تحول تراکتورسازان با ژنرال

تیم فوتبال تراکتورسازی فصل را تونی اولیویرا آغاز کردند. این تیم نسبت به فصل گذشته تغییرات بسیاری داشت و با ترکیبی متفاوت پا به لیگ برتر گذاشته بود. اولیویرا که در مقاطع مختلف سرمربیگری تراکتورسازان را بر عهده داشت این بار نتوانست عملکرد خوبی در این تیم داشته باشد و نهایتا از این تیم جدا شد.

مسئولان تراکتورسازی امیر قلعه‌نویی را به عنوان جانشین اولیویرا برگزیدند. اما این انتخاب به مذاق هواداران این تیم خوش نیامد و اعتراض‌های بسیاری نسبت به حضور قلعه‌نویی در این تیم شد. اما هر چه از فصل گذشته تراکتورسازی شکل بهتری به خود گرفت و توانست نتایج خوبی کسب کند که برد مقابل استقلال از جمله این نتایج محسوب می‌شود. تراکتورسازی در نهایت با کسب رتبه چهارم چشم انتظار نتیجه دیدار استقلال و ذوب‌آهن در جام حذفی است تا در صورت برد استقلال مقابل ذوب‌آهن بتواند سهمیه لیگ قهرمانان آسیا در فصل آینده را کسب کند.

نفت تهران که در لیگ چهاردهم عملکرد درخشانی داشت لیگ پانزدهم را با نتایج ضعیفی آغاز کرد. این نتایج ضعیف تا جایی ادامه کرد که حضور نفت در انتهای جدول باعث تعجب کسی نمی‌شد. بسیاری از اهالی فوتبال به این باور رسیده بودند که نتایج نفت در لیگ چهاردهم با چاشنی شانس بوده و منصوریان نقش چندانی در آن نتایج نداشته است.

اما نفتی‌ها رفته رفته عملکرد بهتری از خود به جای گذاشتند و توانستند به بالای جدول صعود کنند. نکته جالب اینکه روند رو به رشد نفتی‌ها با مشکلات مالی این تیم همراه شد، این مشکلات به قدری زیاد شد که جدایی تعدادی از بازیکنان کلیدی این تیم را به همراه داشت. تیم نفت تهران در پایان لیگ پانزدهم توانست در رتبه پنجم جدول قرار بگیرد و با توجه به مشکلات عدیده تیم نفت می‌توان عملکرد این تیم را در طول فصل مثبت ارزیابی کرد.