سردار از روستوف می رود

به ثمررساندن 9 گل در این فصل از رقابت های لیگ برتر روسیه که 6 گل آن در پنج بازی گذشته روستوف رقم خورد باعث شد تا سردار آزمون مهاجم 22 ساله ایرانی به محبوب ترین چهره نزد طرفداران این باشگاه تبدیل شده و از او به عنوان ستاره درخشان این روزهای آسمان شهر نام برده شود.

در شرایطی که با برد دیشب مقابل اورال که با تک گل آزمون رقم خورد تا حضور روستوف رد لیگ قهرمانان اروپا قطعی شود این تیم همچنان برای قهرمانی نیز شانس دارد و می تواند در هفته پایانی از غفلت زسکا مسکو نهایت بهره را برده و جام را بالای سر ببرد. اما در همین حال بسیاری از رسانه های روسیه امروز از جدایی قریب الوقوع سرمربی روستوف و بسیاری از ستاره های حال حاضر این تیم از جمله مهاجم ایرانی پرده برداشته و مدعی شدند این تیم فصل بعد باید در غیاب قربان بردی اف و سردار آزمون در چمپیونز لیگ به مصاف رقبایش برود.

 

سرمربی روستوف که از مدت ها پیش زمزمه هایی در خصوص حضورش روی نیمکت باشگاه های بزرگ تر به گوش می رسید دیشب در کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی با اورال در پایخ به سئوال خبرنگاران روسی در خصوص ماندن در این تیم گفت:« نمی توانم پاسخ صریحی در این خصوص بدهم چون ماندنم در روستوف به شرایط بسیار زیادی بستگی دارد که الان زمان صحبت در این خصوص نیست اما تا روزی که در این تیم باشم نهایت تلاشم را می کنم تا تیم موفق باشد». صحبتی که بسیاری از آن به عنوان خداحافظی سربسته قربان برداشت کردند.

 

در همین حال وضعیت سردار آزمون هم بعد از درخشش های اخیر بسیار پیچیده شده تا جایی که روبین کازان تیم اصلی این مهاجم خواستار بازگشت او در سال آخر قراردادش با این باشگاه به کازان شده تا در نقل و انتقالات تابستانی این بازیکن به بالترین پیشنهاد فروخته شود. روبین فصل پیش قیمتی بالغ بر 7 میلیون یورو برای سردار در نظر گرفته بود و حالا به نظر می رسد این مبلغ تا سقف 10 میلیون یورو افزایش پیدا کند ، نکته ای که سایت های روسی هم به آن اشاره داشتند.

 

البته بسیاری اعتقاد دارند آینده آزمون به تصمیم قربان بردی اف بستگی دارد چون هر تیمی که این مربی هدایتش را دردست بگیرد شانس اول خرید او قلمداد می شود مگر این که باشگاهی بزرگ تر در اروپا بتواند خواسته های مالی روبین کازان را برآورده کرده و آزمون را شکار کند. با این تفاسیر سال بعد نه قربان بردی اف نه سردار آزمون با روستوف به لیگ قهرمانان اروپا نخواهند رفت و نمی توانند مزه تلاش هایی که در این مدت انجام دادند تا بزرگ ترین افتخار ممکن را برای روستوف رقم بزنند، را بچشند.