکنان رفتند و فصل را با شرایط بدی آغاز کردیم. وقتی مدیرعامل تغییر می‌کند امتیاز نقل و انتقالات نیز از دست می‌رود و سپاهان با این مشکل اصلی در ابتدای فصل مواجه شد.

و خودت هم در دایره همین نقل و انتقالات ناموفق بودی؟

بله، سپاهان من را انتخاب کرد تا به این تیم کمک کنم اما به یکباره نیم فصل محروم شدم.

برای فصل بعد قصد داری در سپاهان بمانی؟

به هر حال من یک سال از قراردادم باقی مانده اما همه چیز بستگی به سرمربی جدید دارد که برای سپاهان انتخاب می‌شود. وضعیت من تا زمانی که سرمربی انتخاب شود مبهم است. شاید مربی جدید مرا نخواهد و شاید هم تمایل داشته باشد به کارم  ادامه دهم پس صبر می‌کنم تا تکلیف سپاهان و مربی این تیم مشخص شود.

از تیم‌های  داخلی و خارجی دیگر پیشنهاد نداری؟

خیر چون لیگ تازه تمام شده و اولویت‌ها فعلا نقل و انتقالات نیست. الان پیشنهاد خاصی ندارم. حداقل 10 روز نیاز داریم تا زمان بگذرد و ببینیم شرایط کار در آینده چطور می‌شود. چون خیلی از تیم‌ها مثل سپاهان مربی‌شان تغییر می‌کند و در آینده نیز خواسته‌های تیم‌ها براساس تفکرات این مربیان تغییر خواهد کرد و آن زمان است که پیشنهادات می‌رسد. ضمن اینکه خیلی از تیم‌ها می‌دانند که من قرارداد دارم و به همین دلیل صحبتی را با من نکردند. بنابراین الان نه به صورت رسمی و غیر رسمی از تیم‌های دیگر پیشنهادی به من نشده است.

حکم جریمه 30 درصدی از قرارداد بازیکنان به شما ابلاغ شد؟

بله.

آیا این جریمه عادلانه بود؟

نمی‌دانم چه بگویم. اما فکر نمی‌کنم کم کاری از سوی بازیکنان رخ داده باشد. امسال رئال مادرید با بنیتس نتایج بدی گرفت اما مربی تغییر کرد و با آمدن زیدان نتایج هم بهتر شد. در نتیجه بازیکنان مقصر نبودند چون وقتی زیدان آمد دیگر بازی‌های بد تکرار نشد و بازیکنان هم با تمام وجود جنگیدند و رئال را بالا آوردند، پس نمی‌توان صرفاً بازیکنان را در کسب عنوان یازدهمی سپاهان مقصر دانست.

پس با این شرایط این رای را عادلانه نمی‌دانی؟

نمی‌دانم چه بگویم. جریمه شدیم و نتایج بدی گرفتیم اما این فصل تمام شد و باید آن را فراموش کنیم. همه چیز بد پیش رفت و اتفاقات بدی هم برای ما رخ داد. امیدوارم برای فصل بعد دیگر شاهد این مسائل نباشیم. سپاهان تیم بزرگی است و وقتی تیمی این همه اعتبار دارد پس به مربیان و بازیکنان بزرگی هم نیاز دارد. باید برای فصل بعد قدرتمند تر ظاهر شویم و مربیان و بازیکنان خوبی بگیریم تا دوباره مدعی اصلی قهرمانی شویم.

رابطه‌ات با نویدکیا چطور است؟

زیاد او را نمی‌شناسم چون فقط دو ماه در کنار او بودم و شناخت زیادی از او ندارم. شنیده بودم که او بازیکن بزرگی برای سپاهان است و کاپیتان این تیم محسوب می‌شود اما پشت پرده نمی‌دانم که بین او سرمربی و مدیریت باشگاه رخ داده است.