خواسته‌هایم برآورده نشود به سپاهان می‌روم

عبدالله ویسی در گفت‎وگویی، در خصوص این‎که اکنون که مرد اول فوتبال ایران است چه حسی دارد؟ اظهار کرد: حس بسیار خوبی دارم، چرا که مردم خوزستان حس بسیار خوبی دارند و خوشحال هستند. امیدوارم تمام مردم ایران همواره خوشحال باشند. در این خوشحالی من نیز با مردم خوزستان شریک هستم.

 

وی ادامه داد: در خوزستان همه از زن و مرد گرفته تا پیر و جوان با فوتبال زندگی می‎کنند. هرکس در این دو روز در اهواز و سایر شهرهای استان بوده، معنی و مفهوم فوتبال را درک خواهد کرد و هم‎دلی و همسو بودن را درمی‎یابد. آن‎قدر من از فضای حال حاضر اهواز لذت می‎برم که دوست ندارم ار شهر خارج شوم. قرار بود دیروز (شنبه) سفری به خارج از کشور داشته باشم که آن‎قدر مردم شاد بودند که دلم نیامد بروم و سفرم را کنسل کردم.

 

سرمربی استقلال خوزستان افزود: مردم خوزستان هرجا که نیاز بوده، همبستگی‎شان را نشان دادند. آن‎ها به گونه‎ای حمایت می‎کنند که ما را شرمنده می‎کنند. آن‎ها کاری می‎کنند که ما در چنین بازی‎هایی دیگر بحث تاکنیکی و فنی با بازیکنان نداریم و تنها برای مردم بازی می‎کنیم.

 

وی درباره بنری که هواداران در بازی مقابل ذوب‎آهن به ورزشگاه غدیر آورده بودند و روی آن نوشته شده بود "استقلال خوزستان شعبه دیگری ندارد" و این‌که به نظر می‎رسد این تیم می‎خواهد یک شخصیت فوتبالی برای خود پیدا کند نیز گفت: طبیعی است که وقتی خوب باشی، مردم نیز شما را می‎خواهند. سال گذشته در ورزشگاه شعار "حیا کن، رها کن" علیه من سرداده می‎شد ولی در حال حاضر هرکس که من را می‎بیند اولین درخواستی که از من دارد این است که از تیم جدا نشوم و به من تبریک می‎گویند.

 

ویسی در پاسخ به این که آیا در استقلال خوزستان ماندنی است؟ عنوان‌کرد: چنانچه کارهایی که باید برای تیم در راه مسابقات آسیایی انجام شود، عملی گردد و مسئولان تیم به وضعیت فعلی قانع نباشند، ماندگار خواهم بود در غیر این‎صورت سپاهان مقصد بعدی من خواهد بود و امیدوارم فصل بعد هر جا که بروم مردم خوزستان نیز به انتخابم احترام بگذارند و از من دلگیر نشوند، چرا که من یک خوزستانی هستم و نماینده استان خواهم بود. اگر شرایط به گونه‎ای شد که ماندم با تمام وجود خواهم بود و اگر هم نباشم نماینده مردم خوزستان در شهری دیگر خواهم بود.

 

وی در پاسخ به این پرسش که جهت پایین آمدن هزینه‎های تیم‎داری در فوتبال ایران چه توصیه‎ای به سایر مربیان برای فصل آینده دارد؟ اظهارکرد: تیم ما سوای بحث تاکتیکی و فنی، یک پیوند قلبی داشت و بازیکنان نسبت به هم حس خوبی داشتند و این به ما کمک کرد تا بتوانیم روند خوبی را طی کنیم. از طرفی تیم ما با مسائل حاشیه‎ای نیز بیگانه بود. بازیکنان ما خود را گم نکردند و در طول فصل نیز گول هیچ‎چیزی را نخوردیم. مردم خوزستان نیز به تدریج تیم را باور کردند و همه دیدند در بازی آخر، 50 هزار هوادار به ورزشگاه غدیر آمد. تمام این مسائل در کنار مدیریت قوی تیم دست به دست هم داد تا تیم ما قهرمان شود و به نظرم از این بابت می‎توانیم برای سایر تیم‎ها الگو باشیم و نشان دهیم همه چیز پول نیست.

 

سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان در ادامه در خصوص این‌که این تیم فصل گذشته ستاره‎هایی مثل میثم مجیدی و مهدی مومنی را داشت که به استقلال رفتند ولی در آن‎جا دچار افت شدند و این‌که آیا ممکن است بازیکنان این فصل استقلال خوزستان نیز به این سرنوشت دچار شوند؟ تصریح‌کرد: نوع بازی گرفتن از بازیکن بسیار مهم است؛ در تیم ما اگر مهدی مومنی پنج بازی بد بازی می‎کرد، آن‎قدر به او ایمان داشتیم که بازی ششم هم به او بازی دهیم. اما بعد از بازی ششم اگر نمی‎توانست پاسخ کادرفنی را بدهد نیمکت‎نشین می‎شد و ذخیره جای او را می‎گرفت. شاید خیلی از بازیکنانی که ما در حال حاضر داریم در تیم‎های دیگر نتوانند موفق شوند و برعکس ممکن است موفق هم شوند. این موضوع بستگی به نوع تفکر مربی و نوع استفاده او از بازیکن دارد.

 

او در پایان در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر این‏که آیا دلیل تمایلش به رفتن به سپاهان ترس از این‎ است که فصل بعد در استقلال خوزستان رتبه‎ای پایین‎تر از قهرمانی کسب کند یا واقعا فکر می‎کند می‎تواند رتبه بد سپاهان در این فصل را ارتقا دهد؟ گفت: مطمئن باشید مسئولان تیم دیگر از ما قهرمانی نمی‎خواهند و من نیز از این‌که سال بعد نتوانم در کورس قهرمانی با استقلال خوزستان باشم، نمی‎ترسم اما باید بگویم که سپاهان در حال حاضر به کمک من نیاز دارد و من نیز نان و نمک این تیم را در گذشته خورده‎ام، کما این‎که من سه چهار پیشنهاد دیگر هم دارم که اصلا به آن‎ها فکر هم نکرده‌ام. بنابراین چون سپاهان به کمک من نیاز دارد، باید تمام وجودم را بگذارم تا به این تیم کمک کنم و مطمئن باشید این تیم نیز نیاز به ریزش‎های بزرگی دارد که چنانچه اتفاق بیفتند، سپاهان به روزهای اوج خود باز خواهد گشت.