سهمیه صعود دست‌نخورده باقی بماند!

لیگی که در دوره مدیریت صفایی فراهانی به خوبی در یک گروه 16 تیمی برگزار می‌شد و به دلیل حضور بازیکنان باکیفیت، بازدهی خوبی داشت اما مشخص نشد چرا بعد از رفتن صفایی فراهانی به یکباره تصمیم گرفتند که لیگ یک را دو گروهه کنند و حتی از لیگ 3، تیم به لیگ یک بیاورند!

اما فدراسیون فوتبال بعد از یک گروهه کردن لیگ یک، یک اشتباه مرتکب شد که همانند افزایش تعداد تیم‌های حاضر در لیگ یک و دو گروهه کردن بازی‌ها بود! اینکه بعد از 18 تیمی شدن لیگ یک تنها دو تیم از این لیگ به لیگ برتر صعود کنند!

گویی اعضای هیأت‌ رئیسه سازمان لیگ برتر در زمان تصمیم‌گیری نمی‌دانستند موفقیت در لیگ یک فقط با صعود به لیگ برتر معنی پیدا می‌کند و در لیگی که 18 تیم حضور دارند و بیش از نیمی از تیم‌ها برای صعود به لیگ برتر سرمایه‌گذاری می‌کنند صعود دو تیم کمتر از استانداردهای جهانی است و بی‌انصافی است در حق تیم‌هایی که سرمایه‌گذاری می‌کنند در حالی که در لیگ برتر علاوه بر کسب عنوان قهرمانی کسب سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا ارزشمند بوده و حتی برای برخی از تیم‌ها حضور در نیمه بالای جدول و ماندن در جدول بازی‌ها نیز ارزشمند است.

البته اشاره شده با دوراندیشی اعضای هیأت‌رئیسه سازمان لیگ برتر سهمیه صعود از دسته اول به لیگ برتر به 5/2 تیم افزایش می‌یابد که در این صورت یک بار دیگر بازی پلی‌‌آف برگزار می‌شود که باید گفت بازی پلی‌‌آف یک جدال نابرابر است و بهتر است سهمیه صعود دست‌نخورده باقی بماند. یعنی سه تیم.

جدال پلی‌‌آف به این خاطر نابرابر است که تیم‌های دسته اولی برخلاف تیم‌های لیگ برتری مجاز به استفاده از بازیکن خارجی نیستند.

صعود سه تیم از دسته اول به لیگ برتر از همه مهمتر سبب می‌شود که رقابت‌های لیگ یک با جذابیت خاصی برگزار گردد و این مسابقات که زیربنای لیگ برتر است انگیزشی دنبال شود. چه خوب است اعضای هیأت‌رئیسه سازمان لیگ برتر در تصمیم‌گیری جدید خود به این موضوع مهم توجه کنند.