لیونل مسی پله را جا گذاشت+عکس

جام حذفی اسپانیا که لیونل مسی و یارانش شب گذشته (یکشنبه) با تحمیل شکست 2 بر صفر به سویا در ورزشگاه ویسنته کالدرون کسب کردند، سی‌امین جامی بود که مسی در دوران بازیگری‌اش و بیست‌و‌هشتمین جامی بود که با بارسلونا کسب کرد و از این حیث از پله، ستاره پیشین تیم ملی برزیل سبقت گرفت.

پله در تمام دوران بازیگری‌اش در تیم ملی برزیل و سانتوس 29 جام برد و مسی با جامی که یکشنبه شب کسب کرد از اسطوره فوتبال برزیل بالاتر قرار گرفت. این در حالی است که هنوز سال‌های زیادی از دوران بازیگری مسی 28 ساله باقی مانده است و سخت می‌توان تصور کرد که فاصله میان جام‌های مسی و پله در پایان دوران بازیگری ستاره آرژانتینی بارسلونا چقدر خواهد بود.

مسی که هر دو گل پیروزی تیمش برابر سویا را ساخت، برای چهارمین بار طعم قهرمانی در جام حذفی اسپانیا را چشید و این در حالی است که او هشت بار قهرمانی در لالیگا،‌ شش بار قهرمانی در سوپرجام اسپانیا، چهار بار قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، سه بار قهرمانی در سوپرجام اروپا و سه بار قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان را با بارسلونا تجربه کرده است. به این جام‌ها، مدال طلای المپیک 2008 پکن و قهرمانی در جام جهانی زیر 20 ساله‌ها به همراه تیم امید آرژانتین را که اضافه کنید، جام‌های مسی به 30 خواهد رسید.

پله که گاهی اوقات هنوز از او به عنوان بهترین بازیکن تاریخ فوتبال یاد می‌شود، 29 جام خود را تنها در قاره آمریکا جنوبی کسب کرده است که البته سه قهرمانی جام جهانی در میان افتخارات او نیز دیده می‌شود. مسی اما از حیث کسب افتخارات بزرگی بین‌المللی به همراه تیم ملی کشورش با اسطوره‌های فوتبال آمریکای هنوز فاصله زیادی دارد.