سومین پیروزى بسکتبالیست ها مقابل عراق

تیم ایران در دومین دیدار روز سوم رقابت‌های 70-59 عراق را شکست داد. این سومین پیروزی ایران در این رقابت‌ها بود.

بهنام یخچالی، محمد جمشیدی، ارسلان کاظمی، اوشین ساهاکیان و اصغر کاردوست 5 نفر شروع کننده ایران در این بازی بودند.  

ایران این بازی را با استراتژی‌ حمله "نقشه نشسته" آغاز کرد. این استراتژی به بازیکن‌های ایران اجازه می‌داد با جابجا شدن بدون توپ، از مدافع مستقیم خود عبور کنند. عراق نقشه خاصی در حمله نداشت. این تیم در سه حمله ابتدایی خود فقط یک بار موفق شد شوت بزند و در 2 دقیقه ابتدایی امتیازی به دست نیاورد.

تیم ایران در 4 دقیقه ابتدایی بازی در جدال‌های تک به تک کاملا موفق بود. بازیکنان ایران در این مدت 4 بار (یخچالی و ساهاکیان یک بار، کاظمی دوبار) توپ را از بازیکنان حریف دزدیدند. تیم ایران در حمله کمی نامنظم بود.

نتیجه کوارتر اول بازی در پایان 5 دقیقه اول 13-2 به سود ایران بود. دو امتیاز تیم عراق را "کوین" بازیکن آمریکایی این تیم روی دو پرتاب آزاد به دست آورد. درک بائرمن در 5 دقیقه دوم کوارتر اول آرمان زنگنه را مامور مهار بازیکن آمریکایی تیم عراق کرد. آرمان به خوبی این بازینک را از کار انداخت. امیر صدیقی آخرین بازیکن ایران بود که در کوارتر اول مامور مهار بهترین بازیکن حریف شد.

تیم ایران در 5 دقیقه دوم این کوارتر در حمله عملکرد بدی داشت و در دو دقیقه منتهی به پایان آن امتیازی کسب نکرد. این کوارتر با نتیجه 18-9 به سود ایران به پایان رسید. نکته جالب اینکه بازیکن آمریکایی عراق در این کوارتر 5 امتیاز کسب کرد. او در کوارتر اول بازی دیروز تیمش 14 امتیاز ثبت کرد.

کوارتر دوم با توپ های از دست رفته زیادی آغاز شد. دو تیم 8 بار در 4 دقیقه ابتدایی این بازی تخلف رانینگ انجام دادند. اولین امتیاز ایران در این کوارتر در دقیقه سوم با شوت سه امتیازی فرید اصلانی به دست آمد. عملکرد نامنظم ایران در کوارتر دوم و آزادتر شدن بازیکن آمریکایی عراق باعث شد این تیم در 5 دقیقه اول کوارتر دوم فاصله را کم کند.

در 5 دقیقه دوم این کوارتر بازگشت ارسلان کاظمی و اوشین ساهاکیان به ترکیب، یک بار دیگر "کوین" را از کار انداخت. سه شوت این بازیکن در 5 دقیقه دوم کوارتر دوم به حلقه نرسید. او 4 بار هم هم توپ را از دست داد. تیم ایران در 5 دقیقه دوم این کوارتر در حمله عملکرد بهتری داشت و گردش توپ سریع بازیکنان ایران دفاع عراق را بهم ریخت.

تیم ایران در این نیمه 36-21 پیروز شد.

تیم ایران نیمه دوم را با دو شوت سه امتیازی متوالی موفق بهنام یخچالی آغاز کرد. دومین تکنیکال فول ایران در این تورنمنت در دقیقه 4 نیمه دوم این بازی به نام اصغر کاردوست ثبت شد. 5 دقیقه ابتدایی این نیمه با برتری نسبی ایران همراه بود اما توپ‌های از دست رفته متوالی باعث شد اختلاف دو تیم زیاد نشود. تیم عراق در این مقطع توان خود را از دست داد و رو به بازی خشن آورد.

در 5 دقیقه دوم بازی ایران روند بازی را کامل در اختیار گرفت. عراق در حمله بی برنامه بود و بازیکن آمریکایی این تیم به خوبی توسط بازیکنان ایران کنترل شد. تنها روش موثر عراق در این مقطع از بازی نفودهای "کوین" و تلاش او برای گرفتن خطا بود.

کوارتر سوم این بازی 55-41 به سود ایران به پایان رسید.

تیم ایران کوارتر چهارم بازی را مثل دو بازی گذشته با ترکیب دو گارد راس (اصلانی و مشایخی) شروع کرد. حضور این دو بازیکن مثل بازی مقابل لبنان و سوریه سرعت تیمی ایران را در آغاز کوارتر پایانی بالا برد. بائرمن برخلاف دو بازی قبلی این ترکیب را در تمام 5 دقیقه ابتدایی کوارتر چهارم در زمین نگه داشت.

در 5 دقیقه دوم کوارتر پایانی تیم عراق با کمک بازی فیزیکی در دفاع، نقشه‌های ایران را خنثی کرد. درک بائرمن تلاش کرد با تعویض تیمش را از تله بازی فیزیکی و درگیرانه حریف خارج کند. تیم ایران در 3 دقیقه پایانی بازی از استراتژی ساده اما موثر برش برای گرفتن خطا استفاده کرد.

در یک دقیقه پایانی بازی نمایش دفاعی تیم ایران دوباره خوب شد. ارسلان کاظمی عملکرد بسیار خوبی مقابل "کوین" داشت. او در یک دقیقه، یک بار توپ این بازیکن را زد، یک بار او را مجبور کرد یک شوت بسیار بد بزند و یک بار از او خطا گرفت.

این بازی در نهایت با نتیجه 70-59 به سود ایران تمام شد.