دلایلی که استقلال را قهرمان جام حذفی می کند

عده‌ای اعتقاد دارند چون استقلال در دو بازی دوستانه خود برابر تیم‌ملی دانشجویان و تیم آماتور گل ابرایشم موفق به پیروزی نشده است اوضاع این تیم هرگز خوب نیست و شاگردان یحیی گل‌محمدی کار ساده‌تری برای فتح جام‌حذفی دارد اما دلایل کافی وجود دارد برای اینکه بتوانیم شانس استقلال را برای قهرمانی در جام‌حذفی بیشتر از حریفش بدانیم. از انگیزه‌های شخصی پرویز مظلومی گرفته تا تعداد تماشاگر این تیم در خرمشهر می‌تواند دلایلی باشد که شانس آبی‌ها را برای قهرمانی در جام‌حذفی بیشتر از حریفشان می‌کند.

 

1. در حالی که یک روز تا فینال جام‌حذفی باقی مانده است، از هم اکنون نام‌های مختلفی برای جانشین پرویز مظلومی در فصل آینده در رسانه‌ها منتشر شده است. مظلومی به خوبی می‌داند تنها راه بقایش به عنوان سرمربی استقلال فتح جام‌حذفی است. با توجه به اینکه استقلال از لیگ‌برتر موفق به کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا شده است، با قهرمانی او در جام‌حذفی کنار گذاشتنش کار اصلا ساده‌ای نیست.

2. در فاصله 2 روز مانده به بازی استقلال ـ ذوب‌آهن خبرها حکایت از آن دارد که تمام بلیت‌های استادیوم محل برگزاری بازی پیش فروش شده است. شکی نیست که تعداد تماشاگران استقلال در این بازی بسیار بیشتر از ذوب‌آهنی‌هاست و آبی‌ها امیدوار هستند که با فشار تماشاگرانشان بتوانند قهرمان جام‌حذفی بشوند.

3. استقلال در یک فصل بازی‌های لیگ‌برتر و جام‌حذفی هرگز در خارج از تهران شکست نخورده است و این امید آبی‌ها را برای این بازی حساس بسیار بیشتر می‌کند.

4. ذوب‌آهن برای بازی حساس با استقلال به احتمال فراوان احسان پهلوان و هاشم بیک‌زاده دو بازیکن تاثیرگذار خود را در اختیار نخواهد داشت. هرچند استقلال هم برای این بازی سجاد شهباززاده و خسرو حیدری را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد اما آنها 2 هفته وقت تمرین کردن برای بازی بدون آنها را داشته‌اند اما ذوبی‌ها به تازگی دو بازیکن خود را از دست داده‌اند.

5. ذوب‌آهن روز چهارشنبه با العین امارات در مرحله یک هشتم هایی لیگ قهرمانان آسیا بازی کرده است و تنها 3 روز فرصت استراحت برای این بازی را داشته است. البته ذوبی‌ها بسیار تلاش کردند که فینال جام‌حذفی با یک روز تاخیر برگزار شود اما با توجه به سفر تیم‌ملی به مقدونیه این امر میسر نشد و این بهترین اتفاق برای استقلالی‌ها است.

6. گفته می‌شود در پایان این فصل احتمال دارد آرش برهانی برای همیشه از حضور در استقلال خداحافظی کند و اگر این موضوع صحت داشته باشد، بی‌تردید او انگیزه زیادی دارد که با خاطره‌ای خوش بعد از 9 سال از تیم محبوبش خداحافظی کند.

7. باتوجه به حساسیت فینال جام‌حذفی احتمال اینکه این بازی در 120 دقیقه جدال دو تیم برنده نداشته باشد، بسیار زیاد است. اگر بازی به ضربات پنالتی کشیده شود بدون تردید مهدی رحمتی می‌تواند برگ برنده آبی‌ها در این بازی بسیار مهم باشد.

8. در 9 بار حضور استقلال در فینال جام‌حذفی آبی‌ها 6 بار موفق به فتح این جام شده‌اند و پرویز مظلومی بسیار امیدوار است که بتواند هفتمین جام قهرمانی این رقابت‌ها را برای تیمش به ارمغان بیاورد.

9. در حالی که هنوز لیست خروجی استقلالی‌ها به صورت رسمی اعلام نشده است، شایعات زیادی در مورد بازیکنانی که با تصمیم کادرفنی جدید قرار است از این تیم جدا شوند، منتشر شده است. آنها کوه انگیزه هستند تا با نشان دادن توانایی‌هایشان استقلال را به هفتمین قهرمانی در جام‌حذفی برسانند و برای فصل آینده در این تیم بمانند.

10. مظلومی تنها مربی در 10 سال گذشته استقلال است که موفق شده استقلال را 2 بار به فینال جام‌حذفی ببرد. او بسیار امیدوار است با ثبت دومین قهرمانی خود در این رقابت‌ها نام خود را برای همیشه جاودان کند.