رضا نورمحمدی در گفت وگو با کاپ، درباره آخرین وضعیت خود اظهار داشت: چند روزی را به دور از هیاهوی فوتبال به شمال آمده ام و امروز به تهران برمی گردم و از فردا نیز تمریناتی را به صورت اختصاصی خواهم داشت. طی این مدت چند تیم با من صحبت کردند اما فعلا تمرکزم را روی کار خودم خواهم گذاشت. البته این بحث هم وجود دارد که اگر تیمی با بازیکنی صحبت می کند باید بازیکن همه جوانب را بسنجد. مثلا وقتی یک باشگاه با من صحبت می کند و من می بینم سرمربی آن هنوز مشخص نشده با خودم می گویم اول بگذار سرمربی آن تیم مشخص شود تا بدانیم در تفکرات آن مربی جایی داری یا نه؟

وی درباره پرسپولیس نیز گفت: نمی خواهم حرف کلیشه ای بزنم و یا خدای ناکرده صحبتی کنم که حمل بر منت گذاشتن شود. ما در پرسپولیس یک خانواده بودیم و تک تک مان قلب مان برای این تیم می زند. همه می دانند رضا نورمحمدی یک پرسپولیسی است و تمام اعضای خانواده اش عاشق این تیم هستند. حتی برادر کوچکم که الان فوتبال بازی می کند پرسپولیسی شده است. جالب این است که حتی در بین دوستانم نیز استقلالی کم دیده می شود.

کاپیتان پرسپولیس درباره حرف و حدیث های این روزها و احتمال جدایی اش از جمع سرخپوشان بیان داشت: من آدمی نیستم که بگویم پرسپولیس را فقط با خودم دوست دارم. پرسپولیس اگر به وجود من احتیاج داشته باشد با دل و جان برای آن بازی می کنم و اگر هم روزی من را نخواهند می روم و مثل یک هوادار برای تیمم دعا می کنم و یک روز مثل گذشته ها روی سکوها می نشینم و در نقش یک هوادار آرزوی موفقیت پرسپولیس را می کنم. مثل بزرگانی چون علی کریمی، مهرداد میناوند، افشین پیروانی و ... که هنگام بازی های پرسپولیس کنار ما حاضر می شوند. حتی مثل آقای یحیی گل محمدی که می دانم چقدر پرسپولیس را دوست دارد و مطمئن هستم در بازی آخر لیگ تیمش را با تمام وجود برابر استقلال خوزستان به میدان فرستاد تا پرسپولیس قهرمان شود.

نورمحمدی درباره این موضوع که شاید فصل بعد به همراه محسن بنگر در یک تیم بازی کند، خاطرنشان کرد: محسن از نظر سنی از من بزرگ تر است و برای این تیم بسیار تلاش کرد . ما سال سختی را داشتیم. اتفاقاتی افتاد که شاید اگر همدلی بازیکنان و حمایت مسوولان و مربیان نبود، نمی توانستیم مدعی قهرمانی شویم. من و محسن از نظر فوتبالی و اخلاقی نسبت به هم شناخت خوبی داریم و شخصا دوست دارم باز هم  کنار محسن فوتبال بازی کنم.

وی درباره بازیکنانی که این روزها صحبت از حضورشان در پرسپولیس می شود، گفت: من کاری به اسامی ندارم اما امیدوارم پرسپولیس برای فصل آینده تیم خوبی ببندند. هواداران ما همانطور که از بازیکن حمایت می کنند دوست دارند بازیکن هم تمام توان خودش را به کار ببندد. بازیکنی که به پرسپولیس می آید باید بداند شرایط اینجا با دیگر باشگاه ها متفاوت است.

نورمحمدی در پاسخ به این موضوع که ظاهرا برانکو دلیل عبور از نام وی و محسن بنگر را سن آنها دانسته و این مساله که پرسپولیس مدافعانی می خواهد که تیم را عقب نگه ندارند، اذعان داشت: ما فصل گذشته تیمی هجومی داشتیم و 20 هفته به هیچ حریفی نباختیم در برخی بازی ها اگر اشتباهات داوری نبود ما نتایج مورد نظرمان را کسب می کردیم. نمی دانم منظور از این صحبت چیست اما شاید آقای برانکو برای آینده فکر تازه ای دارد. ما فصل قبل با سیستم 2-4-4 لوزی بازی می کردیم ممکن است کادر فنی قصد تغییر سیستم داشته باشد. در هر صورت من خودم را سرباز پرسپولیس می دانم و هر وقت به  کمکم نیاز باشد با دل  وجان  حاضر خواهم بود. اگر هم بگویند نیازی به من نیست باز هم می روم و آرزوی موفقیت می کنم.

نورمحمدی که پیش از این درباره درگذشت مهرداد اولادی کمتر صحبت کرده بود درباره آن مرحوم تاکید کرد: همیشه وقتی مهرداد را سرخاک هادی خدابیامرز می دیدیم این جمله را تکرار می کرد که چرا هادی به آن جوانی باید زود برود. حرف مهرداد هنوز توی گوش من است. خدابیامرز خبر نداشت که خودش هم مثل هادی سفر زودهنگامی در پیش دارد. برادر من که در ملوان همبازی مهرداد بود درباره او صحبت می کند و طی این روزها حرف های مان بیشتر حول و حوش مهرداد عزیز است. واقعا که شوک بزرگی بود درگذشت مهرداد اولادی .

بازیکن باتجربه پرسپولیس ضمن انتقاد از افرادی که اخیر برای مرحوم هادی نوروزی شایعه سازی کرده بودند بیان داشت: متاسفم برای یک عده که وجدان ندارند و درباره هادی که دستش از دنیا کوتاه شده حرف هایی بی اساس بر زبان آوردند. آنها بزرگ ترین ظلم را به خانواده هادی کردند چون  خانواده هادی هنوز با یاد و خاطره او زندگی می کنند. من چند بار که با همسر محترم هادی صحبت کردم به شدت از این مسایل ناراحت بود و دائم می گفت باید ثابت کنم که این حرف ها بی اساس است. من هم به ایشان گفتم نیازی به اثبات نیست هادی را همه مردم می شناسند و به این شایعات می خندند و برای شایعه سازان افسوس می خورند.

نورمحمدی در پایان در پاسخ به این انتقاد که نباید بازیکنان پرسپولیس آن همه فشار را روی دوش پسر هادی نوروزی می انداختند تا پس از عدم قهرمانی پرسپولیس دچار ضربه روحی نشود، گفت: ما می خواستیم به هانی بگوییم که چقدر پدرش را دوست داریم. هانی حتی قبل از فوت هادی همیشه کنار ما و در تمرینات ما حضور داشت. خیلی از مسابقات مثل دربی خود هانی زنگ زد و گفت می خواهد کنار ما باشد.

روز آخر که قهرمانی را از دست دادیم جدا از اینکه نتوانستیم به خواسته خود برسیم و هواداران مان را  خوشحال کنیم بیشتر به خاطر هانی ناراحت بودیم. البته باید بگویم که هانی نوروزی بچه ای عاقل و بسیار باهوش است. او قبل بازی آخر به ما می گفت احتمال دارد پرسپولیس قهرمان نشود چون برای قهرمانی باید ذوب آهن با چند گل استقلال خوزستان را شکست دهد و ما نیز برد پرگلی برابر راه آهن داشته باشیم. بعد از بازی هم به من گفت دیدی گفتم قهرمان نمی شویم. این بچه چون خودش فوتبال بازی می کند به خوبی با اتفاقات آشناست. یادم است یک بار که پانادیچ مربی خارجی پرسپولیس فوتبال بازی کردن هانی را دیده بود گفت که او می تواند فوتبالیست خوبی شود. آرزوی ما این است که یک روز هانی را با شماره 24 پرسپولیس در میادین فوتبال ببینیم.