اولین بازیکنی که از لیست خرید پرسپولیس برای فصل بعد لو رفته، فرشید باقری پدیده جوان صبای قم در لیگ پانزدهم است.

 

خاطره خوب برانکو ایوانکوویچ از مهدی طارمی و احمد نوراللهی، دو بازیکن باقی مانده از دوران علی دایی در پرسپولیس، باعث شده او برای فصل بعد هم سراغ یکی از بازیکنان جوان صبا برود. هافبک دفاعی که این فصل در صبای دایی نمایشی بسیار خوب داشت و فصل آینده می‌تواند در کنار نوراللهی و کمال کامیابی‌نیا، خیال برانکو را از خط میانی راحت کند.

 

فرشید باقری 23 ساله، دو سال قبل از اتکا گرگان به صبا رفت و نیم فصل دوم و دوران مربیگری مهدی تارتار عملکرد موفقی داشت. این فصل با ورود دایی، جای او در ترکیب اصلی مستحکم‌تر شد و در 26 بازی از 30 بازی صبا به میدان رفت و از هفته هفتم، تمام بازی‌هایی که به میدان رفت یکی از یازده بازیکن اصلی دایی بود. باقری مثل دیگر هافبک‌های تیم برانکو زیاد گلزن نیست اما نقش موثری روی طراحی حملات دارد.

 

در نمرات تیم آنالیز برنامه 90، باقری بعد از جلال الدین علی محمدی دومین بازیکن صبا در لیگ پانزدهم بوده اما در جدول کلی، پایین‌تر از کامیابی‌نیا، محسن مسلمان و نوراللهی سه هافبک فعلی پرسپولیس قرار گرفته است. در بین هم‌پستی‌هایش هم باقری بین 10 هافبک برتر لیگ نیست.

 

این فصل مهرداد کفشگری، 9 بازی برای پرسپولیس بازی کرد و در خیلی از بازی‌هایی که دست برانکو برای پست هافبک دفاعی بسته بود، سرمربی پرسپولیس مجبور شد برای بازی ندادن به کفشگری تاکتیک تیمش را عوض کند. با ورود باقری، خیال برانکو از خط هافبک راحت می‌شود و مثل فصل قبل، فقط دو گزینه روی نیمکت نخواهد داشت.