بازیکنانی که بدون تیم می مانند

چند که زمان رسمی نقل و انتقالات از ۲۵ خرداد شروع می شود و تا اواسط شهریور ادامه خواهد داشت. در این شرایط چند دلیل وجود دارد که می توان از همین حالا پیش بینی کرد که ده ها بازیکن لیگ برتری بدون تیم باقی خواهند ماند.

۱-طبق آیین نامه هر تیم فقط می تواند ۱۸ بازیکن بالای ۲۳ سال داشته باشد. مطمئنا گرفتن بازیکن جدید و اضافه شدن چند بازیکن زیر ۲۳ سال تیم ها به فهرست بازیکنان بالای ۲۳ سال زمینه ای ایجاد می کند که جا برای برخی بازیکنان که کیفیت متوسط دارند تنگ تر شوند.

۲-درخشش بازیکنان لیگ یکی و کم نام و نشان در لیگ برتر مربیان را ترغیب کرده که با چشمان باز به دنبال بازیکنان لیگ یکی و تستی باشند.چراکه برخی از این بازیکنان از بازیکنان میلیاردی معروف هم باکیفیت تر نشان داده اند. همین موضوع هم باعث خواهد شد که کار برای بازیکنانی که فصل موفقی را نداشته باشند سخت تر شود.احتمالا تیم ها ترجیح می دهند به جای یک بازیکن چند صد میلیونی که فصل خوبی نداشته از یک بازیکن جوان یا لیگ یکی استفاده کنند. اضافه شدن بازیکنان با کیفیت راه آهن، ملوان و حتی استقلال اهواز به لیگ برتر را هم نباید فراموش کرد.

۳-این فصل تیم ها این فرصت را دارند تا یک هفته پس از پایان نقل و انتقالات اروپایی بازیکن خارجی بگیرند. فرصت خوبی است که بازیکن اروپایی باکیفیت و با قیمت مناسب جذب تیم ها شود و همین هم یک زنگ خطر برای گروهی از بازیکنان خواهد بود.

۴-قهرمانی استقلال خوزستان با بازیکنان بومی، باعث توجه چند تیم به بازیکنان بومی شده است. احتمال اینکه استقلال خوزستان، صنعت نفت، فولاد، ماشین سازی و... بومی گرایی را در دستورکار قرار دهند بسیار زیاد است. این موضوع هم تیم پیدا کردن برای بازیکنانی که جایی در تیم های فصل قبلشان ندارند را سخت می کند.

به هر ترتیب این عوامل دست به دست هم می دهد که در شروع فصل مشاهده کنیم فهرست بازیکنان شناخته شده بدون تیم نسبت به فصول قبل طولانی تر شده است.از زمانیکه آیین نامه تغییر کرد و هر تیم تنها مجاز به جذب ۱۸ بازیکن بالای ۲۳ سال شد تعداد بازیکن بدون تیم بیشتر و بیشتر شد. این بازیکنان چاره ای به غیر از کوچ به لیگ دسته اول ندارند.