ما برای برانکو گوود بای پارتی گرفتیم!

جعفر کاشانی  درباره انتخاب مهدی طارمی به عنوان بازیکن برتر فصل پانزدهم در نظرسنجی برنامه 90 اظهار داشت: مهدی طارمی هنوز خیلی جوان است. او باید آبدیده و تراشیده شود. زدن چند گل باعث بزرگ شدن یک ورزشکار نمی شود. هر زمان فرهنگ ورزشکار رشد کرد آن زمان باید او را به عنوان بازیکن برتر انتخاب کرد. طارمی فوتبالیست قابلی است اما همچنان باید تعلیم و تربیت شود تا بتوان او را قهرمان مطلق نامید.

وی ادامه داد: البته همواره مدافع بازیکنان جوان پرسپولیس بوده و هستم. پای آنها ایستادم حتی آن زمان که در چهار بازی اول تیم نتیجه نمی گرفت و خیلی ها برای نشستن جای برانکو برنامه ریزی می کردند من پشت برانکو و تیمش ایستادم و حاصلش هم کسب عنوان دومی در لیگ برتر بود. اینجاست که می گویم طارمی قبل از اینکه به خودش نگاه کند باید ببیند در چه باشگاهی حضور دارد. باشگاه پرسپولیس اسطوره هایی داشته که امثال طارمی باید به آنها نگاه کنند و از کردارشان درس بگیرند.

رئیس هیات مدیره پرسپولیس در این ارتباط در واکنش به تقلید صدای پروین و دایی در جشن دیروز باشگاه گفت: متاسفم! وقتی این اتفاق افتاد من سالن را ترک کردم. علی پروین و دایی به خصوص علی پروین که از بنیانگذاران پرسپولیس است. زمانی که ما شاهین را به پرسپولیس منتقل کردیم علی پروین و جمعی دیگر از پرسپولیسی ها این باشگاه را مطرح کردند و جزو سرمایه های این باشگاه محسوب می شوند. 

کاشانی در این باره که با این تفاسیر چرا در جمع پرسپولیسی ها این اتفاق رخ داده، توضیح داد: متاسفم! کار بزرگ آدم بزرگ می خواهد. این افراد از مفاخر باشگاه پرسپولیس بودند و نباید این رفتار در قبال آنها انجام می شد.

وی همچنین در این باره که آیا در هیات مدیره باشگاه تغییراتی صورت خواهد گرفت بیان داشت: ما به زودی درباره موقعیت کاری هیات مدیره برنامه ای را ارائه خواهیم کرد. خوشبختانه این هیات مدیره کار خود را در فصلی که به پایان رسید به نحو احسن انجام داد. چه به لحاظ معنوی و چه به لحاظ اقتصادی. چه در بحث حمایت و چه در بحث هدایت.

کاشانی در این باره که جشن روز گذشته پرسپولیس به چه دلیل بوده و برخی آن را مراسم جشن نایب قهرمانی تلقی کرده بودند توضیح داد: خیر نایب قهرمانی جشن گرفتن ندارد. این مراسم به نوعی برای تجلیل و خداحافظی از برانکو ترتیب داده شده بود که می توان آن را گودبای پارتی برانکو نام نهاد. او فردا ایران را ترک می کند و به پاس تلاش شبانه روزی اش در فصلی که به پایان رسید این مراسم برایش ترتیب داده شد. 

رئیس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس همچنین درباره جذب علیرضا بیرانوند گفت: آمدن به این باشگاه نباید فقط صرف خوب بازی کردن باشد. بازیکن با هر فرهنگی به باشگاه پرسپولیس بیاید به واسطه شهرت و بزرگی پرسپولیس مشهور می شود چون این شهرت ناشی از گذشته پرافتخار باشگاه است. هرکسی به این باشگاه می آید باید به لحاظ شخصیتی جایگاه بسیار بالایی دارا باشد. 

وی ادامه داد: باشگاه های بزرگی مانند رئال و بارسا هرگز هر فوتبالیستی را به سادگی جذب نمی کند. صرف اینکه یک فوتبالیست از نظر فنی قابل باشد نمی تواند به چنین تیم هایی راه پیدا کند چون بازیکن جدید اگر با فرهنگ پایین به باشگاه بیاید پس از مدتی همان بازیکن سربار باشگاه خواهد شد و گذشته و اعتبار باشگاه را هم پایین خواهد کشید. آنچنان که همین حالا هم شاهد چنین حضوری از سوی برخی بازیکنان هستیم. امیدوارم در انتخاب نفرات دقت کامل صورت بگیرد.