۵ تیم که در یورو بهترین هافبک‌ها را دارند

تا شروع مسابقات یورو 2016 یعنی مهم‌ترین تورنمنت قاره سبز کمتر از 10 روز فرصت باقیمانده و در این میان تیم‌های حاضر در مسابقات، در شرایط آماده‌سازی و انجام بخش‌های پایانی کارهای تمرینی خویش هستند.

مسئولان تیم‌‌های حاضر در این دوره برای آنکه حرف‌های زیادی برای گفتن‌ در مسابقات داشته باشند، به تمام بخش‌ها توجه عمیق و اساسی خواهند داشت.

از جمله همه در اندیشه تقویت توان خط میانی خویش به منظور ارتقا سطح کیفی تیم و نیز بالابردن توان گلزنی خواهند بود.

در این حال 5 تیم از نظر در اختیار داشتن خطوط میانی و هافبک‌های برجسته در مرتبه بالایی قراردارند که چنین هستند:

 

1- اسپانیا

به باور بسیاری از کارشناسان فوتبال جهان، تیم ملی اسپانیا، فاتح دوره قبل جام ملت‌ها، هم اکنون صاحب بهترین هافبک‌ها در بین‌ تیم‌های حاضر در یورو 2016 است.

حضور مردان میانه میدانی همچون آندرس اینیستا، سرخیو بوسکتس، سسک فابرگاس، ایسکو، کوکه و ... در «لاروخا» (تیم اسپانیا) این تیم قدرتمند را از سایر تیم‌ها متمایز می‌کند.

YnyniFvAQcT9

 

با بهره‌گیری از این قابلیت‌، حالا تیم اسپانیا بعد از غروب ناراحت‌کننده‌ای که در جام جهانی برزیل داشت، به فرانسه می‌آید که قهرمانی را از آن خود کند و باعث شادی دل هوادارانش شود.

 

2- آلمان

تیم ملی آلمان اگر فاتح جام جهانی برزیل شد، به خاطر داشتن خط میانی قوی بود. حالا نیز یواخیم لو میانه‌‌میدان تیمش را بازهم محکم‌تر کرده است.

IS9ws1l8BE8b

 

حضور هافبک‌‌های درجه‌ یکی همچون مسعود اوزیل، سامی خدیرا، باستیان شواین اشتایگر، تونی کروس و ... باعث می‌شود که خیلی‌ها از آلمان در کنار فرانسه و اسپانیا به عنوان یکی از 3 شانس مسلم قهرمانی مسابقات یورو 2016 نام ببرند.

 

3-کرواسی

تحلیل‌گران فوتبال قاره سبز معتقدند تیم کرواسی یکی از مدعیان کسب مقام قهرمانی یورو 2016 است. حتی باور دارند یکی از خطرناک‌ترین تیم‌های است که در فرانسه به همین منظور حضور خواهد یافت. البته این تیم متشکل از بازیکنان ارزشمندی است که در لیگ‌های ممتاز اروپایی مشغول بازی هستند.

amn5GQ5cYJb3

 

و البته صاحب یکی از قوی‌ترین خطوط میانی نیز است. وجود هافبک‌های بزرگی مثل لوکا مودریچ، ایوان راکیتیچ، ماتئو کواچیچ و ... باعث می‌شود تا همه باور کنند کروات‌ها در میانه‌ میدان چه ستارگان با کلاس جهانی در اختیار دارند.

 

4-فرانسه

تیم فرانسه که به خروس‌های آبی معروف است، با توجه به برخورداری از چند امتیاز مثل میزبانی مسابقات، به طور منطقی یکی از مدعیان قهرمانی یورو 2016 است.

اما این تیم در نقاط مختلف ستارگانی در اختیار دارد که آن را به واقع در کنار جدی‌ترین مدعیان فتح مسابقات قرار می‌دهد.

Lu2uzvt29Jqu

 

حضور هافبک‌های صاحب‌نامی همچون  پل پوگبا میانه میدان تیم دشان را کاملا مستحکم و قدرتمند کرده است.

حالا باید دید که این خط میانی آیا همانگونه که پیش‌بینی شده، می‌تواند تیم آبی‌پوش را به سوی قهرمانی پیش ببرد؟!

 

5- انگلیس

تیم انگلیس که می‌خواهد نسبت به دوره‌های قبل متفاوت باشد، خط میانی قوی در خدمت دارد.

FWOSHRO1VuVz

 

روی هاجسون، سرمربی «سه‌شیر»(انگلیس) با استفاده از هافبک‌های مثل درینک‌واتر،‌دله‌علی و جوردن هندرسون سودای افتخارآفرینی در یورو 2016 را در سردارد.