رحمتی مقصر باخت به تراکتور واز دست رفتن جام بود

پرونده فوتبال ایران در فصل جاری با فینال جام حذفی بسته می‌شود. استقلال - ذوب آهن دو تیمی هستند که باید در این ماراتن شرکت کنند اما در مدتی که لیگ برتر تمام شد و دو تیم باید خودشان را برای این بازی آماده می‌کردند، شرایط‌های متفاوتی را تجربه کردند!

 

ذوب در بازی‌های آسیایی شرکت داشت و در این مدت شرایط مسابقه را تجربه کرد اما استقلال فقط تمرین کرد و در لا‌به‌لای این تمرینات دو بازی تدارکاتی داشت که چندان چنگی به دل نزد. در این میان خبرهای مختلفی که منتشر شد باشگاه استقلال را تحت تاثیر قرار داد.

 

خبر حذف دو ستاره از لوگوی استقلال توسط سازمان لیگ مهم‌ترین خبری بود که بدجور هواداران استقلال را ناراحت کرد در حالی که مسئولان استقلال چندان تمایلی برای دفاع از آنچه از دست رفته بود نشان ندادند و همین نکته پیشکسوتان باشگاه استقلال را به شدت ناراحت کرد.

 

پرویز برومند در مورد تنها فرصت استقلال و اتفاقی که برای ستاره‌های لوگوی این تیم توسط سازمان لیگ افتاده بود، صحبت هایی انجام داده که در ادامه می خوانید:

 

* روز سرنوشت استقلال فرا رسید!

- بله، واقعا روز سرنوشت استقلال است. استقلال می‌توانست قهرمان لیگ برتر هم شود حتی از 10 تا بازی مانده به آخر لیگ این شرایط را داشت اما متاسفانه در بازی شهرآورد همه چیز را از دست داد. هم نماد چهار تا را، هم نتیجه بازی و قهرمانی را.

 

* اما حالا یک بازی مانده و در این بازی تکلیف قهرمان جام حذفی مشخص می‌شود.

- تمام بازی‌های جام حذفی فینال است. به نوعی می‌توان گفت که فینال جام حذفی فینال فینالیست‌ها است. برای استقلال یک بازی مانده و یک افتخار بزرگ. باید بازیکنان از نظر روحی فقط برای برد و قهرمانی آماده شوند و این ذهنیت را مربی به تیم القا می‌کند. بازیکن باید بداند این افتخار برای ابد در رزومه‌اش ثبت می‌شود.

 

* شما اشاره داشتید که بازی شهرآورد قهرمانی را از استقلال گرفت اما می‌توان اینطور گفت که تیر خلاص در بازی با تراکتور زده شد و حوادثی که در آن بازی توسط کاپیتان تیم رقم خورد.

- صددرصد. مهدی تمام فکر خود را به نوعی معطوف انتقام کرده بود و استرس را به تیمش القا کرد. من بعد از بازی با فولاد خواندم که بازیکنان گفته بودند ما به نتایج بازی‌های دیگر توجهی نداریم. آن موقع من خیلی خوشحال شدم ولی با اتفاقات بازی تراکتور نشان داد که آن مصاحبه‌ها و ادعاها در حد حرف بوده است. در بازی با تراکتورسازی اشتباهات مرگبار تیم را عصبی کرد و دلیل عمده‌اش کار رحمتی بود. به نظر من در فصل جاری استقلال دو بازیکن داشت. مهدی رحمتی و خسرو حیدری. هر چند که در بازی تراکتور این سرمایه‌ها با آن کارها سوخت. بعد هم که لیگ تمام شد متاسفانه سرمربی تیم مصاحبه کرد و گفت ما تیم را برای سهمیه بستیم. حرف من این است مگر استقلال و پرسپولیس باید به چیزی غیر قهرمانی فکر کنند. حالا هم که استقلال شده گوشت قربانی که هر کسی بدون رزومه می‌خواهد بیاید و این تیم را در دست بگیرد.

 

* منظورتان مجیدی است؟

- من اسم کسی را نمی‌آورم کلی گفتم.

 

* به لحاظ نفری و همچنین در شرایط مسابقه بودن همه شانس برد را به ذوب می‌دهند.

- درست است که آنها از لحاظ مهره و شرایط مسابقه بهتر از استقلال هستند اما استقلال به لحاظ عقبه و تاریخی که دارد قابل قیاس با این تیم نیست و باید فقط به فکر برد باشد.

 

* گفتید عقبه تاریخی یاد دو ستاره استقلال افتادیم که طی چند روز اخیر توسط سازمان لیگ از لوگوی استقلال به صورت عجیبی پاک شد!

- خیلی متاسفم. با یک مثال توضیح می‌دهم که چقدر کار سازمان لیگ اشتباه بود. یک تیم نزدیک یک سال فعالیت می‌کند تا در لیگ کشورش قهرمان شود بعد مجوز حضور در بازی‌های آسیایی را می‌گیرد. در بازی‌های آسیایی هم حدود یک سال و نیم باید تلاش کند تا به سکوی قهرمانی برسد. پس پروسه دو سال و نیم طول می‌کشد که با کلی زحمت تیم به سکوی قهرمانی آسیا برسد. یعنی یک قهرمانی قاره‌ای. هیچ تیمی در ایران نتوانسته به این افتخار برسد اما استقلال دوبار توانسته قهرمان شود آن وقت سازمان لیگ ما بدون در نظر گرفتن این افتخارات ستاره‌های بین المللی استقلال را می‌گیرد.

 

* بدتر از آن، نوع برخورد باشگاه استقلال با این مساله بود!

- دقیقا. به خاطر اینکه افرادی که در سر کار هستند تاکنون با استقلال مثل ما به افتخار نرسیدند که عرق داشته باشند. اگر یک پیشکسوت استقلال در راس کار بود فکر می‌کنید اینطور بی‌تفاوت عمل می‌کرد. من که با استقلال به نایب قهرمانی و مقام سومی آسیا رسیدیم آنقدر از این اقدام سازمان لیگ عصبی شدم که نگو ببینید آنهایی که با این تیم قهرمانی آوردند چقدر عصبی می‌شوند اما آقایان که عصبی نشدند عرقی ندارند باید قهرمان شده باشی تا قهرمانی با خونت عجین شود در باشگاه استقلال کسانی نیستند که بخواهند از هویت این باشگاه دفاع کنند. اگر سازمان لیگ می‌خواهد به این افتخارات که ملی است بی‌تفاوت باشد بگوید استقلال تهران نه استقلال ایران اما ما را در آسیا به استقلال ایران می‌شناسند و باید این مساله مدنظر باشد.

 

* شانس قهرمانی را امروز به کدام تیم می‌دهید.

- ذوب از نظر روحی و جسمی خسته است و استقلالی‌ها از این فرصت خوب باید استفاده کنند.

 

* حیدری و شهباززاده نیستند این مساله لطمه به استقلال نمی‌زند؟

- خیلی تاثیر دارد چون برزای با وجود توانایی‌های بالایی که دارد تجربه خسرو را ندارد و انصاری هم نمی‌تواند در نقش مهاجم باشد.

 

* پس جای کادرفنی بودید چه می‌کردید؟

- من در این بازی به برهانی بازی می‌دادم چون تجربه نقش بسزایی در چنین بازی‌های حساسی دارد.