دانیال ماهینی  در خصوص شرایط تیم ملی و اردویی که برگزار شد گفت: کی‌روش به صورت تدریجی نسل تیم ملی را تغییر داده و این تغییرات نیازمند تزریق تجربه است.ما هر چقدر بازی دوستانه داشته باشیم به نفع تیم ملی است و در چنین شرایطی برگزاری با مقدونیه و قرقیزستان می‌تواند به کسب تجربه بین المللی ما کمک کند.

او در مورد اولین حضورش در اردوی تیم ملی گفت: حتی یک دقیقه حضور در اردوی تیم ملی هم برای هر بازیکنی باعث افتخار است و خوشحالم که کی‌روش لیگ را می بیند و من هم توانسته‌ام نظرش را جلب کنم.کار من تازه شروع شده و باید بتوانم روز به روز بهتر باشم.

ماهینی در مورد وضعیت خودش و استقلال خوزستان تصریح کرد: من با این تیم قرارداد دارم و خودم را برای آسیا آماده می کنم. موسوی سرمربی ما هم خوشبختانه سال‌هاست کنار تیم بوده و شناخت خوبی از تیم دارد. باید از این تیم حمایت کامل شود تا بتوانیم در آسیا نماینده شایسته ای برای ایران عزیز باشیم.

وی در خصوص حضور سرمربی ایرانجوان در تمرین تیم ملی هم گفت:سعید مفتخر از مربیان جوان و علاقمند به کار است که توانسته بازیکنان کم نام و نشان را کشف کرده و پرورش دهد. او مربی من ، عزت پورقاز و طارمی بوده و حضورش باعث خوشحالی ما شد.

وی ادامه داد: فوتبال بوشهر استعدادهای زیادی دارد و کافی است به آنها توجه شود.خواهید دید که در آینده بازهم نفراتی از این خطه به سطح اول فوتبال کشور خواهند رسید. امیدوارم یک روز و البته به زودی ایرانجوان به لیگ برتر برسد تا ویترینی برای جوانان مستعد استان باشد.

ماهینی در پایان درباره وضعیت فصل بعد طارمی همبازی سابقش در ایرانجوان گفت:مهدی پیشنهادات خوبی دارد و این روزها مشغول بررسی آنهاست و با بازیکنان با تجربه تیم ملی هم مشورت کرده تا بهترین انتخاب را انجام دهد. امیدوارم فصل بعد دوره موفق جدیدی برای مهدی باشد.