ساسان انصاری  در مورد عملکرد فولاد  در پانزدهمین دوره لیگ برتر گفت: سال بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم با توجه به نتایجی که در نیم فصل اول رقم خورد با حساسیت زیادی کارمان را ادامه می‌دادیم. نیم فصل اول وضعیت بسیار بد بود ولی در نیم فصل دوم شرایط ما بهتر شد و با وجود تمام سختی‌ها توانستیم نتایج قابل قبولی در نیمه دوم فصل بگیریم.

وی در مورد اینکه چه مشکلاتی باعث رقم خوردن نتایج نه چندان خوب در نیم فصل اول شد، خاطرنشان کرد: قصد ندارم خیلی در مورد این مسائل صحبت کنم عوامل زیادی دست به دست هم داد تا این مشکلات به وجود بیاید. همیشه در هر موفقیت و هر شکستی سلسله عواملی دخیل هستند. متاسفانه تیم ما تمرکز خوبی نداشت و در نیم فصل اول نتایج قابل قبولی نگرفتیم.

هافبک فولاد خوزستان درباره جدایی‌اش از این تیم، اظهار داشت: با توجه به شرایطی که پیش رویم بود و به خاطر تفکراتی که برای آیند‌ه‌ام دارم احساس کردم اکنون زمان جدایی فرا رسیده است و برای طی کردن مسیر پیشرفتم تصمیم گرفتم از فولاد جدا شوم. این جدایی هم کاملا توافقی بود و در چند جلسه‌ای که با مسئولان باشگاه داشتم با وجود اینکه آنها تمایلی به این جدایی نداشتند در نهایت این توافق حاصل شد که فعالیتم را در فولاد به پایان برسانم.

انصاری در مورد اینکه بعد از سال‌ها این تیم را ترک می‌کند اظهار داشت: واقعا تصمیم سختی بود. با فولاد بزرگ شدم و مدیون این باشگاه هستم. هیچ وقت باشگاه فولاد و هواداران خونگرمش را فراموش نخواهم کرد. در این تیم روزهای بسیار خوبی داشتم اما برای پیشرفتم و  اینکه آینده بهتری را رقم بزنم این تصمیم را اتخاذ کردم.

هافبک فولاد خوزستان در مورد جدایی دراگان اسکوچیچ از این تیم عنوان کرد: این تصمیمی بود که باشگاه و اسکوچیچ گرفتند. برای آنها آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم فولاد سال خوبی داشته باشد. هواداران فولاد بسیار مظلوم هستند و حقشان بیش از این حرفها است. باور کنید نتایج این تیم روی زندگی هواداران تاثیر مستقیم دارد. اسکوچیچ مربی بزرگی است و از او چیزهای زیادی یاد گرفتم. امیدوارم اسکوچیچ هر جا می‌رود، موفق باشد و باشگاه فولاد هم شرایط خوبی در فصل آینده داشته باشد.

وی در مورد اینکه فصل قبل با به ثمر رساندن 9 گل و دادن 4 پاس گل و گرفتن یک پنالتی موثرترین بازیکن تیمش بود خاطرنشان کرد: این مسئله لطف خدا و حاصل تلاش هم تیمی‌هایم بود. واقعا از اینکه توانستم برای تیمم موثر باشم خوشحالم. مهمترین مسئله برای من موفقیت تیم بود و اگر در کنار این موضوع بتوانم نمایش خوبی هم داشته باشم این مسئله مرا بیشتر شاد می‌کند.

انصاری در مورد اینکه آیا تیم آینده اش را انتخاب کرده است، گفت: فعلا قصد دارم استراحت کنم و عجله نخواهم کرد برای تیم آینده‌ام هنوز تصمیم نهایی را نگرفته‌ام و در آرامش با ذهن باز در این مورد تصمیم گیری خواهم کرد.

هافبک فولاد در مورد اینکه ‌آیا تیم بعدی‌اش ایرانی است یا خارجی عنوان کرد: 10 روز دیگر در این مورد پاسخ قطعی را می‌دهم فعلا در حال مذاکره هستیم و چون چیزی قطعی نشده نمی‌توانم اظهارنظری در مورد ایرانی یا خارجی بودن تیم آینده‌ام داشته باشم.

وی در پایان گفت: از مردم خوب اهواز و هواداران خونگرم فولاد خوزستان تشکر می‌کنم. تصمیم بسیار سختی بود و فکر می‌کنم نیاز به تغییر تیم داشتم به همین خاطر با وجود تمامی سختی‌هایی که جدایی از فولاد برایم داشت این تصمیم را گرفتم.