زیدان رئال را قهرمان اروپا کرد

پرونده لیگ قهرمانان اروپا در فصل 16-2015 با پیروزی 5 بر 3 رئال مادرید برابر اتلتیکومادرید در ضربات پنالتی بسته شد تا کهکشانی‌ها برای یازدهمین بار قهرمان مهم‌ترین تورنمنت باشگاهی جهان شوند و جایگاه خود را به‌عنوان پرافتخارترین تیم رقابت‌ها بیش از پیش تثبیت کنند. همچنین زین‌الدین زیدان، سرمربی فرانسوی کهکشانی‌‌ها به هفتمین کسی تبدیل شد که به‌عنوان بازیکن و مربی فاتح لیگ قهرمانان شده است. بازی دو تیم در وقت‌های معمول و اضافی با تساوی یک - یک خاتمه یافت و کار به ضربات پنالتی کشیده شد.

شروع بهتر کهکشانی‌‌‌ها

همان‌طور که انتظار می‌رفت دو تیم بازی محتاطانه را در دستور کار قرار دادند و این رئال مادرید بود که برای حمله میل بیشتری نشان داد و با دفاع چند لایه همشهری قرمزوسفیدپوش خود رو‌به‌رو شد. در نهایت همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد یک ضربه شروع مجدد قفل دروازه‌ها را شکست و افتخار زدن گل اول فینال لیگ قهرمانان اروپا در فصل 16-2015 نصیب کهکشانی‌ها شد.

این گل را سرخیو راموس، کاپیتان کهکشانی‌ها و همان کسی که دو سال پیش آنها را در فینال لیسبون از شکست نجات داد در دقیقه 15 با سانتر تونی کروس از جناح چپ که در میانه راه گرث بیل با ضربه سر روی آن تأثیر گذشت به‌ثمر رساند. این گل مشکوک به آفساید بود که اعتراض بازیکنان اتلتیکو را به‌دنبال داشت.

اتلتیکومادرید پس از این گل بازی هجومی‌تری را ارائه کرد و چند موقعیت نصفه و نیمه هم داشت، اما رئالی‌ها هم برای زدن گل دوم حملاتی ترتیب دادند. در نهایت بازی در نیمه اول با گل کاپیتان کهکشانی‌ها به پایان رسید تا این تیم به اوندسیما، یازدهمین قهرمانی‌اش در لیگ قهرمانان اروپا نزدیک‌تر شود.

تعویض طلایی سیمئونه ناجی روخی‌بلانکو شد

در نیمه دوم این اتلتیکومادرید بود که بازی را هجومی‌تر آغاز کرد و برخلاف نیمه نخست کهکشانی‌ها در لاک دفاعی فرو رفتند و چشم به ضدحملات دوختند. بازی هجومی اتلتیکومادرید تنها سه دقیقه پس از آغاز نیمه دوم این تیم را تا آستانه گل تساوی پیش برد زمانی که فرار فرناندو تورس در محوطه جریمه کهکشانی‌ها با خطای په‌په  و اعلام یک ضربه پنالتی به سود روخی‌بلانکو همراه شد هرچند که این پنالتی را آنتونان گریزمان به هدر داد و توپ را به زیر طاق دروازه کوبید.

حملات اتلتیکومادرید با وجود ضربه روحی که از گل نشدن پنالتی گریزمان خورد ادامه پیدا کرد و این تیم یکی دو بار دیگر دروازه‌ کهکشانی‌ها را تهدید کرد. در طرف مقابل رئال همچون نیمه اول چشم به گلزنی از ضربات شروع مجدد داشت. همچنین بنزما در دقیقه 70 در یک موقعیت تک‌به تک از سمت راست با پاس عمقی که از مودریچ دریافت کرد این فرصت را داشت تا رئال را دو گله کند اما اوبلاک او را ناکام گذاشت. یکی دیگر از موقعیت‌های جدی رئال برای گلزنی در دقیقه 79 بازی بود که رونالدو نتوانست دروازه بدون دروازه‌بان اتلتیکومادرید را باز کند.

نقطه عطف بازی لحظاتی پس از این بازی رقم خورد و روخی‌بلانکو در دقیقه 80 مزد حملاتش را گرفت و تعویض طلایی سیمئونه، کاراسکو که در نیمه دوم به میدان رفت گل تساوی تیمش را در پایان یک همکاری تیمی خوب و با ارسالی از سوی خوانفران به ثمر رساند.

نبرد پایاپای در وقت‌های اضافه

به این ترتیب بازی در پایان 90 دقیقه یک - یک مساوی شد تا همچون فینال دو فصل پیش کار به وقت‌های اضافی کشیده شود، اما در وقت‌های اضافی هم توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد. در 30 دقیقه وقت‌های اضافی دو تیم بازی متعادل‌تری را ارائه کردند، هرچند که برخلاف نیمه دوم وقت‌های معمول، رئالی‌‌ها هجومی‌تر ظاهر شدند و حملاتی را روی دروازه یان اوبلاک ترتیب دادند.

رویکرد همشهریان مادریدی در وقت‌های اضافی محتاطانه‌‌تر بود به‌خصوص در نیمه دوم که به‌نظر می‌رسید آنها قصد دارند کار را به ضربات پنالتی بکشانند. بازی محتطانه‌‌تر مادریدی‌ها از یک سو و محدود شدن دامنه حملات اتلتیکومادرید پس از مصدومیت تعویض دو بازیکن کلیدی، فلیپه لوئیس (در دقیقه 109) و کوکه (در دقیقه 116) از سوی دیگر، نگذاشت که موقعیت چندان جدی برای گلزنی روی دروازه آنها ایجاد شود و به این ترتیب کار به ضیافت پنالتی‌ها کشیده شد، جایی که از دست رفتن ضربه پنالتی خوانفران مسبب شکست 5 بر 3 روخی‌بلانکو شد.