رحمتی کی روش را رو سفید کرد

اردیبهشت سال 1393 بود که سید مهدی رحمتی دروازه‌بان با تجربه آن زمان تیم ملی کشورمان در کوران رقابت‌های انتخابی جام جهانی برزیل در یک اقدام عجیب و غیر منتظره به حالت قهر از تیم ملی فوتبال ایران خداحافظی کرد. از آن زمان تا حالا که دو سال از این ماجرا می‌گذرد هیچکس دلیل این رفتار رحمتی را متوجه نشد اما شاید «سید» با تجربه فوتبال ایران نمی‌دانست که این قهر می‌تواند به منزله جدایی همیشگی او از تیم فوتبال کشورش باشد.

در آن دوران خیلی‌ها از اینکه چرا سرمربی پرتغالی تیم ملی به شدت با بازگشت رحمتی به دروازه تیمش مخالفت می‌کند انتقاد می‌کردند اما تیم ایران با دروازه‌بانی رحمان احمدی در هر سه دیدار پایانی مقدماتی جام جهانی مقابل قطر ، لبنان و کره جنوبی کلین شیت کرد و موفق شد به جام جهانی صعود کند.

حالا بعد از 2 سال عملکرد سید مهدی رحمتی در هفته‌های پایانی لیگ و فینال جام حذفی به گونه‌ای بود که شاید خیلی از منتقدان کی‌روش نظرشان عوض شده و در خصوص انتخاب دروازه‌بان شماره یک تیم ملی حق را به سرمربی پرتغالی تیم ملی کشورمان بدهند.

در اینکه سید مهدی رحمتی یکی از بهترین گلرهای کشورمان است تردیدی نیست اما حرکات غیر حرفه‌ای او در دیدار مقابل تراکتور سازی و همچنین درگیری او با محسن مسلمان و فرشاد احمدزاده در بین دو نیمه دربی در رختکن باعث شد تا نگا‌ ها نسبت به او تا حد زیادی عوض شود.

کاپیتان استقلال در زمینه فنی هم در روزهای پایانی لیگ و فینال جام حذفی عملکرد جالبی نداشت. رحمتی در دربی چهار گل دریافت کرد، البته او در همان دیدار یک ضربه پنالتی از مهدی طارمی گرفت.

دو هفته پس از این بازی و در دیدار حساس استقلال و تراکتور باز هم رحمتی مقابل تیم های بزرگ ضعیف عمل کرد و سه گل از شاگردان امیر قلعه نویی خورد.

اما اوج نمایش ضعیف رحمتی در دیدار تیمش مقابل ذوب آهن بود که کاپیتان استقلالی‌ها هر 5 ضربه پنالتی را خلاف جهت ضربه حرکت کرد تا تیمش به راحتی جام قهرمانی را از دست بدهد.

رحمتی که فصل گذشته هم نتوانست مانع سقوط پیکان به لیگ یک شود این روزها در سایه عملکردش در شرایط سختی قرار دارد تا حدی که شاید حالا خیلی‌ها معتقد باشند که زمان اعتماد به گلرهای جوان کشور برای تیم ملی فرا رسیده است.