ما در استقلال یک «برانکو» لازم داریم!

مسعود معینی   در خصوص جلسه روز گذشته هیات مدیره و تصمیم گیری در این باره که یک کارگروه 4 نفره برای نقل و انتقالات فصل آینده استقلال تشکیل شود عنوان کرد: ما تصمیم به تشکیل این کارگروه با حضور من،‌پورحیدری،‌افشارزاده و جهانیان گرفتیم تا از این به بعد هرگونه امضای قراردادی چه مربی و چه بازیکن از طریق این کارگروه باشد و دست دلالان از استقلال کوتاه شود. وقتی منصور پورحیدری با بازیکنی صحبت کند دیگر هیچ کس نمی تواند انگ دلالی به او بزند. قرار است کلیه کارها شفاف باشد تا دیگر شاهد بستن قراردادهای عجیب نباشیم. حتی قرارداد مربیان آکادمی هم زیر نظر این کارگروه بسته می‌شود.

وی در مورد بحث آکادمی استقلال گفت: در مورد چگونگی فعالیت آکادمی استقلال صحبت‌های زیادی مطرح شد و من به دوستان هیات مدیره گفتم وظیفه آکادمی پرورش بازیکن است و ما دنبال استراتژی به نام قهرمانی در تیم‌های پایه نیستیم. چه معنی دارد که بحث آبی و قرمز را به صورت رقابتی در آکادمی راه انداخته‌ایم. به همین دلیل باید در تفکراتمان در این بخش تجدیدنظر کنیم. همچنین با تصمیم‌های جدیدی که گرفته‌ایم هرگونه سوء استفاده از آکادمی را بسته‌ایم. برخی فکر می‌کنند ما متوجه نمی‌شویم که چه خبر است.

معینی همچنین در مورد روند نقل و انتقالات در استقلال برای فصل جدید گفت: مسئله مهمی که تصمیم گرفته‌ایم این است که بازیکن خارجی تحت هیچ شرایطی جذب نکنیم البته این مسئله به صورت شفاهی مطرح شد و همه اعضا این مورد را قبول کردند واگر روزی به هر دلیلی تصمیم گرفته شود که بازیکن خارجی بگیریم مطمئن باشید که به صورت بازی به بازی با این بازیکن قرارداد امضا می‌شود. استقلال به اندازه کافی بابت جذب بازیکن خارجی ضربه خورده است.

عضو هیات مدیره استقلال با تاکید بر اینکه مدیریت باشگاه تصمیم به تحولات مدیریتی در جهت رشد استقلال گرفته گفت: من به شخصه هیچ ترس و واهمه‌ای از کسی ندارم و معتقدم هستم که مدیریت باشگاه باید قدرت بیشتری بگیرد و این مدیر باشد که تصمیم گیرنده نهایی در امور باشد و نباید سرمربی تیم تعیین کننده قرارداد بازیکنان باشد. قرار است تمام قراردادها جلوی خود ما امضا شود.

معینی درباره این موضوع که سال گذشته منصوریان در بیانیه خود به صورت غیر مستقیم عنوان کرد تا برخی آقایان در هیات مدیره هستند من به استقلال نمی‌آیم گفت: این صحبت‌ها بچه‌گانه است. مثل این می‌ماند که من بگویم اگر منصوریان سرمربی استقلال شود من از هیات مدیره می‌روم. مگر ما بچه‌ایم؟ من دو سال پیش بزرگترین خدمت را به منصوریان کردم تا به استقلال نیاید او با دو سال گذشته خود خیلی تفاوت کرده است و حالا می‌توانم بگویم که او می‌تواند یکی از گزینه های داخلی ما باشد. اما باشگاه استقلال برای اینکه بتواند به یک روند آرام برسد به یک گزینه قوی خارجی مثل برانکو نیاز دارد تا حاشیه‌ها را جمع کند. متاسفانه گاهی در باشگاه بابت انتخاب نفرات دسته بندی‌هایی می‌شود و این دسته بندی‌ها پدر استقلال را درآورده است.

وی درباره اینکه برخی از رسانه‌ها نوشته اند بابت حضور فرهاد مجیدی در این تیم جلسات پنهانی گذاشته شده گفت: بله ما هم چیزهایی شنیده‌ایم اما اعضای هیات مدیره به آقای افشارزاده اعلام کردند اگر قرار است مذاکراتی به صورت پنهانی و به دور از آگاهی اعضای هیات مدیره صورت گیرد بگویند ما دور هم جمع نشویم. نمی‌شود که ما در جریان این مسائل نباشیم. البته ‌آقای افشارزاده تاکید کرد هیچ جلسات پنهانی در کار نبوده و این مسائل شایعه است.