برای جدایی علیپور از پرسپولیس توافق کردیم

ترانسفر علی علیپور به یک باشگاه خارجی، یکی از مهم‌ترین اخبار روز گذشته در فوتبال ایران بود. علیپور که فصل خوبی را در پرسپولیس سپری کرد و به مرور یکی از 11بازیکن اصلی این تیم شد، بلافاصله بعد از پایان فصل به‌عنوان اولین بازیکن قراردادش را به‌مدت 3سال با سرخپوشان تمدید کرد. اما بعد از تمدید قرارداد، او با پیشنهادی جدی از باشگاه‌های روسیه مواجه شد. پیشنهادی که از نظر مالی یک موقعیت ایده‌آل برای او و پرسپولیس محسوب می‌شود و مخالفت با این پیشنهاد کار آسانی نیست.

مدیربرنامه علیپور: برای جدایی توافق کردیم

مدیر برنامه‌های علیپور مذاکره با باشگاه پرسپولیس را برای فراهم کردن شرایط ترانسفر او آغاز کرده است. او در این باره به همشهری ورزشی می‌گوید: «روز گذشته جلسه ویژه‌ای با طاهری داشتیم و در این جلسه پیشنهاد باشگاه روسی را مطرح کردم. طاهری همیشه به دنبال پیشرفت بازیکنانش است و به همین دلیل با این انتقال موافقت کرد. البته به شرطی که ما رقمی در حدود 3میلیارد تومان بابت رضایتنامه علیپور پرداخت کنیم. اگر بتوانیم این مبلغ را در روزهای آینده فراهم کنیم علیپور به این تیم روسی خواهد پیوست.» ظاهرا پیشنهاد باشگاه روسی آن‌قدر چرب‌ونرم هست که علیپور و مدیربرنامه‌اش با پرداخت 3میلیارد بابت رضایتنامه موافقت کرده‌اند. مدیربرنامه‌های علیپور تاکید می‌کند: «کار انتقال علیپور قطعی شده اما فعلا نمی‌توانم نام باشگاه مقصد را فاش کنم.» گفته می‌شود علیپور از ترکیه هم پیشنهاد دارد اما مدیربرنامه او می‌گوید: «من در این باره چیزی نمی‌دانم.»

علیپور: اول عروسی، بعدش اروپا

اما خود علیپور در مورد انتقالش چه می‌گوید؟ مهاجم شماره70 پرسپولیس دیروز گفت: «من خودم در جریان این پیشنهادها نیستم و مدیر برنامه‌هایم کارها را پیگیری می‌کند. خوشحالم که در پرسپولیس حضور دارم اما هر بازیکنی آرزو دارد که روزی در فوتبال اروپا بازی کند. مدیر برنامه‌های من در حال سبک سنگین کردن شرایط است.» او توضیح داد: «پیشنهادهایی که به من رسیده از کشورهای روسیه و ترکیه است. البته اینکه گفته می‌شود از یونان پیشنهاد دارم صحیح نیست.» علیپور که رویای بازی در اروپا را در سر دارد در مورد زمان احتمالی انتقالش  گفت: «فعلا درگیر مراسم عروسی‌ام هستم و بعد از آن کارها را پیگیری خواهم کرد.»

حمله هواداران به اینستاگرام: نرو علیپور

اما زمزمه انتقال علیپور به اروپا، بلافاصله باعث واکنش هواداران پرسپولیس شد. وقتی پرسپولیسی‌ها از جدایی احتمالی مهاجم‌شان باخبر شدند به صفحه شخصی این بازیکن هجوم بردند تا مخالفت خود را با این انتقال اعلام کنند. البته این‌بار کامنت‌های دسته‌جمعی هواداران با توهین و ناسزا همراه نبود و آنها فقط از علیپور درخواست داشتند که در تیم محبوب‌شان باقی بماند. اغلب هواداران پرسپولیس برای علیپور نوشته‌اند که با توجه به جدایی قریب‌الوقوع مهدی طارمی از سرخپوشان، لااقل او در تیم بماند و به‌یکباره خط حمله پرسپولیس را خالی نکند.

هافبک‌های مورد نظر در دسترس نیستند

احمدزاده، مسلمان و عالیشاه هم ساز جدایی کوک کردند

با پایان یافتن لیگ برانکو اعلام کرد که تیم امسال او بسیار خوب کار کرده و به همین دلیل برای سال آینده تنها بازیکنانی را جذب می‌کند که نقاط ضعف تیم را پوشش دهند. برانکو پیش از ترک ایران لیست نهایی خود را هم به طاهری داد تا سرپرست باشگاه بازیکنان مورد نظر او را جذب کند اما باشگاه پرسپولیس با مشکل جدیدی روبه‌رو شده است. در شرایطی که باشگاه پرسپولیس به دنبال بازیکنان مورد نظر برانکو است خود بازیکنان این فصل پرسپولیس در سودای سفر به اروپا هستند و دنبال این هستند تا چمدان خود را ببندند و در تیمی در اروپا بازی کنند.

طی روزهای گذشته مهدی طارمی به عنوان آقای‌گل لیگ به طور رسمی جدایی خود را اعلام کرد و رامین رضاییان و علی علیپور هم مدعی دریافت پیشنهادهایی جدی از اروپا شده‌اند. در این شرایط و در فاز جدید از این اتفاقات سه‌ضلع هافبک سرخپوشان در این فصل یعنی امید عالیشاه، فرشاد احمدزاده و محسن مسلمان هم در حال حاضر خارج از دسترس شده‌اند و حتی به تماس‌های باشگاه هم پاسخ نمی‌دهند. این در حالی است که در این بین تنها امید عالیشاه قراردادش با پرسپولیس تمام شده و بقیه قرارداد دارند و به نظر می‌رسد مطرح‌کردن این پیشنهادها به ‌نوعی ناز کردن یا حتی بخت‌آزمایی باشد تا اگر بشود فرصت حضور در یک لیگ خارجی را به دست آورند. عالیشاه اما مشکل جدی دیگری نیز برای سرخپوش ماندن دارد و آن این است که نتوانسته در رشته کارشناسی‌ارشد قبول شود و این احتمال وجود دارد که نه‌تنها نتواند به اروپا برود بلکه حتی سرباز هم بشود. از طرفی محسن مسلمان که فصل گذشته به پرسپولیس آمد هنوز با باشگاه قرارداد دارد و از سویی دیگر هم چون باشگاه برای این بازیکن حق رشد پرداخت کرده است، به همین دلیل به احتمال فراوان در پرسپولیس خواهد ماند و نمی‌تواند از پرسپولیس جدا شود.

فرشاد احمدزاده دیگر هافبک سرخپوشان هم با اتمام سربازی خود به پرسپولیس بازگشت و همچنان با این تیم قرارداد دارد اما او هم منتظر مانده تا ببیند چگونه می‌تواند کوله‌بار سفر خود را برای اروپا ببندد اما چیزی که الان مشخص است این است که این بازیکنان در حال حاضر در دسترس نیستند و شاید بهتر بتوان گفت که حاضر نیستند فعلا جواب باشگاه را بدهند تا مدیربرنامه‌های این سه‌نفر که اتفاقا یک‌نفر هم هست دنبال تیم برایشان در اروپا بگردد. اما از شواهد امر چنین برمی‌آید که به احتمال فراوان احمدزاده و مسلمان در پرسپولیس باقی خواهند ماند و عالیشاه هم از این تیم جدا خواهد شد البته با توجه به جذب احتمالی امیری یا ترابی، برانکو مشکلی از بابت جدایی احتمالی عالیشاه نخواهد داشت.